Jump to content
xx30

Autobaterie

    Recommended Posts

    Posted (edited)

    No tak o to hůř, že ani v tomhle režimu provozu to nedrželo aku dlouho při životě. Prostě novou to bude asi jistě chtít a pak uvidíš po pár měření, pro co se rozhodneš, jestli inteligentní proměnné dobíjení s predikcí v jakým stavu nechávat aku po odstavení autí, a nebo starou klasiku s trvalým průběhem dobíjení B)

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    Před hodinou, rayx napsal:

    No tak o to hůř, že ani v tomhle režimu provozu to nedrželo aku dlouho při životě. Prostě novou to bude asi jistě chtít a pak uvidíš po pár měření, pro co se rozhodneš, jestli inteligentní proměnné dobíjení s predikcí v jakým stavu nechávat aku po odstavení autí, a nebo starou klasiku s trvalým průběhem dobíjení B)

    Počkat a dokážou mi to udělat v autorizovaným servisu? Co to obnáší? A musi tam být akumulator efb+ nebo stačí pak klasický? 

    Edited by Alda1993

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    5 hours ago, Martab said:

    25-50%? Rekuperace má různé "úrovně" jak drží kapacitu, ale co jsem viděl, tak žádná nejde pod 50%, minimum je myslím někde kolem 65% a většinou to drží kolem těch 80% (u zdravé baterie).

     

    Jak ta rekuperace funguje? To se baterie nedobíjí alternátorem a případně ještě navíc rekuperací? Nebo proč to padá na 65%? By přeci měla být stále 100%, ne? Díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Rekuperace energie, prebiji to baterii pri brzdeni vysokym napetim kolem 15 V, aby to baterie vydrzela, nesmi byt moc nabita, takze ji tzv. inteligentni dobijeni umele udrzuje polovybitou, nabijeci napeti tak skace mezi cca 12 V, coz je moc malo a cca 15 V, coz je zas moc hodne, a tim se baterie nici. Vsechny tyhle zbytecne funkce vcetne SSS vypnes nejjednoduseji vytazenim prebytecneho konektoru z minusoveho polu autobaterie, tim se dobijeni prepne do rezimu standardniho trvaleho konstantniho dobijeciho napeti kolem 14,2 az 14,4 V.

     

    IMG_20180920_121556.jpg.5f100b0164777c912f55078bb4522eeb.jpg

     

     IMG_20180920_121649.jpg.ae15b633a1b3689b1c7d8400e35a45ae.jpg

     

    • Like 1
    • Upvote 2
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No, přebytečný zrovna není, ta jednotka měří i teplotu a nabíjecí proud a možná i další věci, mohlo to i něco ušetřit... ale kdo chce moc ten to obvykle přežene a to se tady i stalo - ŠA to evidentně se škrcením baterie zalomila. To už raději mohli instalovat na střechy aut solární články a řešit wltp i takto.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo kolik litru na 100 km asitak usetri rekuperace tim, ze pri jizde neni standardne trvale dobijena autobaterie? Vyplati se to oproti nakladum na nakup nove autobaterie skoro kazde dva roky? Skodovka to byla nucena udelat kvuli plneni emisnich norem, pri jizde se nedobiji, tim padem je o neco malo nizsi spotreba paliva a vejdou se diky tomu do nejnovejsich emisnich norem, za tu cenu, ze se drive znici autobaterie, coz je uz boj majitele auta, pokud to vydrzi zarucni dobu 2 roky.

     

     

     

     

     

     

    • Like 1
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Uff, tedy auto jede na baterii a trvale ji vybíjí a pouze při brzdění ji skokově alternátor dobíjí vyšším napětím? Hmm, tak takové zacházení opravdu baterie moc dlouho vydržet nemůže.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 1 hodinou, Petran napsal:

    No, přebytečný zrovna není, ta jednotka měří i teplotu a nabíjecí proud a možná i další věci, mohlo to i něco ušetřit... ale kdo chce moc ten to obvykle přežene a to se tady i stalo - ŠA to evidentně se škrcením baterie zalomila. To už raději mohli instalovat na střechy aut solární články a řešit wltp i takto.

     

    Ano, máš pravdu v tom, že to měří protejkající proud a i teplotu baterie, ale otázka má znít, proč to měří ... B) Měří to právě jen proto, aby mohlo být vyhodnoceno, jak vysoko může regulace nabíjení akumulátoru jít při proměnlivém "inteligentním" režimu, což při starší "hloupé" konstantní regulaci není třeba ... Až někdo bude umět změnit zapsané podmínky např. té teploty aku, nebudete muset odpojovat konektor, ale jinak je to to nejrychlejší řešení a řeší to SSS a REKU najednou...

     

    Tohle jsem sem už taky postoval

    S-S +recu.jpgJ367.jpg179_reku_1.jpg

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasný, prostě mohli pomocí toho boxíku nastavit nějaké šetření, ale oni nastavili maximální šetření vedoucí k destrukci baterie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zase ty extrémy... Kolik znáte těch lidí co měnili baterii po dvou letech? Na fóru je mnoho uživatelů, ale ti co reálné měnili baterii po dvou letech je kolik, 10 nebo 20? Tím ten systém nechci obhajovat, ale nevím proč to až tak dramatizovat.

     

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A kolko uzivatelov menilo na zaruku kvoli vadnej serii Mollu? Sa nam to finalne cislo opat zmensi.

     

    P.S. pre pripadneho trolla = dany system neobhajujem tiez.

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    mám dotaz na aku EFB, který dává Škoda standardně do  auta. Jde nějakým způsobem dolít destilku? Kontrola hladiny je z bohu aku dostupná, ale netuším jak se dostat k zátkám- pokud to jde bez destrukce obalu?  Díky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    před 9 hodinami, rayx napsal:

     

    Ano, máš pravdu v tom, že to měří protejkající proud a i teplotu baterie, ale otázka má znít, proč to měří ... B) Měří to právě jen proto, aby mohlo být vyhodnoceno, jak vysoko může regulace nabíjení akumulátoru jít při proměnlivém "inteligentním" režimu, což při starší "hloupé" konstantní regulaci není třeba ... Až někdo bude umět změnit zapsané podmínky např. té teploty aku, nebudete muset odpojovat konektor, ale jinak je to to nejrychlejší řešení a řeší to SSS a REKU najednou...

     

    Tohle jsem sem už taky postoval

    S-S +recu.jpgJ367.jpg179_reku_1.jpg

     

    Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? 

    Edited by Alda1993

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To ti nikdo nepotvrdí, zkusit to můžeš, někteří budou argumentovat tím, že tak jezdí už rok, jiní zase napíší že s rekuperací jezdí taky několik let a v pohodě. Takže je to čistě jen na tobě. Je ověřené že to vypne rekuperaci a StartStop, co to udělá dalšího nikdo neví. A kdo to ví, ten to zatím neřekl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Vypne to SSS, rekuperaci a inteligentni dobijeni, nastavi to konstantni dobijeci napeti 14,2 - 14,4 V. Podle me je 14,4 V pro standardni oloveny akumulator uz moc, mohl by se prebijet a tim nicit, lepsi nechat EFB nebo AGM baterii, ty vydrzi vic.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 12 hodinami, osobne napsal:

    Jo kolik litru na 100 km asitak usetri rekuperace tim, ze pri jizde neni standardne trvale dobijena autobaterie? Vyplati se to oproti nakladum na nakup nove autobaterie skoro kazde dva roky? Skodovka to byla nucena udelat kvuli plneni emisnich norem, pri jizde se nedobiji, tim padem je o neco malo nizsi spotreba paliva a vejdou se diky tomu do nejnovejsich emisnich norem, za tu cenu, ze se drive znici autobaterie, coz je uz boj majitele auta, pokud to vydrzi zarucni dobu 2 roky.

     

     

     

     

     

     

    Na S3 som to meral pri zapnutej aj vypnutej rekuperácii na trase cca 350km, diaľnice a okresky. Je to rozdiel cca 0,3-0,5L /100km. Takže na 100km ušetrím cca 0,625€, na 10tis km je to 62€, ak je cena akumulátora približne 250€ tak je to návratnosť po cca 45tisíc kilometroch. Ale ja sám mám konektor vytiahnutý, nakoľko síce jazdím dlhé trasy, ale auto stojí občas aj 14 dní a hlavne v zime som už mal problémy so štartovaním (dlhý štart).

    • Like 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 3 hodinami, Alda1993 napsal:

    Takže tedy doporučujete vytáhnout kabilek u baterky a deaktivovat ss? Nepoškodí se baterka? A nestačí tedy obyčejný oloveny akumulator když bude ss vypnuté?? 

    Koukni, voltmetr jistě máš, pokud ne, zakup ho. Baterku bys snad měl bez větších problémů dostat novou tu, co tam má být, prostě máš to ještě 3 měsíce v garanci a snad soukromě.

    No a pak jezdi a po odstavení vozidla a před startem baterku změř a uvidíš, jaký Volty bude mít a podle toho se rozhodneš jak budeš pokračovat dál B)

     

    Pro starý dobrý olověnky, co se stále používaj, platí že 14,4V je hranice, nad kterou začíná baterie plynovat, Takže takový obecný pravidlo bylo, že regulátor měl při jízdě stabilizovat mezi cca 13,8-14-14,2-14,4 Volty, kde pod 13,8 je bráno jako nedobíjení, nad 14,4 jako přebíjení. To taky ale neplatí vždy, některý zvlášť Fordy měli dobíjení až 14,8V a proto třeba Varta psala, že tyhle autí mohly dostat jen jejich Blue nebo Silver uzavřený (celovápníkové) baterie, který to díky konstrukci víka snesly bez zvýšeného odparu ...

     

    No a k doplnění info tady je další podklad sice už taky něco pamatující, ale předpoklady pro fungovaní rekuperace a podmínky, za kterých se zvedá regulované napětí z 12,5 na 13,5 to jistě bude mít velmi podobné i nyní B)

    Strojový překlad

    SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.en.docx

    SSP 129 StartStop et récupération énergétique[32-39].fr.cs.docx

    z francouzké verze Seat SSP

    http://www.geott.fr/wp-content/uploads/ssp/seat/SSP 129 StartStop et récupération énergétique.pdf

    diskutováno již tady na poslední straně vlákna

     

    Jinak to co se píše na forech, to vůbec neodráží reálnou situaci a nelze z toho vyvozovat, že je něco velký problém nebo naopak není, na fora chodí pár nadšenců, fandů ale i zoufalců, co hledaj radu v nesnázích, většina všech ostatních uživatelů/řidičů svý problémy řeší bez nějakýho vypisování někam na internet ... Takže hodnotit tady z pár zmínek několika uživatelů, jestli něco problém je nebo není, to naprosto nelze, jediné podklady k závažnosti problému má výrobce, který řeší reklamace, a takový info se nepublikují ...

    Takže rada všem, pokud nejsem spokojený a mám věc v záruce, vždy reklamovat a nedat  se :palec2:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Děkuju voltmetr jsem objednal tak uvidím :)

    Edited by Pawouk
    Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Maly OT k tomu Fordu. Tie napatove spicky pekne vypalovali H7ky napr. na Focusoch, kludne aj 3 sady za rok

     

    Sa daval odpor pred nimi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    On 5/24/2019 at 6:00 AM, Martab said:

    Zase ty extrémy... Kolik znáte těch lidí co měnili baterii po dvou letech? Na fóru je mnoho uživatelů, ale ti co reálné měnili baterii po dvou letech je kolik, 10 nebo 20? Tím ten systém nechci obhajovat, ale nevím proč to až tak dramatizovat.

     

     

    To je jako s kouřením - dělat si statistiku o kolika lidech vím, že dostalo rakovinu - přitom všichni víme co to dělá s organismem.

    Na autobaterii není nic nepopsaného, je znám chemicko-elektrický děj a rovněž návod a doporučení výrobce. A z toho lze vycházet pro posuzování otázek dobíjení a měření stavu baterie.

    Jasný že baterie je natolik kvalitní, že (statisticky) většinou vydrží tohle huntování přes ty dva roky záruky na baterii. A dokonce tady bylo i řečeno, že rekuperací ušetříme za cca 45tis km na novou baterii. Ale to neznamená že je takový proces dobíjení technicky v pořádku.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Třeba bych si mohl říct, že rekuperací ušetřím na novou baterii, protože za dva roky asi najedu přes těch 45tis km, ale to co mě vadí je, že jednou na horách v zahraničí nebo při spěchu do práce nenastartuju. A webasto jsem si připlatil taky ke svému užitku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites






    Ale já netvrdím že je tento systém dobíjení v pořádku, však to i píšu v tom příspěvku. Jen netřeba z toho setkat větší problém než skutečně je, to je celé co jsem tom chtěl říci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×