Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

Někomu vyydrží těch cca 2 roky. U nás, co mají lidi služebáky, se docela baterie serou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě vydržela v předchozím Rapidu (MY 2016, takže to už ten tupěinteligentí systém  mělo) ty tři roky určitě, otázka je jestli ještě slouží i teď, to už nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 55 minutami, Petran napsal:

Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika.


Reklamoval jsem ji a teď to řeší ČOI ;-).  Je to skoro na hromadnou žalobu na automobilky, neinformování zákazníků (návod k používání auta - o nabíjení jen na max 80% tam není ani řádek) a ničení baterie v autě jejím nedobíjením na 100%. Při nedobíjení vzniká sulfatace, což zásadně snižuje její kapacitu, která pak není schopna udržet napětí. U každého auta se následky mohou projevit odlišně: nemožnost zapnout spotřebiče citlivé na nízké napětí (typicky přídavné topení), problémy se startováním, zničení baterie (ztráty kapacity) a nutnost koupit novou aj. I takto týraná baterie však může vydržet ty dva roky. V autě bez inteligentního dobíjení mi baterie vydržela 11 let.

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna.
 
 
Diky za odpoved. Je to pro me teda lepsi varianta nez to udelat pres diagnostiku, protoze v pripade potreby navratu do puvodniho stavu je to otazka par vterin bez jakehokoliv naradi a funkce je stejna
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo,jo je to votom že dneska může řídit i technický analfabet a proto taky dělají baterie bezúdržbové. Pokud se má nabít na 100% tak musí dosáhnout 16,8 V ale pak musí mít šroubovací uzávěry a neumí to inteligentní nabíječka. Jinak když vyndavám baterku tak z druhý baterky přivedu proud do zásuvky zapalovače a paměti zůstanou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”.
No na co by to mohlo mit negativni vliv? Mne to doporucil muj automechanik s tim, ze takhle u nej ve firme provozujou pres deset aut bez jakyhokoliv problemu.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam konektor vytazeny pul roku a zadne problemy jsem nezaznamenal. Zapojovat ho budu pouze na servisni prohlidky a STK.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze pres mereni emisi to projde i s vytazenym konektorem? Dobra zprava, kdybych na zasunuti konektoru zapomnel.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, jen na ME při napojení na diagnostiku říkal, že mu nejdou načíst jízdní data, že to vypadá, jako kdyby někdo smazal chyby těsně před ME...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě něco k té rádoby "bezúdržbové" EFB baterii.... Když jsem odlepil nahoře samolepky, tak tam jsou klasické šroubovací zátky, po jejichž odšroubování jsem zjistil, že tam je málo elektrolytu. Doplněno destilkou.


Ono vůbec pojem bezúdržbová baterie je mnohdy jenom marketingový fígl - čas od času není od věci na baterku mrknout.

Viz. údržba bezúdržbové baterie:-)  http://www.mjauto.cz/pece-o-bezudrzbovou-autobaterii

A přesně jak píší v tom článku, hladinu elektrolytu jsem měl pod těmi zobáčky - tak jsem to doplnil tak, aby ten zobáček byl zároveň s hladinou.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, mám taky EFB, ať s tím jdou k šípku...

 

IMG_20180527_142509.thumb.jpg.081e6fc21e6ac41c249379c084fed856.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To už máme všichni a já dokonce po roce v rámci záruky 1x vyměněnou :-((.

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EFB je už všude, ve všech modelech. Ta AGM se utrápí taky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, LukášCBR napsal:

Aktuálně jezdím s odpojeným mínus.konektorem a sleduji/měřím. Uvidíme.

Kvůli vyřazení funkce S/S?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vytažení vyřadí StartStop i rekuperaci, ale zapíše to chybový kód. Na druhou stranu nikdo ještě neřekl, co přesně ten obvod má dělat, a zda tato "akce" má nějaké negativní dopady či nikoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene, S/S mám skrz napětí přes Caristu. Konektor jsem odpojil kvůli oné slavné rekuperaci. Zatím sleduju dobíjení a stále dává 14,5V.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 17 minutami, Pawouk napsal:

jj, tak jsem to myslel. Já mám S/S vyřazen softem a doposud s baterkou žádný problém, nic nedobíjím (ani nehodlám dobíjet), motor startuje tak, jak má, prostě nic ve stylu FIII.

Já to také zatím neřeším, firemní OIII má 3 roky a skoro 90tis a nic, moje FIII taky nic, ani jedno auto nebylo nikdy dobíjeno (nehodlám na tom nic měnit), jezdí v podstatě denně, tak uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No pokud to má jen SS a ne rekuperaci, tak není problém. Problém nastal až nasazením rekuperace, která vychází z techniky využívané SS a dále ji rozvíjí ...

 

7L0 = Bez volnoběžné automatiky/přerušení přívodu paliva
7L1 = S volnoběžnou automatikou
7L2 = Přerušení přívodu paliva při jízdě v deceleračním režimu
7L3 = Bez Start/Stop systému, bez rekuperace
7L4 = Motor -Start/Stop- zařízení
7L5 = Start/Stop systém (s bateriovým sensorem)
7L6 = Start/Stop zařízení s rekuperací
7L7 = Rekuperace s 12,5 V
7L8 = Start/Stop zařízení s rekuperací
7L9 = Bez start/stop zařízení bez rekuperace (Blue Motion)

 

Edited by rayx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak pak je jasné, že nemusíš řešit externí dobíjení B) edit: jé, už vidím, že to reku má mít stále aktivní ...

 

Sice starší, ale jistě stále platný info

J367.thumb.jpg.5e6c40fb9e61187b6a882a91e405939a.jpg

 

méně detailně pak zde

https://forum.skodahome.cz/topic/133719-dobíjení-autobaterie-nabíječka-startovací-zdroje-apod/?do=findComment&comment=2380429

 

Edited by rayx
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...