Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

Posted (edited)

souhlasím, ja nejsem v rozporu s těmito články. Je to jen nazor na technické řešení (dle mě není nesmyslné jak zde snažíte naznačit).

Určitě pokud se bude nabijet konstantně na 80-90 procent bude to technicky lepší než nedobijet nebo přebíjet.

 

O tom jestli stav me baterky bude za 5 let ještě OK  se dozvim až za 4 roky... do te doby jsou to jen dohady

 

edit. Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě  ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me wifi)Zatim je na tom videt ,že při poklesu venkovnich teplot pod 5 stupnů se zacalo napětí šplhat nahoru k 12,5V  a ted se zase snižuje..(pred zimou bylo kolem 12,2V.

Edited by honzik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 31 minutami, honzik napsal:

Abych nějak zdokumentoval průběh moji baterky v autě  ,tak jsem postavil zařízení,které pravidelně po wifi posila data o napětí a pak mužeme analyzovat. ( data se měří nepřetržitě a předavaji pokud jsem dosahu me wifi)Zatim je na tom videt ,že při poklesu venkovnich teplot pod 5 stupnů se zacalo napětí šplhat nahoru k 12,5V  a ted se zase snižuje..(pred zimou bylo kolem 12,2V.


Prakticky to samé lze koupit hotové. Do mobilu se stáhne aplikace a data z vnitřní paměti "krabičky" (i za několik dnů zpětně) se do mobilu přenesou pomocí Bluetooth. Viz Quicklynks monitor baterie viz graf na předchozí straně 11 v této diskuzi
 

Edited by Caster
Přidána poznámka o grafu na předchozí straně

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to "to samé"  neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to  "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..)

 

Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty.Screenshot_20190323-174217.thumb.png.571240ef6928990a38e7a355ebce3a7c.png

 

Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, honzik napsal:

Mi to "to samé"  neprijde. Jednak je to ModryZub,tedy dosah celkem nic moc. Aplikace musi byt jejich. Neumi to  "delat data", tedy posilat mi jednotlive hodnoty s realnym casem, nepripoji se to samo k me wifi a tim padem je to "bezobsluzne"....... Jedinou vyhodu to ma ze je to prumerne 1mA (nesmis ale byt moc dlouho pripojen..)

 

Moje zarizeni pouziva standartni wifi pres prohlizec , funguje tedy i na Windowsim telefonu. Ma i web stranku s hlavnimi daty.Screenshot_20190323-174217.thumb.png.571240ef6928990a38e7a355ebce3a7c.png

 

Ale to jen tak na okraj, i obycejny voltmetr da info o stavu baterie ,pokud se umi vysledky interpretovat ..


Jako expert na datové komunikace tě oceňuji ;-). Graf má samozřejmě zcela jinou vypovídací hodnotu, než aktuální stav napětí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aku EFB - odpojený monitor aku.  Jízda bez světel stabilní napětí 13.8V - na otáčkách nezáleží. Ráno se světly stabilních 14.1V. Zapnul jsem vyhřívání sedaček + volantu = napětí stále 14.1V.

Při vypnuti motoru padne na 12.8V a pomalu klesá na 12.6V . Beží rádio mám kessy. Otevřu dveře, umlčí se rádio, rozsvítí se osvětlení nohou a napětí padne na 12.4V a tam zůstane i po zamknutí auta = odpojení jednotek. A takto tůstane až do rána i po odemknutí. Aku je stejně stará, jako auto,  rok a měsíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, JiVi napsal:

aku EFB - odpojený monitor aku.  Jízda bez světel stabilní napětí 13.8V - na otáčkách nezáleží. Ráno se světly stabilních 14.1V. Zapnul jsem vyhřívání sedaček + volantu = napětí stále 14.1V.

Při vypnuti motoru padne na 12.8V a pomalu klesá na 12.6V . Beží rádio mám kessy. Otevřu dveře, umlčí se rádio, rozsvítí se osvětlení nohou a napětí padne na 12.4V a tam zůstane i po zamknutí auta = odpojení jednotek. A takto tůstane až do rána i po odemknutí. Aku je stejně stará, jako auto,  rok a měsíc.

 

myslim ze tohle  muze byt OK , protoze konektor vyradi jen managment baterie (proud,napeti,teplota bat) , ale dobijeni ma porad svuj program vcetene regulace podle odberu..(vetsi odber vetsi proud do baterky,tedy vice Voltu)

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

tak jsem včera odpoledne zase naměřil 13.8V, zkusil jsem roszvítit světla, vyhřívání sedaček + volantu a ani se to nehlo. Jediná změna byla +18 stupňů oproti ranním -2.5 :-) A dnes ráno  +10 stupňů a hodnota se držela na 14.0V

 

Takže na dobíjení má vliv zřejmě venkovní teplota a to nezávisla na odpojeném modulu monitoru akumulátoru.

 

Jinak postřeh. po cca 14 dnech provozu s odpojeným modulem, už maxidot neotravuje s hláškou  Závada na systému Start&Stop  :-)

Edited by JiVi
oprava překlepů
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dnes znova měřil hodnoty při odpojeném konektoru a vypnutém S/S při venkovní teplotě 21C. AC zapnuto a bez ohledu na výhřev sedaček/okna se napětí pohybovalo mezi 13,7V-13,8V, konstantně.

IMG_0348.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

LukasCBR : nezkousel jsi merit ,jestli to zobrazene napeti odpovida skutecnemu na baterii ?? 

(nektere jednotky napeti skutecne meri -napr 09 - centrlani elekt. a nektere ji maji jako hodnotu prejatou... , nevim co zrovna ten OBD "konektor" pouziva za napeti. Ve VCDS je videt rozdil v napajeni jednotlivych jednoteki nekolik desetin Volt)

Edited by honzik
preklepy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel nezkoušel.

Nemám na baterii napojené žádný měřící systém viz. CTEK a VCDS nevlastním.

Hodnoty se ale vcelku shodují s kolegou nademnou, tak si říkám, že by to +/- 0,1V mělo sedět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik za odezvu.Myslel jsem spise okamzita hodnota zobrazena pres OBD a skutecnost na AKU - treba voltmetrem..

 

U me taky tato hodnota se lisi tak +- 0.2V (podle toho kterou jednotku vyctu, nejpresneji vychazi motorovka a centralni elektrika....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

měření na 12V zásuvce při připojeném konektoru monitoru aku.Vypadá to, že dobíjení pak funguje stylem ON(14.8V)/OFF(12.1V)

 

Stačí mít vyšší než volnoběžné otáčky motoru a polohu pedálu akcelerátoru na volnoběh. Pak napětí vždy vylítne na 14.8V Je úplně jedno, jestli brzdím motorem,  pouštím pedál akcelerátoru při řazení nebo na místě vytočím motor a pustím akcelerátor.

 

Naopak , při každé jiné poloze akcelerátoru než je volnoběh, rychle padá napětí na 12.1V, kde se prakticky neustále drží.

 

Zajímavý, že takto napětí litá v zásuvce 12V, takže se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JiVi:  jeste pridej teplotu pri ktere jsi to meril.Chova se to jinak pri nizkych a vyssich teplotach

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, JiVi napsal:

....se dá předpokládat, že takhle kolísá v celé síti.

 

 

Ano, píšeš to správně. Jen bych to nenazval předpokladem, ale zcela směle fyzikálním zákonem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

no počkej, běžela tu myšlenka, že takto napětí kolísá jen na pólech akumulátoru a síťové napětí je stabilizováno. tímto jsem si ověřil, že žádný extra stabilizátor na palubní napětí není.

 

jinak dnešní ranní provoz teplota +2.5 stupně

stav napětí před startem - 12.1V

po startu stabilně 15V

při teplotě motoru cca 70 stupňů -  kolísání napětí mezi 14.8V-15V

po ohřátí motoru stabilně +14.8V

 až do vypnutí motoru stále 14.8V

po vypnutí motoru napětí  po chvilce spadlo na 12.9V a drželo se.

 

Aku dostal, co proto :-)

 

Edited by JiVi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Některým lidem běhá myšlenek....  Lepší je nemyslet a držet se skutečnosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

update měření s připojeným monitorem aku:

před startem napětí 12.1V a venkovní teplota 12 stupňů (čidlo vyhřáté sluncem)

 

po startu klasika:  12.1V při zátěži. a při deceleraci 14.8V

jakmile se ochladilo čidlo venkovní teploty na 8 stupňů stouplo napětí při zátěži na 13.0V, při deceleraci klasicky 14.8V.

vyjel jsem trošku výš, kde teplota spadla na 7.5 stupňů a napětí stouplo při zátěži na 13.1V. Při deceleraci klasicky 14.8V

 

při vypnutí motoru se napětí dlouho drželo na 13.0V

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JiVi:  OK, diky.  Pro me je zajimava ta hodnota pri startu, tedy klidove napeti baterie. To ze to pada na 12,1 V podle mne neni problem, jen ta baterie nema 100 procent nabiti. Coz mimo zimu nevadi.(podle mne).

Muj zaznam napeti  za celych 3/4 roku je asi takovy: (cidlo na baterce pripojeno,StartStop vypinam)

klidove napeti (rano 6,30hod) pred otevrenim auta.

cerven2018-listopad2018  =12,2V

prosinec2018-brezen2019 = 12,6V

duben2019  = klesa ,aktualne 12,4V

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyzerá to tak, že najbližšie 2 mesiace nebudem môcť soferovat kvôli zlomenej ruke a preto by som sa chcel opýtať čo urobiť s autobateriou. Auto je zaparkovane v garáži a mám poruke aj nabijacku ak by bolo treba. 

Seat Leon 1.2TSI r. v. 2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud má nabíječka udržovací režim, tak asi zapojit ten. Jinak nabít teď a potom asi před tím než vyjedeš (pro jistotu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží, v jaké kondici je baterka. Kamarád byl v nemocnici 2 měsíce přes zimu. A přestože jsem mu prorokoval, že bude mít baterku vybitou, tak nastartoval. Alespoň mi to tvrdil :-)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...