Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

8°C je ještě teplo. Vypozoroval jsem, že schéma nabíjení se u mé OIII FL změnilo s teplotou pod 4°C. Ale nedělal bych z toho závěry. Mohla to být náhoda, do nabíjení kecá i stav nabití, nebo teplota baterie.... Vzorec nabíjení je složitý jak autobus a špatně se pozoruje nějaká logika.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 24. 8. 2019 na 16:16, osobne napsal:

Mám trvale odpojeny konektor 11 mesicu, auto mam 2 roky a 9 mesicu, pred odpojenim konektoru jsem mel po nekolikahodinovem stani pred startovanim napeti na baterii EFB kolem 11,8 V, nyni mam po odpojeni konektoru kolem 12,3 V. Konektor jsem zapojil pouze jednou pred servisni prohlidkou, pak ho zas vypojil, pri servisni prohlidce nic nerikali, bud jim to je jedno, nebo to nezjistili, protoze jsem pamet zavad vymazal pres Caristu. Skoda Yeti motor 1,2 TSI 81 kW.

 

 

 

 

 

 


Díkes, to jsem potřeboval slyšet :-) .. též kolem 11,90-12,05V (po den-dvou stání) a též 81kW (tudíž předpokládám EFB, 59mAh)
Jdu na to ;-) .. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, koupil jsem v létě ve Škoda Plus O III FL, 1,4 TSI, 2018. V autě byla baterie Varta EFB (viz foto). Když jsem se koukal na tuhle baterku přímo na stránkách výrobce, tak tam bylo uvedeno, že je sice pro SS, ale není vhodná pro rekuperaci. Jak to tedy je? Žil jsem v tom, že to je baterka z fabriky, teď už si tím jistej nejsu. Má někdo tuhle baterku z výroby v autě s rekuperací? Díky.

20191121_181945.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktuálně se montují a převažují baterky typu EFB oproti AGM. Jsou totiž levnější oproti AGM. Nejsou sice tak odolné proti rekuperaci jako AGM, ale jsou na tom lépe, coby v porovnání s klasickými AKU. Tvá baterka je na 99% z fabriky. Osobně mně EFB měnili po roce provozu a opět za EFB, takže se nestrachuj a jezdi.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám také 1.4 TSI (2016), EFB od Exide a žádný problém. Měl by snad nějaký být?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kde, ale někde jsem četl, že EFB pro rekuperaci umí dělat (prezentují to, že jsou pro ni vhodné) jen snad Moll a ještě někdo (Exide ?) s tím, že právě EFB Varty na rekuperaci jsou nevhodné. Napadlo mě, jestli jsem tam neměl z výroby Moll z vadné série a někdo ji nevyměnil s tím, že parametry sedí, ale nemusela by být vhodná pro rekuperaci. Třeba u Exide to je napsané, že to lze dát do auta s rekup., u Varty bylo, že pro ni není vhodná (obě EFB, Varta dle čísla z mého auta). Jinak zatím viditelný problém není.

Edited by Gerulaitis
doplnění

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je pro baterii rekuperace? Kratkodobe prebijeni pri brzdeni, pro ktere musi mit baterie rezervu (musi byt dlouhodobe udrzovana v polovybitem stavu). To samozrejme skodi vsem druhum autobaterii, AGM to vydrzi delsi dobu, EFB kratsi dobu, nekolik uzivatelu tu na vlastni kuzi zazilo, ze jim EFB nevydrzela ani zarucni dobu 2 roky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem změřil baterii po nočním odstavení auta. SS vypnutý společně s odpojeným konektorem.

 

Na svorkách - 12,75V

V zapalovači - 12,8V

 

Takže prakticky to znamená 100% nabití.

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hodnoty jak bejk....

 

Dnes jsem měřil baterii (obyčejná, auto bez sss i bez rekuperace) na manželčiným španělským rapidu po stání od pátku. 11,8 V. - Daň za jízdy 2x 5km denně se čtyřmi starty motoru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"                           "

 

Sorry pánové, uctivě se omlouvám, příspěvěk opraven.

Spokojenost?

 

Edited by Radius_001

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radius_001

A jaká je tedy vypovídající hodnota tvého příspěvku, když auto prakticky denně dobíjíš ze sítě? Moc tomu nerozumím, ale možná jsem to jen špatně pochopil.

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má z toho plug in hybrid :-)

 

Poctivě to doma dobije a auto mu bateriji zase vybije.

  • Like 4
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč dislajkuješ? Kdo myslíš že je původce systému rekuperace? Snad si nemyslíš, že si to vymyslely automobilky sami od sebe? Aby se lidem dřív zhuntovaly baterky? To asi se šetřením ŽP nemá nic společného. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

[mention=117348]Radius_001[/mention]

Vysvětlíš mi Radiusi, co je na mém příspěvku špatného?

 

Přestaň své auto každý den nabíjet, jezdi a hoď tu za mesíc hodnoty ze své baterie. Pak se můžeš přidat do naší “soutěže” o vybité baterie :-)).

 

Neurážej se a nedislajkuj. Pokud ti ale připadá normální dávat auto každý den na nabíječku, nemám námitek. V tom případě ale nereaguj, jelikož vypovídající hodnota je 0.

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 21. 5. 2019 na 17:28, osobne napsal:

Jednoducha lecba - vytahni prebytecny konektor z minusoveho polu autobaterie a pak muzes merit napeti pri jizde.

Prosím jenom myslíte ten konektor co je na mínusové svorce autobaterie, je zasunut do měřiče proudu a má dva tenké drátky.

Díky za odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, LukášCBR napsal:

Vysvětlíš mi Radiusi, co je na mém příspěvku špatného?

 

Přestaň své auto každý den nabíjet, jezdi a hoď tu za mesíc hodnoty ze své baterie. Pak se můžeš přidat do naší “soutěže” o vybité baterie :-)).

 

Pokud ti ale připadá normální dávat auto každý den na nabíječku, nemám námitek. V tom případě ale nereaguj, jelikož vypovídající hodnota je 0.

 

 

Pokud ti připadá normální rozpojovat kabelové svazky a generovat chybové hlášení v diagnostice, nemám námitek.

Potom ale nereaguj na ty, kteří mají jiné a funkční řešení a sdílí jeho parametry ostatním.

Vypovídací hodnota takových tvých příspěvků je 0.

 

Edited by Radius_001

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Radius_001

Pokud čteš toto téma, zcela jistě sis všiml, že odpojení nikomu nevnucuji a podstoupil jsem to na vlastní riziko. Ještě vždy dodávám, že nejsem na ničí straně a jen tuto úpravu testuji. Auto je moje, tak si to snad můžu dovolit. Aku pravidelně měřím a vkladám zde hodnoty a své postřehy. O tom forum je.

 

To, že auto dáváš každý den na nabíječku, je nevypovídající, protože je zcela jasné, v jakém stavu asi bude. Samozřejmě, že bude mít 100%. Jak jinak.

 

Už chápeš ten rozdíl?

 

Mimo to, že to hází chybu na diagnostice není pro mě směrodatné. Tu totiž hází všem Octaviim i vyhřívaný volant, ale o tom předpokládám ty ani nevíš.

 

Jak jsem psal. Přestaň nabíjet, odjezdi měsíc a napiš hodnoty.

@Plextor Ano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyndávat konektor je taky řešení. Na krátké trasy bych si konektor vytáhl taky. Lepší než rekuperovat. Na dlouhé každodenní štreky bych se trochu bál přebíjení.

Na druhou stranu dávat každý den na baterii nabíječku není řešení. Nechej si rekuperadi potlačit, jinak se z toho zblázníš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem zvědavej jak mi baterka dlouho vydrží, ale podle mě záruku nepřežije, každé ráno 12,2 a než nastartuju tak pod 12V. U předchozího auta se mi baterie nafoukla a nešla vyndat, prej jsem měl štěstí že nepraskla.

https://www.youtube.com/watch?v=tskO8TyVBA4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby Ti praskla, máš problém. Potřísněný motorový prostor elektrolytem.... kyselinou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...