Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

Moja drzi zatial piaty rok a nemam ani vypnuty SS, ani deaktivovanu rekuperaciu. Avsak, uz je zrejme na konci svojej cesty...staci, ze mam zapnutu hudbu pol hodinu v odstavenom nenastartovanom aute a citit, ze horsie nasledne startuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobní postřeh: mám vypojený konektor už druhým rokem. A chybu mi to nevypisuje.
Před technickou jsem konektor pro jistotu zapojil a nebyl problém. Pak jsem byl na roční v AS, konektor jsem nechal rozpojený, nechal jsem si vyjet komplet diagnostiku a chyba tam nebyla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prosím jenom myslíte ten konektor co je na mínusové svorce autobaterie, je zasunut do měřiče proudu a má dva tenké drátky.
Díky za odpověď.
Ano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

V 3. 12. 2019 na 18:44, LukášCBR napsal:

@Radius_001

Pokud čteš toto téma, zcela jistě sis všiml, že odpojení nikomu nevnucuji.........

Auto je moje, tak si to snad můžu dovolit. Aku pravidelně měřím a vkladám zde hodnoty a své postřehy. O tom forum je. ........

To, že auto dáváš každý den na nabíječku, je nevypovídající, protože je zcela jasné, v jakém stavu asi bude. Samozřejmě, že bude mít 100%. Jak jinak..........

Mimo to, že to hází chybu na diagnostice není pro mě směrodatné. Tu totiž hází všem Octaviim i vyhřívaný volant, ale o tom předpokládám ty ani nevíš. .........

 

Jak jsem psal. Přestaň nabíjet, odjezdi měsíc a napiš hodnoty.

- Já snad udržovací nabíječku nekomu vnucuji ? Ale no tak :-)

- Já mám odlišný přístup a taky vkládám hodnoty. O tom to fórum je

- Kdyby jsi četl co jsem psal, věděl by jsi, že to není jasné. Není to nabíječka, která nacpe baterku na 100%. Je nastavená, aby to ani nemohla udělat. Jen přizvedne napětí. Konstantním napětím 13,1 V se accu nemůže nabít. Normální nabíjecí fáze jsou cca s napětím 13,8 - 14,4V. Jde o to, aby nepadal na nízké napěťové úrovně a do sulfatace.

- nějaký volant v této sekci je OT

 

Parkuji v garáži, kabel mám vedle dveří řidiče, jeho zasunutí do zásuvky autozapalovače před zamknutím aute zabere max 5 sekund.

Problem solved.

 

Ale klidně v autě rozpojujte kabelové svazky, je to každého věc :-)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic proti tomu. 

Můj názor je takový, že k nabíjení autobaterie je alternátor a provozovatel by si toho neměl všímat, protože není otrok auta. 

Na co tedy ten altík v autě máš? Vybral sis řešení nejvíc na palici. To bych raději odpojil ten kablík. Zmákneš to doma za 5 minut. Neboj, autu je to fuk. Je to jen stroj, neurazí se. A časem si u někoho nech rekuperaci potlačit a máš bez starostí. Co je na tom divného? Nediv se, že lidi považují Tvé řešení za divné, fakt je nepochopitelné. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám sice rapida, ale je včetně S/S a rekuperace, takže toto vlákno sleduju. Zatím je vše v origo stavu, auto mám 3 měsíce/ 8 tkm a je v něm patrně zánovní aku Varta 70 Ah AGM. S baterií zatím není žádný problém, co ji tu a tam změřím má kolem 12,6 V. Co jsem vypozoroval, tak vnější dobíjení nemá smysl, protože jak auto zjistí, že ji má nabitou nad danou minimální hranicí, tak ji okamžitě použije - vybije na tuto hranici. Pokud se tedy každý den dobíjí, tak při následující jízdě ji auto nedobíjí pokud se patřičně nevybije. 

 

Jediný kdy má patrně smysl aku dobít je když vím, že auto delší čas nepojede, aby byla před odstávkou plně dobita.

 

Škoda, že se asi nedá zjistit co přesně se v autě děje při odpojeným konektoru. Kdosi tu proti tomu vehementně protestoval, že je to nesprávné řešení ale možná to bylo proto, že nabízel služby které s/s a rekuperaci sowtvarově vyřadí. 

Edited by Jarda-k

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, Radius_001 napsal:

 

Parkuji v garáži, kabel mám vedle dveří řidiče, jeho zasunutí do zásuvky autozapalovače před zamknutím aute zabere max 5 sekund.

 

 

Nabiječky a to i automatické udržovací se mají připojovat pouze na "+pol" baterie a na"- kostřící bod" na motorové stěně za baterkou.

Udržovací nabiječku  používám u odstaveného auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 22. 11. 2019 na 15:28, Gerulaitis napsal:

Ahoj, koupil jsem v létě ve Škoda Plus O III FL, 1,4 TSI, 2018. V autě byla baterie Varta EFB (viz foto). Když jsem se koukal na tuhle baterku přímo na stránkách výrobce, tak tam bylo uvedeno, že je sice pro SS, ale není vhodná pro rekuperaci. Jak to tedy je? Žil jsem v tom, že to je baterka z fabriky, teď už si tím jistej nejsu. Má někdo tuhle baterku z výroby v autě s rekuperací? Díky.

 

Ano, v Rapidu úplně ta samá Varta EFB z výroby. Jak se Škoda staví k doporučení Varty, netuším. Resp. tuším, že baterie za dva roky zdechne a řeknou, že je to vlastnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, sk0d@ napsal:

Sam som zvedavy dokedy bude tato tema rozduchavat vasne emoji1751.png

No to víš, je tu několik lidí, kteří mají svojí metodu, jak ochránit baterku před degradací. Každý hájí tu svojí a rádi se pochlubí. což jiným vadí.

Edited by Clerfayt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si konektor vypínám, kromě zimních měsíců, kdy mám puštěné sedačky. Protože při vyplém konektoru mi to nabíjí na 13.9-14.2, kdežto při zaplém výhřevu sedačky (a nerozpojeném konoktoru, tedy nabíjecí jednotka je v provozu) mi to nabíjí 14.7.

Při stání vozidla za 1 den naměřím na baterii 12.4V, baterie je AGM a Octavii mám s datem 5/2019 (neskáče ani neskákala před přehrátím sw).

 

Bez vyplého konektoru, to auto běžně jezdilo na 12.6 s rekuperací přes 15V - na to jsem se nemohl dívat, zvlášť u nového auta a baterie typu AGM (těch 15V ji nevadí, ale má ráda vyšší napětí naprázdno než 12.4). Auto se dobíjelo přes noc nabíječkou max. za dob Škoda 120 dle mého.

Edited by Petran
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes som sa definitivne rozlucil (ci skor rozculil?) so svojou baterkou. Rano som nenastartoval. Napatie pri starte velmi prudko kleslo. Vymenena za Vartu Silver Dynamic AGM, 70Ah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pátém roce docela smutné, na to, že všude píšou, že AGM má vyšší životnost než obyč. byterie. Normálně nám v rodině baterie z prvovýroby bydrží cca 10 let i víc.. Jinak super, žes to takhle otestoval. Prostě to chce rekuperaci vypnout....

Edited by Clerfayt

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslím, že každodenní připojovaní nabiječky je takový ténink na zelenou budoucnost ... elektroauta 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prej když se vymění baterie za novou, tak se to musí v autě v počítači nastavit. Co je na tom pravdy nevim, ale řikal mi to mechanik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám takú možno blbú otázku, možno sa to tu už spomínalo. Dá sa vypnúť tá blbosť v podobe nabíjania baterie max na 80-90% ? Teraz keď je chladnejšie tak keď pozriem na stav nabitia baterie tak je väčšinou na 70%. 

 

Bateria má 1 a pol roka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám to u F3 stejne. Léto 70-90%, zima 60-70%. Jak se píše výše jedinečné úprava vytažení konektoru na - baterky. Pokud máš TDI máš smůlu auto pak údajně nevypaluje dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jste na tom ještě dobře, já mam baterii týden po nabití nabiječkou každé ráno mezi 39 -  49 %. Baterka stará rok a půl. Jedu na hory, tak startovací kabely to jistěj. Asi už je baterka KO protože auto dobijí skoro stále 14,6 14,8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Plextor napsal:

Prej když se vymění baterie za novou, tak se to musí v autě v počítači nastavit. Co je na tom pravdy nevim, ale řikal mi to mechanik.

Když selže vše, použijte návod. A v návodu (od mého auta) se píše viz příloha Výměna baterie.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwan
Vzpomeneš si, kde jsi k té informaci ohledně DPF filtru přišel? Mám konektor odpojený a regenerace probíhá beze změn pravidelně. Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z logického hlediska bych usuzoval, že při regeneraci DPF na stavu nabití baterie nezáleží. Deaktivace SSS a rekuperace energie také nemůže být překážkou.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LukášCBRNo resil to kolega na golfu kde se nedal ss vypnout kodovanim. tak sem mu poradil konektor ale  nekde se docet ze pak nefuguje regenereace tak to vzdal naucil se dalsi krok po startu a kliknout na tlacitko. Psal jsem udajne...

Neodvedu si predstavit  to po kazdem startu hledat v infotaimentu jak scaly nebo F4.

Pokud jde o ekoterorismus logika jde stranou .......

Edited by zwan

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, zwan napsal:

...Neodvedu si predstavit  to po kazdem startu hledat v infotaimentu jak scaly nebo F4...

Scala má normálně tlačítko u řadicí páky:
image.thumb.png.500087975a7c271509e1ecbc5f861a3e.png
F4 ještě nikdo neviděl, ale už někteří ví, co bude špatně...

 

Nicméně toto je téma o OIII, takže je to celkem jedno, ta tlačítko má a rekuperaci stejně nevypíná (otázkou však je, zda tu baterku skutečně tak "ničí").

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano mate pravdu vypina jen SS, rekuperaci bohuzel ne ......

Ze to mas scala jsem nevedel .......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...