Jump to content

Recommended Posts

V 22. 8. 2020 na 8:27, Martab napsal:

Konektor je diskutabilní metoda, určitě bych to nedělal, pokud máš Columbuse, přišel bys o aktualizase dat po vypnutí zapalování minimálně.


Jak s napětím baterie souvisí aktualizace dat ?!? Autu udělá jedině dobře, že se bude nabíjet na 100%.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Caster Jde o to, že auto "neví" v jakém stavu je baterka, proto neaktualizuje při uspaném autě aby se baterka nevybila (auto neví, zda je baterka na 100%, nebo jen na 10% kapacity, takže aby ji nevybilo uplně aktualizací, tak ji přeruší).

Link to post
Share on other sites

A jednotka motoru je aktivní při vynutém zapalování a zamknutém autě? Ať si s tím dělá každý co chce, jen píšu co může nastat, to zda je dobré to odpojit nebo ne, ať si každý rozhodne sám.

Link to post
Share on other sites
V 22. 8. 2020 na 19:26, Martab napsal:

Bohužel ano (minimálně u MR19 v SIII), u nových MIB3 už má aktualizase myslím i Amindsen a je to stejný problém :/

Prosím aspoň čti co píšu, opravdu mě nebaví vše opakovat 100x, příště si to raději nechám pro sebe a ostatní ať se potom diví, že jim to nefunguje...

 

EDIT: Kdo by i tak jako @Caster nevěřil, zde vyjádření ŠA v jednom "bulvárním plátku"

Citovat

„Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika.

Celý proces popsaný v následujících řádcích je tedy pouze informativní a lze ho provádět pouze na vlastní nebezpečí. Pokud monitorování stavu baterie skutečně odpojíte, je nutné věnovat zvýšenou pozornost stavu baterie i celého systému dobíjení. Zároveň se také jedná o proces, který je funkční pouze u konvenčních benzinových a naftových motorů. Nelze jej aplikovat u žádného auta s mild-hybridním nebo jiným obdobným pohonem.

https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

A zde potom zkušenost místního člena se Scalou (Amundsen MIB3):

 

Edited by Martab
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

"Argumentaci" Škody neberu samozřejmě vážně. Nikdo také zatím věrohodně nepotvrdil, že má rozpojení konektoru nějaký vliv na aktualizaci infotainmentu. Jak jsem již psal, auto i s rozpojeným konektorem samozřejmě ví, jaké je napětí v palubní síti (lze zobrazit na palubní desce). Není zde proto absolutně žádný rozumný důvod, proč by aktualizace infotainmentu neměla fungovat (pokud to Škoda neblokuje schválně). Škoda má s přenosem dat, mj. nefunkční eCall, problémy neustále...

 

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Edited by Caster
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ano, PR oddělení je schopné vypustit cokoli, ale pokud to nestačí ani zkušenost dvou lidí (to je ten odkaz pod tou citací), tak asi nemá cenu o ničem diskutovat. Nehledě na to, nevidím jediný význam toho odkazu co jsi sem dal, však to co v něm je nikdo zde nerozporuje... Jde jen o to, najít 100% funkční řešení, a to bohužel u vybavenějších a novějších aut rozpojení konektoru není.

 

Pokud chceš z příspěvků vybrat jen jednu část, a o ní jen diskutovat, tak to také nemá smysl.

Link to post
Share on other sites

A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen  pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce.

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

Při odpojeném konektoru nezávislé topení normálně funguje, včetně dálkového spouštění přes škoda connect.

Pro mě bylo při zapojeném konektoru těžké unést, že při napětí baterie AGM bylo před nastartováním 12.4V a po nastartování se během jízdy (léto, vyšší teploty) stále drželo na 12.2-12.5 V, kromě několika vteřin občasných rekuperací 15.8V při brždění. Baterie není člověk, ale na to se nedá dívat. Po odpojeném konektoru se napětí začalo pohybovat mezi 14.2 - 14.6V

Vše bylo měřeno přes auto zásuvku. Je z toho taky zřejmé, že při zapojeném konektoru je (v teplých měsících) udržováno napětí sítě na velmi nízkých hodnotách.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Octavka napsal:

A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen  pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce.

 

Co je špičkového na tom, že aby se koncern vlezl do nějakých nesmyslných limitů emisí CO2, tak raději naprogramuje auto tak, aby ničilo akumulátor?

  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak jako spoustě dalších zde, se mi akumulátor odporoučel po 15-ti měsících. Škoda mě při reklamaci odpálkovala, že se nyní uznávají reklamace na akumulátory pouze do půl roku stáří nebo 10 000km. Máte někdo podobnou zkušenost nebo informace zda je to skutečně tak?

Link to post
Share on other sites

Mě vyměnili baterii na záruku po 14 měsících od koupě / po 14.834 km. Je pravda, že jsem reklamoval více závad a první skoro rok a půl bylo v auto servise mnohokrát. Horší starty nejprve (již po cca 5 měsících) servis řešil dobitím baterie (chtěli to zaplatit (!), to jsem odmítl s tím, že auto je nové a buď bude fungovat jako nové nebo chci veškeré zásahy vztáhnout logicky do záruky). Při výše uvedené reklamaci bylo do protokolu servisem uvedeno následující: "sporadicky se vypne tempomat a sporadicky nefunkční kessy. Reklamace byla odstraněna výměnou akumulátoru." Ve skutečnosti se však vypínání tempomatu tímto nevyřešilo - později našli "špatné usazení elektrického vedení zapalovací cívky 4. válce" a od té doby zcela v pohodě. Sporadicky nefunkční kessy (reklamoval jsem, že byť po jisté době odstavení vozidla otevřu dveře řidiče i kufr zatáhnutím za kliku, dveře spolujezdce takto neotevřu) bylo po různých pokusech (mimo zmíněnou autobaterii, výměna baterie v klíčku, výměna kliky...) shledáno jako vlastnost vozu. To jsem si nechal doložit - viz. příloha (dole vidíte datování Podzim 2019 - k zamyšlení je "rychlost" s jakou byla tato informace z centrály servisům předána, nevím, od kdy přesně takto kessy funguje, ale systém jako takový Škoda u Superbu nabízela už od r. 2009). Když to shrnu, těch vícero závad (mimo výše uvedené taktéž rozsvícení různých kontrolek, planá upozornění na nebezpečí, sporadicky fungující vyhřívání zrcátek /to i v chladném počasí/ apod.) mělo zřejmě opravdu původ ve špatném usazení zapalovací cívky a špatné starty v idiotském "inteligentním" (ne)dobíjení. Na práci servisu Škoda si vlastně nakonec nemůžu stěžovat - první problém servis vyřešil (byť mohli i dříve, ale myslím, že takový druh závad se řeší složitě i odborníkům) a druhý částečně výměnou baterie taktéž. Z principu jsem však to rychlé degradování baterie definitivně pořešil až letos s Ferdou (zatím vše OK, za což mu moc děkuji). Přeji ti pevné nervy. Osobně si myslím, že pokud je auto v záruce a tys neporušil pokyny v návodu k obsluze (tj. auto nestálo více než 3 týdny), máš nárok na výměnu baterie na záruku (právě s dnes již obecným povědomím ohledně "inteligentního" (ne)dobíjení). Ať ti to dobře dopadne. J. 

Octavia zarucni oprava 03Kessy.pdf

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Možná by stálo za to, požádat o vyjádření výrobce autobaterie, zda jí v autě nevadí nabíjení jen na max. 80%. Pak napsat Škodě, aby to vysvětlili i s přihlédnutím k tomu, že zákazníky v návodu k autu nikde neinformují o tom, že mu ničí akumulátor jeho nabíjením na pouhých 80%.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Už to tu bylo několikrát zmíněno, EFB baterie jsou na toto připraveny, a mohou fungovat uměle na nižším stavu nabití (SOC - State Of Charge při cca 70%). Uvádějí to výrobci, konstrukce to umožňuje (síťka z polyfleece, přidaná na povrch kladné desky).

Zatímco konvenční mokrá baterie by se při tomto stylu používání v důsledku vysokého cyklického namáhání během několika málo měsíců zcela opotřebovala.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Rád zde uvidím odkaz na nějaké konkrétní "doporučení" výrobce EFB baterie, že jí nevadí nabíjení jen na 80% ...  ;-).

P.S. EFB je jen o trochu vylepšená klasická zaplavená baterie.

Link to post
Share on other sites

Co znamena nabitie na 80% alebo 70%? 

Z principu veci baterka sa da nabit na 100% teoreticky len pri nabijani konstatnym prudom, tj napatie na baterii cca 16V. 

V autach sa nabija konstatnym napetim od 13,8 az po 14,4V (batetie s CA) a uvazuje sa s nabitim 80% res kapacita je na 80% (tak sa obavam ze pri ss a inteligencii auta to bude menej ako 80%)

 

Ale pokial skodovka vymyslela super pocitac na nabijanie ze vie kolko a ako uzivatel najazdi a kolko bude auto odstavene tak lobuk dole. 

Inak vysledkom je vecsie opotrrbenie baterie kedze bude vybita tj zarastena sulfatmi, ak dojde k poruseniu separatora medzi elktrodami tak konecna. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

ale, zda se, ze s rekuperaci pocita  

https://www.exide.com/eu/en/node/42386

Bosh take

https://aa-boschap-tw.resource.bosch.com/media/parts/service_parts__auto_parts/batteries/volle_power_de.pdf

ale treba VDO uz ne!

https://pim.yakarouler.net/get-document/tecdoc/83/EFB-BATTERY_DS_EN_2014.PDF

(....with conventional START-STOP systems without recovery capability)

Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, Kuchar7 napsal:

Už to tu bylo několikrát zmíněno, EFB baterie jsou na toto připraveny, a mohou fungovat uměle na nižším stavu nabití (SOC - State Of Charge při cca 70%).

Mě zatím ani jedno AGMko nevydrželo déle než tří roky a to by měla být ještě lepší baterie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

No klikol som A excide a nic o vybiti sa tam nepise, preco asi. 

Ano umoznuje rychle nabijanie, ale to neriesi problem  pre uzivatelov brzda-plyn tj 90% firemnych pretekarov a 70% beznych uzivatelov, ktory nevedia ako maju jazdit kedze maju inteligentne nabijanie. Tj brzdit motorom. 

Link to post
Share on other sites

myslim, ze pise :  

Regenerative braking

Optimised regenerative braking functionality in vehicles with Start-Stop systems – ensuring maximum fuel savings and less CO2 emissions

Link to post
Share on other sites

Lenze to suvisi s tym ze bateria vie rychlo prejst z rezimu vybijania do rezimu nabijania, to neznamena ze ked budete drzat bateriu vybitu ze vydrzi to co nabita. 

A je ti to aj tak malo platne ak pouzivas brzdu namiest brzdenia motorom. 

Tak ze pri jazde treba rozmyslat a brzdit motorom, tie 3 roky to baterka vydrzi a potom sa kupi nova, je to podla bruselu ekologické, hold kto nevie jazdit nech plati.

Uz sa neviem dockat alo zacnu pretekari doplacat za prekrocene emisie koli jazde brzda plyn

Link to post
Share on other sites

Zase ani slovko o tom zeby bateria mohla zostavat vybita. Stale tam pisu o tom ze zvladne hlboke vybijanie a ma zrychleny cas aby umoznila nabitie. Lenze to by k tomu nabitiu muselo dojst... 

Ale paci sa mi pristup, najpr okresali material na doskach aby boli lahke a ako tak vydrzali. A teraz nam natrepu zosilnene mriezky aby to zvladalo start stop rezim, tomu sa hovori pokrok. Separatory sa pouzivali co najtensie aby nerastli rozmery baterie a rastol startovaci prud. Tak tam teraz dame dlasi izolant aby pomrutene dosky res sulfaty na nich neprerazili izolant. 

 

Tak ze urobili sme plno uprav aby sme mohli na kazdej krizovatke trapit starter s otaznou usporov paliva. 

Edited by atlan
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...