Jump to content

Autobaterie


xx30

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Zdravím, prosím o radu mám O3 rv.2014, 1,6TDI 77kw, auto ještě bez start/stop, a odešla baterie, měřák hlásí vyměnit baterii. Baterka je v podstatě v pohodě, magické oko je černé, startuje vždy hned, ale když vypaluji filtr a po jízdě ještě cca 15min hučí ventilátor tak pak mám velké problémy nastartovat.

Pročítal jsem to tady důkladně ale nenašel info zda to musím i v tomto případě házet přes diagnostiku, nebo stačí jen vyměnit za jinou.

 

Mám tam Vartu 12V 61AH 330A DIN

540A EN/SAE/GS

 

 

Edited by Zodiaque1
opravená chyba
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tak jen kdyby to někoho v budoucnu potkalo, tak do servisu nemusí. Můj domovský servis mě sice přesvědčoval, že musím, ale psal jsem i do nezávislého, bývalého autorizovaného a ti mě ujistili, že nemusím, Takže výměna provedena a auto jede.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zdravím,

 

chci se zeptat aktuálně mám v O3 2016 baterku Moll 70Ah, 420A, 720A EFB+ (s/s, konektor zapojený). Magické oko je žluté, když ráno naměřím napětí, tak je okolo 12V. Většinou to chytne ovšem teď se mi stalo, že už nechytla. Je možné si doma sám vyměnit EFB za AGM, aniž by bylo nutné jet do servisu? 8500 se mi opravdu nechce dávat, navíc oni mi tam dají opět EFB, která vydrží 2roky při nejlepším.

Pokud to nepůjde, tak tam holt dám EFB: https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-2/autobaterie-exide-micro-hybrid-ecm-70ah--12v--640a--el700-2/

Pokud by to šlo, tak bych tam dal tuto, akorát má 760A: https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-2/autobaterie-exide-micro-hybrid-agm-70ah--12v--760a--ek700-2/

 

Nebo prostě koupím EFB a vytáhnu konektor. :)

Díky za odpověď

Michal

 

Link to comment
Share on other sites

Nejsem přesvědčen o tom, že AGM vydrží o moc déle, ale  .... každého volba. Obecně platí, že pokud dáváš baterii stejného typu a kapacity, nic kódovat nemusíš. Pokud chceš AGM a máš EFB, tak bych raději pomocí diagnostiky změnil. To dokáže i běžný servis  za rozumnou cenu. Osobně si myslím, že by se nic zásadního nestalo, pokud by jsi to neudělal, ale odborník nejsem a vyzkoušeno to taky nemám. Ty baterie z odkazů podle mě klidně můžeš použít i bez kódování.

Link to comment
Share on other sites

Tak mám novou Exide AGM 70Ah a ráno jsem měřil napětí a mám 12,64V což tedy odpovídá 80% kapacity. Když odpojím konektor, tak by se měla dobíjet do 100% že? Měřil jsem ještě kolik dává alternátor a je to okolo 14,7V.

Link to comment
Share on other sites

Pribnapati 14,4V sa plne nedobije, pac to je hranica kedy baterka sacina plynovat. Aby si ju nabil na 100% treba nieco cez 15V dokonca 16,5V nechce ma mi hladat. 

Pri 14,4V bude nabita na 80%, furt lepsie ako jazdit s vybitou. 

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
V 16. 4. 2021 na 23:14, Strojvůdce napsal:

Při odpojeném konektoru nemá důvod se do 100% nedobít. Je dobíjena konstantním napětím 14,4V.

Nabije se baterie jen do 80% její kapacity, 100% dosáhneš jen dobitím přes externí nabíječku. Takhle to je nastaveno továrně, z důvodu prodloužení životnosti baterie. Asi na tom něco bude, ale nezúčastnil jsem se tohoto výzkumu. :-) :-)

Link to comment
Share on other sites

do plna se v aute nedobila snad ani klasicky aku s klasickym dobijenim ... kazdopadne EXO jsou klasicke aku s vylepsenymi plastvemi. Takze tak jako bylo 14.7V dostacujici po desitky let, je to pro tento aku take dostacujici.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

MXS 5.0 Test & Charge a nebo bez té funkce "test" je i trochu levnější.

 

je automatická nabíječka akumulátorů řízená mikroprocesorem. Jedná se o univerzální nabíječku pro malé i velké akumulátory díky režimu motorka/auto. Je možnost volit i režim AGM pro baterie tohoto typu. Režim rekondice je pak vhodný k odstranění stratifikace nebo pro obnovu kapacity hluboce vybité baterie.
Pomocí této nabíječky také otestujete stav baterie, zda má baterie dostatečný výkon při startu a jestli alternátor správně dobíjí.
Součást balení: Comfort Connect Clamps (krokosvorky) a Comfort Connect Eyelet (očka) M6

  • Nabíjí akumulátory až do 110 Ah. Udržuje větší akumulátory až do 160 Ah.
  • Jedinečné 8 krokové nabíjení.
  • Režim pro studené počasí.
  • Teplotní čidlo.
  • Režim AGM.
  • Režim rekondice.
  • 3 testovací režimy – stav baterie, startovací výkon, test alternátoru.
  • 5 let záruka.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Čau, chci se zeptat. Mam 3.5 roku stary Superb, 2.0 TDi 110kW. Mam ho cca mesic, vcera jsem ale jel Jeseniky -> Praha (cca 250km), po dojezdu a vypnuti motoru se rozjel vetrak motoru na plny vykon (asi zrovna bezelo vypalovani DPF?). Kdyz jsem to prisel jeste po 5-10min zkontrolovat, vetrak porad bezel (teplota chladici kapaliny ale napr byla v normalu; to jsem videl z budiku pri zapalovani). To me trochu znervoznelo. Proc to ale pisu sem- kdyz sem k autu dorazil znovu za cca pul hodiny, vetrak uz nebezel, nicmene po otevreni dveri mi to napsalo, ze 12 V baterie je skoro vybita, at nastartuji nebo vypnu spotrebice. Krome infotainmentu ale nic nebezelo. Je tohle bezny? Nebo mam byt nervozni a pripravit se na to, ze pristi vikend mozna uz nenastartuju? 

Link to comment
Share on other sites

měnil jsem baterku taky po 3,5 letech.

to že jsi před tím jel štreku vůbec neznamená, že jsi dojel s nabitou baterkou díky "inteligentnímu" dobíjení.

Po výměně baterky jsem odpojil konektor na - pólu a mám klid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mně ji během 3 let 2x měnili na záruku. Pokaždé stejné "symptomy" - nefunkčnost blind spot detectu, asistenta vyparkování a dle zátežového testu byla AKU vždy skoro mrtvá. Prostě pokrok. Kde jsou ty doby, kdy na Feldě vydržela baterie i 8 let...

Link to comment
Share on other sites

Teď budu měnit tátovi v O3 1.6tdi baterku a je tam původní AGM Varta od roku 2013. Takže tam nevidím nic špatného. 

Já mám ve své O3 2015 taky původní vartu AGM a funguje. A kdyby mi teď odešla tak po 6 letech neřeknu ani slovo a vyměním ji.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...