Jump to content
xx30

Autobaterie

Recommended Posts

před 6 hodinami, ritch napsal:

Merac do zasuvky zapalovaca je fajn a myslim,ze aj ukaze presnu hodnotu baterie,ktoru mam este z tovarne 4,5 rocna AGM.Len ma zarazil fakt ked som po odjazdeni cca 6km vypol motor bola bateria na 12,7V a opatovnom starte klesla na 11,2V na jednu dve sekundy pricom hned sa dostala na hodnotu dobijania 14,7V pri volnobehu.Da sa to pripisat vacsiemu odberu pri starte?Tento tyzden na Orave pri minusovych 12st v noci po dvoch dnoch chytila na brnk☺️

 

 

 

 

 

 ono je to s tim napetim trosku slozitejsi...(klidne muze chodit dolu az na 10V a nemusi to byt problem) , u benzinu zase to zatizeni pri startu nebyva tak velke jako u dyzlu.(startuje kratsi dobu)

nejjednodussi  je sledovat napeti dlouhodobe a v pripade ze se zacne menit tak reagovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

měl bych dotaz ohledně nabíjení baterie. V autě mám kde co včetně nezávislého topení, navgiace  a start-stop. Baterii potřebuju nabít, tak sem se vrhl na návod. V něm se píše, že po vyndání baterie přestane fungovat kdo co, musí se to nastavit (to není problém) a že se zamkne navigace a bude chtít kód. Tak hurá do návodu ke Columbusu, v něm o kódu ani zmínka a teď fóráci raďte :mellow:  Nevyřeší to sama ochrana komponent? Můžu baterii nabíjet přímo v autě? Tj, nic neodpojovat, zapojit "+" na "+" a "-" na kostřící bod nebo raději vypátrat kód (pokud to nevyřeší sama ochrana komponent) a vyndat?

 

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžeš odpojit a nabít, stejně tak nabíjet při uzamknutém/uspaném autě (a pokud máš kameru či Chytré auto, určitě odpojit). Ve druhém případě samozřejmě platí pouze pro mikroprocesorem řízené nabíječky, nikoliv "stará klasika". Columbus to neovlivní a žádný kód potřebovat nebudeš.

 

Při odpojení budeš muset pár metrů ujet, 2x nastartovat (...a neleknout se chyb) a zkontrolovat si v Infotaimentu, co se Ti vyplo (např. u mne na S3 se vypíná aktivní vedení v pruzích). V úplně ideálním případě vymazat chyby diagnostikou, ale není to zásadní.

 

Při neodpojení se max. může stát, že se Ti auto zcela neuspí a nabíječka z toho může být zmatená.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalne nabijim vzdy autobaterii v aute, nic neodpojuji, staci na to nabijecka z Lidlu za par stovek. Plus na plus, minus na kostrici bod.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak díval sem se, že je to AGMková Varta, takže na to vzít leda něco s mikroprocesorem :D Jinak za rady díky, děsil mě akorát ten Columbus, to že budu muset nastavit okna nebo panoramu tak to snad jako 5Y+ škodovák zvládnu.

Btw. pokud by byla KO a dávala se nová, nevíš jak složité je ji nakódovat, pokud je to vůbec třeba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je to treba, budes muset nakodovat i tu starou, kdyz ji vyndas vybitou a vratis nabitou.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, ale když vyndáš vybitou baterii a vrátíš nabitou, tak to je logicky vždy stejná změna, ať už je ta nabítá nová nebo stará.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kódování není nutné, pouze při změně typu baterie, nikoliv když ji jen dobiješ.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, osobne napsal:

Pokud ovšem systém drží informaci o baterii i pri odpojené baterii.

 

před 3 hodinami, Galaxy64 napsal:

Samozřejmě že drží.

 

Zalezi jak je to mysleno.

Ridici jednotka si drzi info o typu baterie  i bez napeti.  ridici obvod baterie (ta blbost na baterce) si nic nepamatuje , vzdy posila data znovu.

 

V pohode to zvlada vyndani jakkoli nabite/vybite baterky a zase pripojeni nabite /vybite baterky. Krize nastva ,kdyz je baterka vybita pod 9V a nekdo ji nabiji postaru (nabijecka k baterii plus i minus) , to pak se nic nedeje i kdyz baterka je uz trochu nabita.( holt ten merici obvod musi dostat podnet ze baterka se nabijela..)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

tak sem hodil baterii na nabíječku aniž bych ji odpojoval (+ na + a - na bod). Nabíječka ukazovala "oranžovou" a asi za hodinu už svítila "zeleně" (100%). SOC na displeji ale ukazuje pořád 60%, znamená to, žej e baterie KO?

Edited by LiveBomb

Share this post


Link to post
Share on other sites

KO je, pokud nekolik hodin po jizde nebo po odpojeni nabijecky bude mit napeti na svorkach mensi nez 12V, ale resil bych to az pred zimou, v lete to tak nevadi a zima uz defakto skoncila, tak jestli ti to startuje, neres to do pristi zimy.

 

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na testeru 12.5, 12 a 5 mi to ukazalo 5V. Startuje to, ale hazi to ruzny chybovy hlasky na Dotu, piska pri zavirani kufr, vypina se asistent dalkovych svetel atd (ale diagnostika je cista) ....

 

Takže teď vzít:

Exide EK700

Varta 099AGM

Bosch S5 AGM

 

Podle mě Varta a Bosch sjíždí z jedné linky, jen dostávají jíné nálepky.

Edited by LiveBomb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, měl bych dotaz k vypnutí rekuperace pomocí odpojení konektoru na baterii, který zapříčiní i vypnutí SS. Tímto dojde k vypnutí rekuperace a nabíjení baterky do 100%, nebo se jen začne baterka nabíjet nonstop jako bez inteligentního dobíjení, ale pouze do 80%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna.

 

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LiveBomb, už se to tu někde psalo, že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak při připojování až naposledy nacvaknout ten konektor na mínusovém pólu, aby to neházelo nějakou chybu, ale stejně ti ,, inteligentní '' nabíjení tu baterku vycucne na 80%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mir já sem ji nakonec nenabil ani mimo auto a když pak jo, tak stne byla za den zase polomrtvá. Takže už mám 70AH Vartu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce to tu baterku trochu hlídat, třeba voltmetrem v zásuvce zapalovače a když už tam je třeba 12,3 - 12,2V tak dobíjet. Co se týká té Varty, snad ti bude sloužit, ale jednou jsem taky koupil Vartu do Fabie 1.9 TDI na zkoušku a po půl roce kaput, skrat na článek, ale peníze nakonec vrátili i když se jim moc nechtělo, pak už jsem koupil Bannerku, ale co vím tak ty Exide vychází dobře v testech. Teď mám Exide EFB a zatím drží, tak další bude asi taky Exide, ale vemu tu lepší AGM. Škoda Fabia 1.2 Tsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 3 hodinami, mir napsal:

že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak ....

 

Co máte pořád s tím nabíjením baterie na 100 %? Chcete si vyvařit elektrolyt?

 

Proč by se v autě nemohla nabít na 100%? Když mám potlačenou tu rekuperaci, za jízdy nabíjím 14,8V, proč bych jí po patřičně dlouhé jízdě neměl mít na sto procentech (i když po tom netoužím)?

Edited by Clerfayt
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Autobaterie se může i přebíjet, což jí samozřejmě škodí, v návodu k palubnimu PC ve Felicii jsem měl psáno, že k přebíjení autobaterie dohází při napětí nad 14,5 V. Dnešní baterie EFB a AGM vydrží jistě víc, ale 14,8 V už může být moc i na ně.

 

skenovat0014.jpg      skenovat0015.jpg

  

 

 

Edited by osobne
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je opravdu smutné číst v případě nového moderního auta střední třídy (či dnes vlastně jakéhokoliv) o potřebách ručního dobíjení autobaterie. Dnes v době nanotechnologií a umělé inteligence by se mělo uživatelsky dobíjet baterii pouze v případě elektromobilu. Odstrašující způsob fungování tzv zelených.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediná cesta je, rekuperaci potlačit, aby auto dobíjelo. Nabíjet baterii externě nemá smysl. Za 20 km jízdy ji to inteligentní nedobíjení vybije.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...