Přejít na obsah

vytekanie chladiacej kvapaliny z vyrovnavacej nadrzky


r_e_n_e

Doporučené příspěvky

Potrebujem poradit.

 

Robil som dlhsiu trasu a zrazu mi maxidot oznamil, ze mam nedostatok chladiacej kvapaliny vo vyrovnavacej nadrzke. Dolial som preto destilovanu vodu po risku a pokracoval dalej v jazde. Avsak po prichode do ciela mi opat vyhlasilo nedostatok chladiacej kvapaliny.

Ked som dolial a pozrel som so znamym pri nahriatom motore na 90'C do nadrzky, tak sa pri vyssich otackach robi okolo spodnej hadice pena...

 

Zasiel som preto do original Skoda servisu, kde cez noc natlakovali system. Na dalsi den mi povedali, ze ziaden unik nezaznamenali.

Zistili vsak, ze mam vadne viecko od nadrzky a preto vyteka voda z nadrzky. Ked som im povedal, ze okolo hadice v nadrzke sa tvori pena, tak povedali, ze pri natlakovani sa unik zo systemu nepreukazal. Ked som im povedal, ze tlak v spalovacom priestore je ovela vacsi ako tlak v chladiacom priestore, tak mi povedali, ze tlakovali dostatocne na to, aby zistili aj male praskliny.

 

Ja viem, ze vacsina teraz bude tvrdit - mala prasklina na hlave valcov alebo vadne tesnenie pod hlavou...

Ja vsak potrebujem vediet naisto, ze ta pena to naozaj znaci.

 

Znamy tvrdi, ze male praskliny sa daju odhalit iba fluoresencnou kvapalinou. Su totiz tri versie...na unik benzinu a oleja, unik chladiva z klimy a unik chladiacej kvapaliny z chladiaceho systemu.

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vycházím z toho, že chladící okruh je vlastně papiňák. Je li v něm tlak, dochází k bodu varu v cca. 110 stupňů. Když tam tlak není, začne to vařit mnohem dříve a vzniklé bublinky jsou vytlačeny právě do expanzky. Proto bych teď za studena zkontroloval hladinu a pak to někde příležitostně protáhnul. Pak se uvidí co dál. Hlavně u spuštěného a ohřátého motoru nikdy to víčko neotvírej. Kapalina může vylítnout a Tebe popálit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Tak ked mi zahlasilo ze mam nedostatok chladiacej kvapaliny, dosiel som na benzinku po asi 1km jazdy a siel som kupit destilovanu vodu. Vratil som sa naspat k autu a bez problemov som otvoril viecko... Bol tam sice tlak, ale nic na mna nevylitlo. :) Jedine co som si vsimol bola chladiaca voda po vnutornej strane blatnika...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze taketo nieco mam v nadrzke. Avsak nie je to mastnota (slem).

https://drive.google.com/file/d/0B0SajfoOhwhVZG1aOTR0c2VrSkU/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B0SajfoOhwhVbkZFZzlDUWxoYU0/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B0SajfoOhwhVNnJHSkZxaFRFS2M/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B0SajfoOhwhVOE05ZmFmMTNYX0k/edit?usp=sharing

 

A...Vymenil som viecko a chladiaca kvapalina uz nevyteka! Zrejme to fakt bolo netesne viecko.

Co sa tyka tej peny okolo tej hadice na poslednom obrazku, tak mi povedali, ze to sa zrejme zohrieva kvapalina.

No a to cierne v nadrzke mi nevedeli este vysvetlit. Je to totiz zaschnute a tazko sa to da dokonca zoskrabat z nadrzky.

Ked som to skusal, tak mi kusky spadli do vnutra na spodok. Tak ako je to na poslednom obrazku.

Tam som si poznacil na hadici pred jazdou, aby som vedel ci mi klesne hladina...

 

Vraj mam skusit vycistit nadrzku a uvidime, ci sa to bude robit opat.

Kazdopadne voda je cista, ale pre istotu idem este dnes skontrolovat auto lebo vcera sme urobili cca 550km. Pocas prestavok som kontroloval nadrzku a neodvazil som sa ju ani otvarat, lebo bola natlakovana tak, ze som nevedel vytocit viecko. Predtym som ho nemal pri prestavke otvorit.

Samozrejme vsetko bolo po dojazde ok.

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz som pozeral do nadrzky. Este stale bola od vcera vecera pod tlakom a trocha som pocul bublat aj vodu...

Ubudlo podla toho co som si poznacil vody.

Chcem verit, ze sa natlacila do systemu, kedze predtym system nebol natlakovany.... :)

 

Uvidime, co mi zajtra povedia v servise.

 

Vdaka motosman za rady a pomoc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak chlapci... po cca 1500 km mi opat zahlasilo nedostatok chladiacej kvapaliny...

Vecer som auto odstavil v poriadku a rano ked bol motor studeny, tak mi to zahlasilo...

 

Zvlastne, ze som dosiel z Krakowa, ked bolo dost teplo, mal som zapnutu klimu, ktoru som doteraz nepouzival a siel som prevazne kopcovity teren.

Predtym jazdy vacsinou dialnica...

Samozrejme cez viecko uz vodu nevytlaca, kedze je nove a biely dym mi tiez nevychadza z vyfuku...

 

Kde sa potom ta voda straca? Pod autom ziadna mlaka a ani na kryte motora.

 

Jeden znamy mi odporucal toto: http://www.uni-max.sk/suprava-na-defektoskopiu-blokov-motorov/d/

Mate niekto s tym skusenosti? Viete kde by to mali? Najlepsie vychodne Slovensko samozrejme... :)

 

Vdaka za akekolvek tipy...

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, budu zde pokračovat v tématu, protože mě potkalo něco podobného (2.0 TDI CBBB 4x4), zatím teda nevím co je příčina, zda to je opravdu těsnění pod hlavou/prasklý blok.

Při jízdě po dálnici budíky zapípaly že není voda, zastavím na benzínce, pod nádobkou a nosník mokrý, dolil jsem cca 2l. Jedu dál, po 50km znovu, takto jsem dojel domů, dolil asi 4,5l vody co vyteklo nejspíš přepadem. Dneska jsem udělal zběžnou kontrolu - šlem na víčku není, olej vpořádku, hladina nezvýšena, nikde únik krom samotné expanzky jsem nenašel, z výfuku žádný kouř.

Nastartoval jsem studený motor, dolil lehce nad max a nechal zahřát, do 50st vpohodě , pak povolím víčko a žádné bublinky v nádobce. Bubliny v nádobce sezačnou objevovat až tak od 70st, to už i při povolení víčka zasyčí a zvedne se hladina, ale nevím zda se to pouze neodvzdušňuje jak to bylo prázdné, jak doliju tak to topí, jak vyteče tak už ne. Budíky stále drží 90 a z nádobky spaliny nesmrdí. Když sem nechal povolené víčko, bylo tam tak 70st a jel lehce kousek tak to stejně vyteklo i když tam nebyl tlak s povoleným víčkem. Nevím jak dál postupovat co vyzkoušet, ať nejdu hned po tom těsnění, nebo jsem popsal právě typický projev když je fouklé?
Díky za rady

Editováno: , autor: Sicco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prečo si nechal povolené viečko??? 

Veď systém musí byť pod tlakom. Preto ti to vytlačilo opäť von. 

Môže byť aj vadné viečko. 

Mám doma jedno naviac (asi aj dve) , lebo samozrejme v dvoch autorizovaných servisoch mi tvrdili, že je to vadné viečko! 🙄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych zjistil jestli to při vyšší teplotě bude bublat, se zavřeným víčkem po 2km je voda pryč z nádobky v hadicích a okruhu, po otevření se vrátí, pokud jedu ale déle je tlak vyšší a letí to ven. Víčko jsem zkusil druhé z Passatu B6 a tam se hladina i po zahřátí a otevření téměř nehne, žádná bublinka. Ale i když ta voda zmizí tak hadice pořád zmáčknu snadno, je to proti všem napsaným příčinám o těsnění, nic z toho krom vyhazování víčkem se neděje a jiné nepomohlo.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...