Jump to content
lolek77

Svíčky 1.2 TSI

Recommended Posts

Zastávam, taký istý názor ako e1. Osobne som menil sviecky na, svojej fabii 1,2 tsi a nebol žiadny problém, žiadna chyba mi nevyskocila na palubaku. Inak pred vymenou sviecok pri motore 1,2 tsi/EA211/doporucujem vyfukat vzduchom priestor okolo týchto sviecok, nakolko sa tam za ten cas nazhromazdilo veľa nečistôt a potom az povolit a vymenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 12/12/2016 na 17:40, DušanV napsal:

BRISK začal vyrábět speciální svíčky i pro koncern VW a jejich motory TSI, http://www.brisk.cz/novinky/brisk-novinky/nove-zapalovaci-svicky-brisk  Nezkoušeli jste je již  někdo???

 

Sviečky Brisk už mám nahodené, a zatiaľ bez problémov. Auto jazdí rovnako ako pred tým.

Edited by e1.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiez rozmyslam, ze ich dam, cena je bezkonkurencna. Len by ma ako konstruktera zaujimalo, co je naozaj prinosne z tej Evo technologie. Podla ich PR materialov to optimalizuje spalovanie.

Edited by sk0d@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám 1.2 TSI 63 kw, rok 2011 nalítané 68 000 cca, měnili mi svíčky a cívku (zapalovací modul) jelikož mi auto začalo cukat při akceleraci, až se rozsvítily kontrolky EPC a kontrolka výfukových plynu. Na diagnostice mi to vypsalo chyba na 2. válci, podle technika tedy svíčky nebo cívka. Vyměnilo se obojí jelikož za ty roky na to auto asi nikdo nešáhl, mám ho teprvé půl roku. Problém ustal ale jen do chvíle než dám 3 a chci výkon, to si auto někdy poskočí a když chci zařadit za 4 a mám pod 2000 otáček tak auto se pomalu rozjíždí a děsně se klepe a hučí, 5 stupen tak samo.

 

Věděl by někdo čím by to mohlo bejt? Už jsem si napsal že bud pal. filtr, nebo škrtící klapka zamarasená popřípade ty zapalovací kabely.

Díky za odpověd

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 17 minutami, Ildmac napsal:

Zdravím, mám 1.2 TSI 63 kw, rok 2011 nalítané 68 000 cca, měnili mi svíčky a cívku (zapalovací modul) jelikož mi auto začalo cukat při akceleraci, až se rozsvítily kontrolky EPC a kontrolka výfukových plynu. Na diagnostice mi to vypsalo chyba na 2. válci, podle technika tedy svíčky nebo cívka. Vyměnilo se obojí jelikož za ty roky na to auto asi nikdo nešáhl, mám ho teprvé půl roku. Problém ustal ale jen do chvíle než dám 3 a chci výkon, to si auto někdy poskočí a když chci zařadit za 4 a mám pod 2000 otáček tak auto se pomalu rozjíždí a děsně se klepe a hučí, 5 stupen tak samo.

 

Věděl by někdo čím by to mohlo bejt? Už jsem si napsal že bud pal. filtr, nebo škrtící klapka zamarasená popřípade ty zapalovací kabely.

Díky za odpověd

Prípadne egr ventil, snímač polohy vackoveho hriadeľa, lambda sonda pred katalyzátorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 40 minutami, marosh24 napsal:

Prípadne egr ventil, snímač polohy vackoveho hriadeľa, lambda sonda pred katalyzátorom.

Tak to připíšu na seznám :D

 

no asi obětuju penize a dám to do škodovky at mi to prolezou pač auto po výměně svíček lítá, tak nejelo když jsem ho kupoval ale jen do doby než dám za 4 ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, marosh24 napsal:

Prípadne egr ventil, snímač polohy vackoveho hriadeľa, lambda sonda pred katalyzátorom.

Ted jsem lítal po netu a 1.2 TSI nemá EGR ventil, ani u žádného prodejce jsme ho nenašel takže tím to nebude

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 TSI EGR nemá, to za prvé, za druhé necitujte bezprostředně předcházející příspěvky! Co zapalovací kabely? Jsou určitě v pořádku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No zda jsou v pořádku netuším. Jeden kábel myslím u 3. svíčky se mi opírá o kryt turba.
Myslíte že diagnostika v normálním servisu to odhalí nebo musím na diagnostiku od škodovky ? Poslední co mi při diagnostice řekli v normál servisu byla chyba na 2. válci a měnili se ty svíčky a cívka.

Zajímalo by mě co vše může odhalit diagnostika přímo ve Škodě?

Jinak sada kabelů až 700

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při správném použití a hlavně znalostech lze s diagnostikou odhalit ledacos. Ale diagnostika není jen o vyčtení chyb z paměti. Co to bylo za chybu na tom 2. válci? Vynechání zapalování? Něco jiného? Toto je totiž příliš obecný popis. Každá chyba má svůj název a číselný kód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

první chyba P030200 Rozpoznány výpadky zapalování u 2. válce
druhá chyba P 130A00 Vypínání válců

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P030200.thumb.JPG.e64324ce8090e722adf1dcb144c2299e.JPG

 

Zkusil bych se zaměřit na kabely, ať ti je zkontrolují, než se začne zase něco měnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já jsem nad tím uvažoval ... oni mi je přemeří, dá za to 500, u škodovky nejde nic pod 500 :D a řeknou mi že je třeba je vyměnit to je jejich postup. Napadlo mě je vyměnit a dát do nějakého ochraného obalu pač se mi tam jeden opírá o kryt turba, pokud to nebude kabely tak budou nové, auto má 7 let, tak se zaměřím na ventyl u vzduchového filtru - může být zanešený a pak pal. filtr, od doby co ho mám mi v autě něco klepe jak by u spolujezdce.
Ještě jsem na netu našel něco se spojením startovacích kabelů ...

Myslíte že by ty kabely mohly vyešit můj problém že mi auto netáhne na 4 a 5 stupen pod 2000 a děsně vybruje a hučí ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti na dálku nikdo neřekne. Nicméně mi to podle popisu připadá, že ti to běží na tři válce. A spíš se divím, že ty kabely nikdo nezkontroloval - na tomto motoru totiž běžně odcházejí, navíc je rády koušou kuny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na 3 válce to nejede, auto krásně šlape ale jen do momentu žes dám za 4 a jedu pod 2000 otáček, pak se celý motor klepe to někdy cukne  ... kabely vyměním, je to už v plánu aj pal. filtr  a rovnou nechám vyčistit i škrtící klapku a mělo by to bejt snad vše :)

 

Dále jsem na foru našel nějaké téma kde dotyčný psal, že se daj dát kabely už zadělané do chráničky, asi to tak udělám, pač se mi jeden dotýká přímo krytu turba a nejde ho nijak ukotvit ...

 

PS: Doporučuji měnit svíčky zavčas, klidně i dřív. Mě se auto probralo, lítá jak raketa a spotřeba šla o víc jak 0,5 l dulů :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len pri tých sviečkach dodrž na 100% postup výmeny, ak nechceš riešiť motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to víš, že to v tom okamžiku neběží na tři válce? A proč se tedy motor klepe a cuká?

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, Ildmac napsal:

PS: Doporučuji měnit svíčky zavčas, klidně i dřív. Mě se auto probralo, lítá jak raketa a spotřeba šla o víc jak 0,5 l dulů :)

S takýmto vyhlásením by som bol opatrný. Menil som sviečky pri tomto motore už 2x, v oboch prípadoch po cca. 55 tisíc km, ale ani raz som žiaden rozdiel neregistroval. Ani v správaní motora, ani v spotrebe.

 

Skôr si myslím, že pri tvojom motore niečo nebolo v poriadku.

Edited by e1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No možná to bude tím že na autě se beztak ještě neměnili a tou výměnou to ožilo :) ještě budu měnit pal. filtr, čistit klapku a tu kabeláž mezi svíčkami a modulem dám novou.

 

Myslíte si že je blbost dát do 1.2 TSI zapalovací kabeli s chránočkou když je mám momentálně bez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 17 hodinami, Pawouk napsal:

Jak to víš, že to v tom okamžiku neběží na tři válce? A proč se tedy motor klepe a cuká?

Nevím, možná v okamžiku kdy to klepne tak si jede na 3 ale pak zase normálně. Podle mě, kdyby auto běželo na 3 tak netahá a je šílená spotřeba. Já mám přesný opak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som sa spamatal a už mám 63t. km, idem ich vymeniť a som zvedavý, ako budú vyzerať! Ale motor ide pekne s nízkou spotrebou. Kúpil som tie BRISK Premium EVO, ale zmenu nepocítim, lebo predpokladám, že už menšia spotreba nemôže byť s 5kvaltom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu, ako dať dolu tie kovové "fajky" zo sviečok! K prvej zľava sa dá ešte nejako dostať, ale postupne je to horšie a tú v pravo tam blokuje turbo, zdá sa mi, ale prístup hrozný! Asi treba nejaký prípravok, lebo za kábel to asi nemožno ťahať, to by sa vytrhol!

Edited by mimoxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak s tou výmenou to nie je také "easy", po rade a preštudovaní zopár príručiek som to našiel a tak ako som predpokladal, treba špeciálny sťahovák "T10112 A". Kde zistím, ako to vyzerá a kde sa dá zohnať?? Inak sú to hajzli, na väčšine áut sa dajú "fajky" bez problémov vybrať rukou!! A toto čo je za podraz, však lacné autá bývali také servisne jednoduchšie! Za chvíľu si sám nedolejem ani vodu do ostrekovačov!!:(

Edited by mimoxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dá se jednoduše vyrobit. Já použil kousek elektrikářské  pancéřové slabostěnné trubky. Jinak ten plánek je z ruského fora a tam to vyráběly z klíče na svíčky. Ale prostě na výrobu potřebuješ trubku průměr 21 slabostěnou pilku pilník vrtačku a trochu šikovnosti.

IMAG1068.jpg

IMAG1212.jpg

IMAG1213.jpg

IMAG1214.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na cívky u 1.4 používám dva dráty cca 2 mm do L a jdou dobře vyndat, zde by to mohlo fungovat též

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...