Jump to content
lolek77

Svíčky 1.2 TSI

Recommended Posts

Nazdar, tak musím povedať, že po výmene naspäť starých sviečok sa veľmi spotreba nezmenila, ale v piatok som trocha prevetral motor kúsok po dialnici, do 145km/h tach. na 3. stupeň do 6000ot. a ako mu to prospelo!!:) No rmálne parádna spotreba, snáď najlepšia čo som videl. Aj teraz som bol na Orave a spotreba v pohode. Ono to chce klasické originálky sviečky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A znovu potvrzení, že benzín (nejen on) chce jezdit v otáčkách, sice ne furt styl závodník, ale dlouhodobý styl "spotřeba+důchodce" nikdy žádnému motoru neprospíval. Uvidíš, jak budou vypadat současné svíce, až tam tedy budeš dávat nové správné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno jsem svicky menil a dal iridiove predepsane NGK a v pohode. Dotahl jsem je jak to slo, a to dost. Ty co tam byly predtim taky NGK(dali ve VW) byly dorvany, skoro nesly vytocit, ten zavit byl na hrane, chce zavit svicky namazat pastou. Vyuzil jsem pastu co mi zbyla na lambda sondu. Navic jsem vymenil kabely a modul(NGK). Doufam, ze budu ted mit delsi dobu s autem klid.

Edited by jaroslavii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som tam dal zase naspäť staré a už mám 68tis. km a idú v pohode! Akurát ma štve, že auto sa občas "zobudí" tak, že má dokázatelne podľa PC nižšiu spotrebu tak o 0,5 až 0,7L !! Väčšinou pri zahriatom motore, ale takisto aj pri studenom. Vtedy prídem ráno do práce so spotrebou 5-4,8 litrov na sto, podľa toho ako mi vyjde semafor. Inak za 5,3-5,5L/100! Ale to je krátka trasa, takže tam rozdiel až tak nevidno, lepšie to vidno na známom úseku s okamžitou spotrebou na tempomat, vtedy to robí aj tých 0,7L/100. Neviem prečo nemá stále takú nízku spotrebu! To tam bude zase nejaká "prasáreň", ako ten sytič v lete, namiesto v zime, aby sa ohrial katalyzátor! Zaujímavé, že cez zimu, keď je chladnejší, tak ho zohrievať nemusia!!!

Edited by mimoxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vysvetlenie je jednoduché. Riadiace jednotky motorov sú nastavené/optimalizované tak, aby podmienkach NEDC mali čo najnižšiu spotrebu. A táto teplota je niekde okolo 20-25°C. Zhodou okolností toto je teplota, pri ktorej ešte nepoužívaš klimatizáciu. Okrem toho pri preplňovaných motoroch hraje veľkú rolu aj tlak vzduchu.
Ďalej mám odpozorované, že najnižšiu spotrebu na krátke trasy, typicky do práce, alebo z práce mám vtedy, keď so studeným motorom stojím čo najmenej, tj. naštartujem a idem, a prvé 2-3 križovatky prejdem bez státia na červenej.

P.s.: Teraz pozerám, že toto by sme asi mali riešiť pod spotrebou, nie pri sviečkach.

Edited by e1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar, tak som kúpil origo NGK(10,60€), nahodil a motor je citeľne pokojnejší! Ešte ho vyskúšam zajtra ráno, keď bude poriadne vychladnutý. Takže sa neoplatí laborovať s reklamnými EVO, Super-hyper, najlepšie budú klasické s jednou iskrou! A tie EVO sa mi zdajú o kúsok kratšie a to bude asi ich najväčší problém! A možno sa tiež nevedia rozhodnúť, na ktorý výčnelok hodiť iskru! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dneska měnil svíčky, přidávam fotku jak vypadaj po 59000 km

 

Musim říct, že mě trochu znérvózňuje, že sou všechny svíčky na závitu zadělaný od oleje

Jsou poskládaný zleva doprava přesně jak byly ve válcích při pohledu zepředu na motor

 

Kudy se tam ten olej může dostat? 

IMG_3560.JPG

IMG_3566.JPG

IMG_3567.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Věčné téma ale jednoduché odpovědi, vrchem nebo spodem, nikudy jinudy nelze :D Jaký jezdíš olejový interval výměn, jaký liješ olej a kolik musíš dolívat oleje během intervalu, pokud žádný, jak se chová během intervalu hladina oleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam pevnej interval, aktuálně výměna po 14000 km, olej shel ultra helix 5w-40, a poslední 4 výměny bylo vždycky nutný dolít tak 1,5 - 2 litry oleje, víc než dvě krabičky po litru nikdy a olej před výměnou nebyl na minimu..

 

ale právě vim, že mi olej uniká různě, trocha přes odlučovač oleje, stejká po kabelu k čidlu oleje, trocha prolíná skrz spojení olejový vany a motoru a trochu i kolem krytu rozvodů, protože to zřejmě nezadělali pořádně při výměně. Takže mě překvapuje, že se v tom, co uniká uplně ven z motoru najde ještě olej, co uniká do válců a zřejmě k těm svíčkám..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že pokud ti na místě dlouhodobýho parkování, pokud takový je, nevznikaj fleky od oleje, tak až na ten odlučovač to jen sákne/prolíná a tedy neteče. Ono pár kapek dokáže zmazat fest, ale 2l už je něco jinýho. Ten odlučovač, to máš na mysli, že to zkrz něj teče ven? No pokud ano, to může být KO. V principu je tam odlučovač práve proto, aby udržoval v motoru pod písty (klikovka, hlava atd, vše kolem mazacího okruhu) příslušný podtlak aby se vznikající olejové páry a průniky spalin kolem pístů do prostoru pod ně, "ekologicky" spalovaly díky jejich přivedení do sání. Takže si myslím, že většinu to baští a neztrácí mimo spalovák.

No stále to není 0,5l na 1000km jako povolené maximum (jsi cca na 0,15l na 1000km), ale ty svíce vypadaj podle fotek hůře, než bych čekal. Kolik to má nalítáno a máš to od nova? A jak se chová motor na volnoběh, běží stabilně? Zatím bych neřešil, ale hlídal tu spotřebu oleje, případně si nechal načíst, jestli jednotka v měřených hodnotách dokáže rozeznat výpadky zapalování na volnoběh, ona je povolená určitá tolerance, takže zapsaná chyba výpadků a rozsvícená kontrolka motoru je vždy až když to přesáhne nastavenou hranici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já opravdu málokdy stojim někde víc jak den, takže zatim žádný fleky jsem nikdy nezaznamenal, ale koukam po nich když vyjíždim, u toho odlučovače je problém v tom těsnění, to mi i řekli v servisu, když sem byl v létě na prohlídce, ten tmel prej časem zvětrá a začne tamtudy prolínat olej..na tom kabelu se dole u čidla tvořej kapky..ale nic závratnýho to asi neni, jednou sem dal na celou noc pod motor velkou bílou desku a dolu nic nekáplo..(potom co sem ten olej na kabelu a olejový vaně utřel..)

ten únik u odlučovače vypadá takhle

IMG_2541.thumb.JPG.57929d673a8a42918eec1abc9503378e.JPG

 

no celkově je naježděno 119k km, s tim že prvních 33 jezdil děda než si koupil jiný a zbytek mam naježděno já..motor běží většinou klidně na volnoběh, ale je fakt, že občas se stane, že si mírně pocukne, ale je to skoro neznatelný, bez změny otáček podle otáčkoměru, přítelkyně ani táta, když sem jim řikal, jestli to taky cejtěj, tak nic necejtili..

taky sem se i o tomhle mírnym pocuknutí někdy dříve dočet tady zřejmě v nějakym vlákně o motoru, že nějaký skoro neznatelný pocuknutí na volnoběh občas zaznamenává vícero lidí

a na ty výpadky zapalování se zeptam, už sem o tom někdy slyšel, vysvětloval nám to jeden učitel ve škole, co se zabejvá diagnostikou

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do prčic! Kick077 tak si mi vysvetlil, prečo mám takú zanesenú sviečku z 3. valca takým bielym povlakom. Teraz som si všimol, že prvé tri závity na tej prostrednej sviečke sú od oleja a trocha aj štvrtý! Takže ten biely povlak znamená, že ti presakuje olej do valca asi okolo krúžkov. Ostatné sviečky boli pekne čisté. A cukanie motora na voľnobeh cítim, vždy keď je studený a výraznejšie to bolo keď som dal tie "super" sviečky! Našťastie mi to zatiaľ až tak veľmi nepresakuje, nemusel som doteraz do 15 000km dolievať olej, ale zajtra hneď pozriem, mám nabehaných 74 900km a pri 65 000 som menil olej. Takže pri 119k to ktovie aké ich budem mať??

Sviecka_z_3valca.jpg

Edited by mimoxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak nevim co je lepší..jestli to, že prosakujou všechny stejně, nebo že prosakuje jeden ze 4..

Ale zřejmě by to zanesení svíček mohlo bejt olejem, vypadá to hodně podobně..

 

a na ten volnoběh u studenýho motoru by to taky sedělo, protože to se ještě nestihnou roztáhnout písty a pístní kroužky a nějaká netěsnost spalovacího prostoru asi bude pravděpodobnější

 

jinak dolejvat olej sem musel začít v létě 2016 pokud si dobře vzpomínam a to měla karkulka necelejch 80000 km. Škoda, že poprvé se měnily svíčky v servisu a nevim jak vypadaly. To sem to ale ještě tolik neřešil, což mě teď štve, protože by mě fakt zajímalo, jak na tom karkulka byla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak musím pozrieť tú hladinu oleja a tiež, či mi niekde na motore už nepresakuje olej, ale zatiaľ to bolo OK. Len neviem, či mám dačo riešiť s tým tretím valcom, lebo bolo to podstatne menej, ako u teba. Až keď mi to začne brať viac oleja, by to malo zmysel riešiť si myslím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si myslím, že by to mohla byť netesnosť krúžkov, tak keby sa vymenili, snáď by to pomohlo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 18. 7. 2014 na 18:52, Pawouk napsal:

Co se taky může stát, když je vadná svíčka: začalo to občasným škubnutím motoru, které včera přešlo ve skoro permanentní škubání pod plynem zhruba mezi 1800 - 3000 ot, končícím chodem motoru na tři válce, doprovázeném zajímavou sestavou svítících kontrolek, nápisem na MaxiDotu "Závada na ESP" (to jsem nějak nepochopil...ale našel jsem něco podobného u Yetistů) a "Motor do dílny" (nebo tak nějak, nestačil jsem to vyfotit). Tuto diskotéku se podařilo zlikvidovat restartem motoru. Po rozjetí se toto opakovalo. Dnes tedy proběhla návštěva servisu s výsledkem: jedna svíčka v háji (údajně prasklý keramický izolátor na svíčce) - následovala výměna všech svíček a preventivně taktéž zapalovacích kabelů.


post-32075-0-79450300-1405702243_thumb.jpost-32075-0-81489700-1405702245_thumb.j

 

Ahoj,cize po vymene sviecok vsetko ok? vcera som objednal nove sviecky aj novy kabel ku nim, tak dufam ze aj mne tieto kontrolky zmiznu.Len ja osm nemal pocit ze ide auto na 3 valce. Ved uvidim

Share this post


Link to post
Share on other sites

dnes som si vsimol ked nabehla porucha esp, ze mne nesvieti EPC vlavo, len kontrola tlaku a esp.hm.cize mozno to bude ina chyba.uvidim co mi zajtra povedia v autorizovanom servise na diagnostike.co vsetko a za kolko budu chciet vymenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím kolegovia, podelím sa o moju skúsenosť. Keď som zakladal toto vlákno, nemal som ešte jasno, kedy meniť, aké sviečky dať... Fabia II kombi, motor CBZB, auto kúpené nové 3/2012. Prvý krát som menil v cca 55tisíc km, rannú jazdu na studeno na 4ku nezvládal motor bez cuknutia... Po výmene sviečok za nové /také isté ako boli od nova - NGK/ cukanie prestalo, motor šiel v pohode, zvládal aj podľa maxidotu 5 rychlostný stupeň od 60km/h... Teraz najazdené 105tisíc km, motor na studeno a neskôr už aj za tepla  cuknul vždy okolo 1900 ot/min a aj pri prudšom zošliapnutí pedálu akcelerátoru - pri "pridusení", ale do vyšších otáčok už išiel normálne. Takže zasa som objednal NGK IZFR6P7 tak ako tam boli pri novom aute, vymenil som a je kľud. Motor ochotne akceleruje, zvláda aj radenie podľa maxidotu - také to ekonomicko - dôchodcovské... Inak ja preferujem jazdu v otáčkach, nie podľa maxidotu, ale niekedy sa stane že idem na spotrebu a vtedy poznať ak sú sviečky KO. Moje rada pre všetkých a ponaučenie pre seba: sviečky u tohoto motoru meniť max. po 50 tisíc km, ale radšej skôr, 50tisíc je maximum čo dokážu tieto sviečky vydržať. Najhoršie vyzerali krajné - vypálený kontakt - a z toho plynúca aj veľká medzera medzi kontaktami. Ak na to nezabudnem, tak u mňa ďalšia výmena sviečok určite po 45tisíc km a radím to aj vám, čo máte 1,2 TSI 77kw CBZB.

Edited by lolek77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnil jsem si svépomocí svíčky, tak píšu poznatky auto má 150tkm, poslední dobou jen krátké trasy do 10km, používám VIF:

 

-na vyndání kabelů od svíček jsem použil dlouhé kleště, nebylo to ideální, ale šlo to. Stejně jsem měnil preventivně i kabely, tak mi to bylo jedno.

-svíčky všechny od oleje viz foto

-na cívce bylo připojení pro 3. válec zoxidované (zelený prach) i přes dobře těsnící gumu fajfky

-svíčky měly najeto asi  30tkm, ale trochu náročnější profil jízdy, ale i tak jsou již dosti vypálené

-s novýma svíčkama NGK a kabelama (03F905409C originál již s ochranou za 2500,-) auto přestalo cukat při rozjezdu a lépe bere odspodu

-spotřeba na volnoběh klesla z 0.8 na 0.7

 

Co mně není jasné:

Při výměně jsem si dělal rysku a dával elektrodu na rysku klíče, aby směřovala po montáži směrem dozadu. Ale po utažení na 25Nm zůstaly svíčky pro 1. a 4. válec otočené asi na 230-260 stupňů.

 

Neví  někdo prosím, zda u 1.2TSI  EA111 je nutné mít elektrodu natočenou +-30 stupnu jako u EA211? Ani TP co jsem našel o tom nemluví, tak asi pro 8 ventil to nebude nařízené.

 

jen pro EA211 je to jasně nařízené, to je ale 16 ventil:

powertrain_2015_podzim2_14.jpg

 

 

zapalovaci.JPG

IMG_20180613_190902.jpg

IMG_20180613_190915.jpg

IMG_20180613_190928.jpg

Edited by Dare
Opraveno 8 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Dare pokud jsem si všiml tak máš lehce zaolejované jen závity svíček  (to jsem měl  při výměně a  u všech  mých motorů taky) a  máš jen tak trochu zaolejovanou  svíčku č. 3, ale ostatní  svíčky, tedy jejich elektrody a izolátor mají správnou vypálenou barvu, takže bych to neřešil.  Jinak je to pro mne novinka ( no nemusím vědět všechno), že by elektrody svíčky museli po jejich montáži směrovat do určité polohy ve válci. Přeci jen je to podle mne  o tom, v jaké poloze mi svíčka tzv. chytne závit v hlavě motoru a od toho se pak taky odvíjí její výsledná poloha při správném dotažení . 

Mám někdy pocit, že tady, asi z nudy, řešíme až moc velké titěrnosti, :rolleyes: no ale proti gustu žádný dišputát. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim vsetkch po dlhsej dobe a mam prosbu - otazku :) 

Yeti ma styri roky, motor CBZB, 1,2 TSI, 77 kW, MR 2015 a najazdenych cca 42 000 km. Na buduci tyzden idem na STK a EK a o cca mesiac ma Yeti odvezie opat dolu na juh do Grecka. Prave preto som si kupil nove sviecky, zvolil som NGK IZFR6P7 a aj ked mozno skoro, nechal som si ich vymenit u chlapika, ktory donedavna pracoval v skoda servise, teraz ma vlastnu dielnu a slusne meno a tak predpokladam, ze vie co robi.

Precital som si jednak tuto debatu a jednak este nieco na internete a som troska v pomykove. Urobil som velku blbost, ked som nesiel do original skoda servisu? Bol som totiz pri vymene a chlapik tie sviecky vymenil tak, ze nepouzil ziadny momentovy kluc, ziadnych 22Nm, ziadne polohovanie elektrody, len to dotiahol fest ale s citom a stale premyslam ci takto su tie sviecky v spravnej polohe a ak nie su, ci je to velky pruser a mam ist radsej niekde, kde mi ich znova namontuju spravne. :wallbash: Dakujem za komenty "k veci", ja totiz ani neviem ci mam 8 ventil alebo 16 ventil motor :rolleyes:

Edited by bezname

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud se nepletu tak CBZB je 8 ventil a proto na tom natočení tedy asi nezáleží. Ale na čem záleží je utahovací moment a pokud nepoužil momentový klíč tak to není žádný profesionál, ale normální garážník a rychle od něj pryč. A správný moment pro EA 111 CBZB je 25 Nm viz obrázek výše.

Svíčky jsou na autě jedna z nejdůležitějších věcí pro správný chod motoru.

@DušanV

Co myslíš "chytne závit". Závit přece chytne vždy stejně, jakmile se potkají konce závitu, tedy více možností není... Já vždy dělám vše přesně dle návodu či servisního manuálu a potom neřeším problémy a jenom jezdím. Za celých 150kkm jsem investoval do motoru jen olej, filtry, 3x svíčky, 2x kabely, 1xrozvody a motor mi jezdí jako nový. Spíš převodovka mi zlobí a nejde zpátečka.

Edited by Dare
Opraveno na 8 V
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 18 hodinami, bezname napsal:

zdravim vsetkch po dlhsej dobe a mam prosbu - otazku :) 

Yeti ma styri roky, motor CBZB, 1,2 TSI, 77 kW, MR 2015 a najazdenych cca 42 000 km. Na buduci tyzden idem na STK a EK a o cca mesiac ma Yeti odvezie opat dolu na juh do Grecka. Prave preto som si kupil nove sviecky, zvolil som NGK IZFR6P7 a aj ked mozno skoro, nechal som si ich vymenit u chlapika, ktory donedavna pracoval v skoda servise, teraz ma vlastnu dielnu a slusne meno a tak predpokladam, ze vie co robi.

Precital som si jednak tuto debatu a jednak este nieco na internete a som troska v pomykove. Urobil som velku blbost, ked som nesiel do original skoda servisu? Bol som totiz pri vymene a chlapik tie sviecky vymenil tak, ze nepouzil ziadny momentovy kluc, ziadnych 22Nm, ziadne polohovanie elektrody, len to dotiahol fest ale s citom a stale premyslam ci takto su tie sviecky v spravnej polohe a ak nie su, ci je to velky pruser a mam ist radsej niekde, kde mi ich znova namontuju spravne. :wallbash: Dakujem za komenty "k veci", ja totiz ani neviem ci mam 8 ventil alebo 16 ventil motor :rolleyes:

 

Bezname, byl bych v klidu. Pokud to není nějaký "MASTIL", tak  průměrně zručný a průměrně technicky nadaný člověk s určitými zkušenostmi  by neměl  svíčky přetáhnout nebo nedej bože poškodit závit, pokud není ožralej, nebo Ti nechce schválně něco zničit.  Já třeba momentový klíč  používám až poslední 3-4 roky, jinak jsem celý čas ( cca 45 roků) používal jen ten cit a zkušenost a nikdy se mi nic špatného nestalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...