Přejít na obsah

Výměna předních a zadních kotoučů a destiček


ctirad1

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...
  • Pawouk uzamkl následující téma

Když máš najeto jen 91 tisíc a ještě 2/3 předpokládám druhých destiček,tak pokud to brzdí souměrně a nikam to netáhne,bych se na výměnu ještě vykašlal.Nám i v autoškole,kde se víc brzdí než jezdí,kotouče vždycky do nějakých 150 tisíc vydržely.Měnit to jen pro pocit,že jsem to vyměnil,je škoda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím broušením má spousta lidí obavy,že pak to bude házet a bude to nevyvážené.Nebude.Průměr toho kotouče je proti průměru kola o dost menší a není ani na obvodu nijak těžký.Dá se jednoduše odmontovat třmen,potom kotouč a buď smirkovým kotoučem ve vrtačce,nebo lamelovým smirkovým kotoučem v rozbrušovačce, lehce objet ta vystupující hrana na obvodu a kotouč je jako nový.I se to potom lépe skládá třeba při výměně destiček,kdy tam ta hrana překáží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 godzin temu, Spajky007 napisał:

Když brzdíš houpe kope brzdovej pedál ?

Když ne tak to nic není maximalně lehce líznout flexou hrany a jezdit dál. 

Sorry dostala se tam citace 

 

 

Vis musel nekdy brdzit ve vode a kotouc skrivil se. Poteseni je takove ze i u porsche kotouce se krivi :D

Ja srazim se jezdit dalse cesty a nejlip po dalnici :) . Proto mam mene opotrebovane desticky. Brzdim taky motorem, pres co neco se usetri benzin :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem u servisu vcera zeptat se na brzdy. Technik mi rekl ,ze kdy budu mit prohlidku ta mi tam podivaji a poradi co bude dobre. On rekl ze je sanci ze nebudu muset kupovat novych kotoucu a desticek. Prohlidku mam za 2 tydne, tak vydrzim :)

 

Vsem dekuji za reakci a za rady :)

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4/16/2018 na 9:57, Spajky007 napsal:

Tak ono záleží jakej jsi závodník ? Když jezdíš normálně tak stačej standartní kotouče. Samozřejmě ty vrtaný budou vždycky lepší. TRW Ferodo klidně i starline

 

Tak toto je dosť veľký omyl. Tie sú lepšie možno tak na okruh. Pre bežné jazdenie sú najlepšie úplne hladké. Vŕtané totiž rýchlejšie opotrebujú platničky a tiež majú pri bežnej cestnej prevádzke z logických príčin o málo nižší brzdný účinok. Vŕtanie má výhodu v lepšom chladení kotúčov. Ale úprimne, ako často jazdíš v podmienkach, že by sa ti brzdy prehrievali a výrazne by ti klesal kvôli tomu brzdný účinok?

Ak meniť kotúče, nechať hladké a investovať radšej do lepších platničiek. Buď nejakých s lepšou účinnosťou brzdenia (ale nie nejaké na okruhové jazdenie), alebo také, ktoré nešpinia tak koleso od brzdného prachu.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 4. 2018 na 11:20, jan.machalik napsal:

Ahoj,

pritelkyne ma Fabii 1.6TDi 55kW rv.2013 a vpredu jsou kotouce 256mm, vzadu bubny. Co je potreba , kdyz by chtela brzdy z Fabie RS tj. 288mm ? Staci jen trmeny ? Nebo je potreba resit i tehlice ? 

Těhlice, kotouče, destičky, brzdové třmeny, držáky brzdových třmenů a také větší kola, když do 15" disků se tyhle brzdy s třmeny nevejdou.

Pokud má zadní náprava uši pro brzdové třmeny, tak kotouče, destičky, brzdové třmeny, lanka ruční brzdy a náboje kol.

Pokud uši nemá tak i zadní nápravu.

 

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 4. 2018 na 15:09, jan.machalik napsal:

Jeste mam jednu otazku. Daji se pouzit brzdice + tehlice z jednickove Fabie RS ? Vymena zacina byt uz docela aktualni - desky uz skoro nejsou :)

 

 

To sice nevím, ale myslím si (pokud si to ještě po těch letech vůbec pamatuji - což nemusí být pravda), že FI RS měla přední kotouče 280 mm (takže i jiné těhlice, třmeny a destičky , zatímco FII RS 288 mm a tyhle kotouče vpředu měly i FII 1,2 TSI 77 kW a silnější diesely, takže není třeba shánět věci z RS, což by bylo jistě obtížnější.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 4. 2018 na 11:20, jan.machalik napsal:

Ahoj,

pritelkyne ma Fabii 1.6TDi 55kW rv.2013 a vpredu jsou kotouce 256mm, vzadu bubny. Co je potreba , kdyz by chtela brzdy z Fabie RS tj. 288mm ? Staci jen trmeny ? Nebo je potreba resit i tehlice ?

Měl bych úspornější návrh:

Pokud chceš polepšit brždění, můžeš buď zvětšit sériové brzdy a používat sériové destičky, nebo sériové brzdy ponechat a použít nesériové destičky.

Já jsem šel tou druhou cestou u svojí FII 1,6 16V 77 kW benzín.

Na svém zkušebním 2,8 km přehledném okruhu, kde brzdím 3x do dvojky a dvakrát do trojky - jinak plný plyn - to sériové brzdy (256/ 232 mm) přestalo bavit už v půlce 2. kola.

Po výměně destiček za Ferodo DS Performance (kolem dokola) a po jejich záběhu a sformování geometrickém i tepelném jsem na okruhu objel deset kol a brzdilo to pořád stejně.

Tak jsem jel domů...

Začni tím, že koupíš přítelkyni nové přední 256 mm kotouče (klidně standardní od Feroda a určitě ne ATE) a tyhle destičky: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDS1398/180079/39849642;39850140;7;12065;147276;34827304;34629239;32476794

Po záběhu uvidíš, jestli předělat i zadek.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neodporúčam Ferodo kotúče, strašne rýchlo hrdzavejú a spravia sa tam ryhy, vlnovky aj keď auto jazdí denne.

 

Za mňa kotúče od TRW po 7 rokoch stále rovné, aj pri častom brzdení sa neskrútili. Najazdené na nich už 140tkm. Takisto doštičky hrúbka je niekde v polovici a brzdia veľmi dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...