Přejít na obsah

Nepřirozené zvuky z motoru 1.2 TSI EA111


rogerer

Doporučené příspěvky

Logicky to musí dělat, co je poháněno řetězem/řemenen. Co se týká řetězů, tak to asi můžeme vyloučit. Zbývá alternátor, klimakompresor, vodní pumpa. Příp. palivové čerpadlo poháněné přímo od hřídele. Jestli to začíná dělat ty zvuky až po menším zahřátí, mohla by to dělat třeba ta pumpa, která totiž přesunuje clonu až se trochu ohřeje a normálně se to projevuje takovým "mlaskáním", tak třeba odešlo to ovládání a ta clona je v nějaké špatné poloze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne v servise hovorili, že je to niečo vnútri v motore a začne to až po chvíli preto, že sa tam vplyvom tepelnej rozťažnosti niečo roztiahne. Mne sa ale celkovo zdá, že si nechcú priznať, že mi tam začali meniť veci zbytočne a snažia sa obhajovať. Skúsený mechanik by mal poznať rozdiel, či ide zvuk od rozvodovej reťaze a hydroštelov. Keby aj naozaj boli pridreté hydroštely tak by to asi nejaký zvuk spôsobovalo a po výmene by nejaký rozdiel nastal aj keby to neodstránilo celý problém. Oni už len chcú vybrať celý motor a rozobrať, čo už nie je lacná záležitosť a to sa mi veľmi nepozdáva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Švagrovi taky něco podobně klepalo (nekoncern) a dal to do servisu, kde dělali broušení hlavy, ventily, ložiska, zaplatil desítky tisíc a auto klepalo dál a servis nechtěl přiznat chybu. Jenomže problém byl v sání, což jsem mu říkal hned od začátku. Servis chybu nepřiznal, takže vyhodil peníze za nic. Takže takhle postupuje každej servis - nepřizná zbytečnou výměnu. Pokud by se vyloučily teda všechny perifrie a šlo to přímo z motoru, bude to už cenově hodně vysoko a navíc už mě nenapadá co konkrétně by to mohlo způsobovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Práve tohto sa obávam, že sa rozoberie celý motor a závada sa neodstráni a nakoniec to bude len nejaká blbosť a všetky peniaze by som vyhodil zbytočne. Každopádne by som chcel od tohto servisu písomné vyjadrenie, čo bolo všetko vymenené (faktúry samozrejme mám), čo túto poruchu podľa nich spôsobilo a prečo sa to nepodarilo odstrániť. Potom by som s tým išiel do predchádzajúceho servisu, že ako sa k tomu postavia. Kúpa auta aj kompletný servis bol robený vždy len u nich. Situácia s koronavírusom ma donútila momentálne navštíviť iný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připadá mi to, že hážeš svoje peníze do jámy lvové, čili do hřtánu nenažrané šelmy, která tomu ani zas tak moc nerozumí.  Tohle se mi zdá jako  ukázkový  příklad měničů dílů, co se slepě drží učebnic a diagnostiky, pokud tedy něco ukazuje a mění díly, často bez logických souvislostí. Asi tam nepracují zas tak zkušení matadoři, nebo prostě v časovém pracovním pressu dnešních autorizáků, nemají na to dostatek času. 

Jen mě tak napadlo zkusit se podívat na ten systém vnějšího drážkového řemene, co pohání klimakompresor a alternátor. Pokud se na to podíváš zeshora, je ten řemen souose veden, čili v naprosté rovině a v zákrytu, anebo nevybočuje ta napínací kladka  řemene mimo osu i s tím řemenem? Napínací kladka by mohla být vadná a na výměnu (již jsem o tom párkrát slyšel), taktéž ta ložiska alternátoru, klimakompresoru mohou vydávat neurčité zvuky. 

PS: Jinak motor 1.2 Tsi EA211 mého předešlého auta vydával tolik neobvyklých zvuků již po cca 70.000 km a přitom např. rozvody byly v naprostém pořádku, že jsem to již ani neřešil a jezdil vesele dál dalších desetisíce kilometrů až do jeho prodeje. Pak jsem auto dal protiúčtem výměnou za nové a mechanik z autorizáku, který ho přebíral a projížděl ani nemrknul. Přitom ty zvuky co mi to dělalo, byly dokonce zčásti podobné těm z tvého auta, ale auto při předávce v naprostém pořádku, jinak by určitě nepřistoupili v pohodě na mnou požadovanou cenu za výkup.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen ještě zpět k té gumičce, u bratra na VW stejného motoru též zapomněli gumičku a nejen, že byl slyšet rozvod, ale problikávala na volnoběh kontrolka mazání. Jak jsem tenkrát slyšel motor a viděl tu kontrolku, tak jsem ho poslal zpět do servisu, že zapomněli vyndat těsnění a měl jsem pravdu. A to bylo loni, kdy už by si na to po letech měnění mohli dávat pozor!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...