Přejít na obsah

Zvuk motora HTP


PaveloSK

Doporučené příspěvky

Zaujíma ma, prečo má vlastne motor HTP taký špecifický "vysávačový" zvuk, z ktorého si kopec neprajníkov robí srandu? Nerozumiem tomu preto, lebo je to klasický spalovací motor vyrobený zo železa a ocele a dochádza v ňom ku klasickej detonácií ako aj v iných spalovacích motoroch, tak prečo ten vysokotónový, turbínový zvuk, ktorý je počuteľný hlavne pri nižších otáčkach alebo keď sa auto vytáča naprázdno.

 

Je to tým, že v nižších otáčkach/pri menšom zaťažení prevažuje zvuk všetkých pohyblivých častí, ktorých je v tomto motore viac, než napr. pri 4-valcoch (napr. vyvažovacia hriadel a jej ložíská a pod.)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatímco čtyřválec produkuje víceméně harmonický (obsahující málo vyšších harmonických složek) zvuk, tříválec produkuje disharmonický (obsahující mnohem více vyšších harmonických složek). Je to dáno tím, že tříválec pravidelně střídá expanzi jednoho válce a dvou válců. Jeden válec udělá jiný zvuk než dva válce. Z toho pochází zvuková disharmonie projevující se přítomností vyšších harmonických složek. Komu tedy vyšší tóny ve zvuku vadí, musí se poohlédnout po čtyřválci.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VELIZ : V jakém pořadí pálí HTP? Např 4válce pálí 1-3-4-2 (žigulik 1-2-4-3) podle tvého příspěvku bych pochopil že asi 1 a 3 pálí v jeden moment a pak 2. Ale to mi nějak nehraje s tvarem kliky

Já bych řekl že to pálí pěkně popořadě, 1-2-3.

A fakt nechápu pojmy "harmonický, dizharmonický, kultivovaný chod" jak říkaj v Autosalonu atd. Buď jezdím v levným autě s levným provozem, nebo si koupím Bentley s 12-ti válcem. To se ví že budou mít jinej zvuk, ale žvatlat něco o kutivovanosti.............................? naprosto nevýznamný pojem

 

PAVELOSK : fakt netuším proč HTP ve 140 zní jak Bentley na volnoběh a je mi to úplně jedno -_-

post-35643-0-94274500-1401485462_thumb.j

post-35643-0-19559200-1401485483_thumb.j

post-35643-0-92823100-1401485494_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepýtam sa to preto, žeby mi ten zvuk nejako explicitne vadil, ale jednoducho ma to zaujíma z dôvodu, že doma mám ešte iné autá s menším obsahom, no so štyrmi valcami a vždy ma udiví, ako tá absencia jedného valca dokáže spraviť taký zvukový rozdiel.

 

veliz: takže aby som si to vedel lepšie predstaviť, tak:

 

- vo štvorvalci idú vždy dva valce súbežne

 

- kdežto pri trojvalci ide smerom dole raz jeden valec, potom dva a teda zvuk je viac disharmonický
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku,1/ chápu, že z psaného textu téměř nelze vyčíst ironii, ale zrovna někdo jako ty by měl umět číst mezi řádky.

2/ studovat učební pomůcky o něčem co mě nezajímá? asi neděláš nic, krom vysedávání u kompu, viď.

3/ umíš taky něco jinýho, krom jebání ostatních, píšeš sem a nepřidáš ani prd ze svých vědomostí. proč? se divím, že nám tu nenapíšeš ať použijem tlačítko "hledat" :kol-28:

 

PaveloSK, v tom videu vidím, že pálej válce 1-3-2, pěkně v rovnoměrném časovém odstupu, v tom rozdíl ve zvuku nebude. Ten zvuk HTP bude nejspíš jen následek té vyvažovací hřídele, jak píšeš. Nedávno jsem jel Sanderem s 0,9Tce, taky tříválec, toho zvuku jsem si popravdě vůbec nevšímal, ale nepřipadal mi tak moc vysavačovej (spíš mě omámil nečekanej výkon 0,9l, to mě zajímá víc)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím..mám dotaz..mám F1 1,2 47kw.

Vyřadím,nasrartuju a nechám jít motor na volnoběh a vklidu...zkusím přidat plyn a čím víc otáček,tím větší pískání (hvízdání) z někama...mám díru vě výfuku?? nebo to bude něco jinšího. Nemám možnost zdvihnout auto..Myslím že jsem ten zvuk i zpozoroval při jízdě..když jedu na trojku a táhnu to na 3500otáček nějak tak tam to pískání asi je..ale nejlíp to zachytím fakt při stání,vyřazeném a vytáčení otáček.

 

Druhý dotaz na motor...v poslední době se mi zdá,že když otevřu kapotu po nastartování,tak mám pocit, že motor trošku víc poskakuje..trošku takové potřepávání..dřív to nebylo takové...něco špatně ,nebo časem prostě je takový?

 

Díky za tipy...

 

EDIT: Ten motor necítím klepat při jízdě. Jen když stojím na místě,vyřazené a bez plynu na volnoběh..tak se klepe..přidám plyn a nic,upně krásný zvuk ,pustím plyn a zase takové klepkání motoru..zdá se mi,že to dělá asi jen za chladného motoru.

Editováno: , autor: Jiří Vašíček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepýtam sa to preto, žeby mi ten zvuk nejako explicitne vadil, ale jednoducho ma to zaujíma z dôvodu, že doma mám ešte iné autá s menším obsahom, no so štyrmi valcami a vždy ma udiví, ako tá absencia jedného valca dokáže spraviť taký zvukový rozdiel.

 

veliz: takže aby som si to vedel lepšie predstaviť, tak:

 

- vo štvorvalci idú vždy dva valce súbežne

 

- kdežto pri trojvalci ide smerom dole raz jeden valec, potom dva a teda zvuk je viac disharmonický

 

Co to je za kravinu, že jdou dva válce současně? Jednotlivé písty jsou proti sobě posunuté o 120 stupňů. Vždyť je to vidět i na tom druhém videu, při axiálním pohledu na motor. Ach můj bože!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to je za kravinu, že jdou dva válce současně? Jednotlivé písty jsou proti sobě posunuté o 120 stupňů. Vždyť je to vidět i na tom druhém videu, při axiálním pohledu na motor. Ach můj bože!

 

Tiez teraz s odstupom casu pozeram, ze som napisal hlupost. Co som samozrejme tym prispevkom myslel je, ze v trojvalci sa valce nestriedaju rovnobezne ako v stvorvalci a ich vzajomna poloha sa viac strieda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jiří Vašíček

Ahoj, k tomu klepání motoru. Já měl doteď taky takový pocit, že mi na volnoběh jaksi klepe motor. Vylezl jsem z auta a pritlacil jsem kapotu a klepani prestalo. Pak jsem ji otevrel a jsou tam takovy gumovy "dosedaky". Delaji vuli pri zavreni kapoty. Tak je staci malinko odsroubovat a pro me bylo po klepani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...