Přejít na obsah

1,6 16V - vačkové hřídele


Doporučené příspěvky

Mně tenhle motor připadá takový dietní a tak jsem hledal, jestli ho někdo neupravuje na vyšší výkon.

Nic zvlášť zajímavého.

Když jsem změřil vačkové hřídele, tak při milimetru kontrolní vůle jsem naměřil 185/185 stupňů.

To odpovídá starému Favoritu.

Takže vidím, že tenhle motor je opravdu hodně zavřený těmi vačkami a že to nejde rozumně zvýšit jen v datech.

Nevíte někdo o rozumných vačkách pro tenhle motor?

Představoval bych si aspoň 20 koní navíc - takže výpočtově vačky tak 204/194 stupně v milimetru (celkově 254/240 stupňů).

Děkuji za každý tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Teda celkom pekný točivý moment vzhladom na udávanú krivku od výrobcu a aj výkon. Je videť že tento motor sa oplatí aj vytočiť. Keby tam boli iné vačky myslíš že by to bolo lepšie ?? Podľa mňa by si zasa stratil toč.moment v nízkych otáčkach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ona byla teplota motorového oleje 104 st.C.

To jednak ukazuje na to, že ten první katalyzátor, co je na výšku hned za kraťounkým svodem a nedaleko bloku v místě, kde blokem prochází hlavní mazací kanál, dokáže docela dost topit do oleje.

No a když vezmu v úvahu, že 6 st.C navíc v teplotě motorového oleje znamená +1% výkonu, tak ve srovnání s tím, když by olej měl nějakých normálních 80 st.C, tak tohle přidalo tak 4% kroutícího momentu a tedy i výkonu.

Takže nic zvláštního ve srovnání se sériovými parametry.

A motor je také ve zcela sériovém stavu: najeto 32 tis.km, papírový vzduchový filtr, originální svíčky, které mají najeto taky 32 tis.km, žádný zásah do dat atd.

Zajímavé je taky to, jak se ve 3700 otáčkách překlopí Vanos na sání.

V datech jsem ještě nebyl, takže nevím, jestli je to Vanos typu buď a nebo, nebo jestli kinklá sací vačkou nějak spojitě.

Nemáte to někdo ověřené?

Ten motor jede už v nesmyslně nízkých otáčkách (krouťák 125 Nm v 1600 otáčkách, to je na 4-ventilový motor nepochopitelné, ne?), takže bych klidně něco dole obětoval.

Ale pak jsou na tom krouťáku různé výkyvy až do 3700 otáček, kde asi něco kmitá - v sání nebo výfuku - jak nemá.

Takže zkusím použít výfukový svod z Fabie R2, který má docela rozumné délky jednotlivých větví - třeba se to vyhladí.

No a taky tam není ten první katalyzátor, takže po ovinutí trubek toho R2-kového svodu keramickou páskou by se měl ukázat nějaký pokrok i v teplotě motorového oleje.

No ale hlavní účel tohohle brždění byl získat referenční údaje.

Když se člověk pustí do úprav, tak by neměl zapomenout na zásadu č.1:

- že by motor po úpravě neměl jet hůř než bez ní...

No a to brzda ukáže jednoznačně.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám to ověřené, ale sám výrobce uvádí, že jde o plynulé přestavování sací vačky. Viz příloha.

Měl bych na tebe trošku off-topic dotaz. Když jedeš s otevřeným oknem, slyšíš ve zvuku motoru rozvody - řetěz? Takové tiché chrastění, podobné je slyšet třeba u HTP.

00.pdf

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám to ověřené, ale sám výrobce uvádí, že jde o plynulé přestavování sací vačky. Viz příloha.

Díky za tu přílohu!

A mrzí mě, že ti neumím odpovědět, ale v současném počasí moc s otevřeným oknem nejezdím.

Faktem ovšem je, že když nastartuji v garáži, kde je ticho a je dobře slyšet nastartovaný motor, neslyším ani hned po studeném startu nic - ani hydra, ani řetěz.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi hydoštely máš štěstí, ty u mě slyšet jsou, ale jen pár sekund po startu (najeto 111tkm). Nicméně ten zvuk rozvodů tam mám až při vyšších otáčkách, na volnoběh slyšet není. Např. když pojedeš kolem svodidla nebo baráku, kde se zvuk odráží, otáčky tak 2000-3000. Nejspíš je to normální, ale nikdo s 1.6 mi to tu nepotvrdil. Rozvody jsou hodně podobné u HTP a tam to slyšet standardně je.

Tak až se oteplí a vzpomeneš si. [emoji3]

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...