Přejít na obsah

Nefunkční denní svícení


extreme

Doporučené příspěvky

Dobrý den, prosím o radu ohledně nefunkčního denního svícení Roomstru r.v. 2006. Přestalo fungovat a nevim čím to je.. prý to může být řídící jednotkou.. je to prý nastavené přímo v ní.. nezdá se mi to.. je tam nějaka jiná možnost kde by byl problém.:? Vše ostatní co se týká předních světel funguje. A vypínač co je dole na přepínání denního svícení se také zdá že funguje. Má prosím někdo nějaký nápad...? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi blbne denní svícení (FII r.v. 2007). Nejsem si jistý přesně čím to je, ale tipuji to na relé anebo špatné dobíjení - malé napětí při startu. Někdy denní svicení jede i několik startů po sobě bez problému, jindy nesepne vůbec a někdy sepne až 5-10 sekund po nastartování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U těchto aut to mohou být dvě věci....

1. studené spoje v relé deního svícení .... je jich tam plno = propájet obě relátka + vývody k svorkovnici.

2. povytažený konektor ve svorkovnici relé.... kolikrát to není vidět , je třeba vyndat BCM a zatahat za dráty zezadu

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosim vas a muzete mi nekdo poradit jak se k tomu panelu s relatky co jsou pod palubovkou pod volantem dostanu..?? Je to ono ne ten panel o kterem mluvime ty relatka.

Jinak v mem pripade denni sviceni nejde vubec.

Dekuji

**********************************************************

Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek! Natoz svuj vlastni.

**********************************************************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám uplně stejný problém (Roomster 1,2 2006). Při jízdě mi zničeho nic přestanou svítit světla. Otočím spínačem do polohy svícení a dál to neřeším. Pak to zase funguje. Dle známého je to špatné relé, jak uvádíte v ostatních příspěvcích. :help: Nevíte někdo kolik stojí oprava? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

druhé relátko shora

Cau, ja mám tiež problém s denným svietením , najskôr som to hodil na vypínač - vymenil som a nepomohlo - vždy ked sa vypnú svetlá je počuť z pod palubky cvakanie - predpokladám , že to je relátko - hovoríš druhé zhora - relátka sú za bočným kritom palubky?, lebo dole pri poistkovej skrini ich nevydim.

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj!

Nějaký šikula mi ukradl mlhovky s denním svícením na Fabii II (05/2010). Vyndal žárovky mlhovek a nechal mi je viset na kabelu, ovšem zbytek (dva dráty) urval. Oplakal jsem to :-) a koupil jsem nové originál mlhovky a nechal jsem je namontovat. Ovšem pánům servismanům se nepodařilo ani po několika pokusech oživit denní svícení. Napadá někoho po čem začít pátrat? A navíc mne napadá, nemělo by náhodou být na MaxiDOTu signalizováno, že mi někdo ukradl (respektive nesvítí) denní svícení?

 

Symptomy:

Mlhovky v pořádku fungují, tlačítko zapínání denního svícení pod volantem je zapnuté (zkoušeny obě polohy :-)), na diagnostice prý vůbec není vidět "jednotka denního svícení", při měření není ani na jednom drátu žádné napětí.

 

Předpokládám, že když mi to ten chytrák urval, tak mohl přetrhnout/natrhnout kabel ve svazku a bude potřeba to asi zkusit hledat dál.

 

Jo a jak je to tedy se signalizací poruchy žárovek? Ukazuje to každá výbava, nebo jen nějaká? Mám Fabku 1.2TSI s MaxiDOTem a výbavu Ambiente (Plus?).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlídání denního svícení maxidot nemá. Je to jednoduché zapojení od vypínače světel, který musí být v nulové poloze, dál zapnutý vypínač DS vedle pojistek, a napětí by se mělo objevit na pojistce 17. Odtud už jde přímo k žárovkám.

Takže po otočení klíčku do 1, vypínač světel v 0, a zapnutý vypínač vedle pojistek, na pojistce musí být napětí. Předpokládám, že tam být chyba nemůže, tak už jen ty utržený drátky.

Průřez 0,5mm2, asi jde lehce přetrhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Tak hlásím se do klubu s problémem s denním svícením. Fabia II 2008. v poloze 0 se mi světla po nastartování nově nerozsvítí (dřív jo), ale když pomalu točím na polohu parkovaček, tak v jedné poloze se mi rozsvítí potkávací světla a když dojedu na parkovačky, tak mi potkávací zhasnou a svítí jen parkovačky. Když točím až na poslední polohu potkávacích světel, tak se rozsvítí v pořádku.

 

Otázka. Relé? A nebo vypínač? rady porady? Na co se mám kouknout. Díky!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Tak po roce jsem se odhodlal opravit denní svícení. Nakonec to bylo v tom relé 484 - studený spoj bez kontaktu viz foto. Ze všeho nejhorší bylo vyndat to relé a dostat ho zase zpátky. Pájení byla sranda. 

 

post-80218-0-20609200-1446493088_thumb.j
Editováno: , autor: FikoCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 1 rok později...
  • o 11 měsíců později...

Loni (2019) mi začalo zlobit denní svícení, Fabia 1 Combi, 7/2006, koupená nová, relé domotoval prodejce. Podle rad zde jsem tipnul relé, což se ukázalo jako pravda. Dostat k němu se poměrně dá snadno, je potřeba tahem sundat "lištu" před budíky a dekl nad pojistkami - pod oběma se skrývají šrouby držící tapecírunk, další šrouby jsou dole. Tapecírunk stačí povytáhnout za mírného kvedlání a pak už jsou relé vidět, U mne jsou čtyři zleva doprava: jednoduché spínací relé 53, hledané relé denního svícení, řídicí jednotka 393, další relé 53. Ono relé denního svícení v mém případě nebylo označené číslem (484), ale splést se nedá. Později jsem zjistil, že má boční potisk včetně kódu výrobce, zapojení patice atd. úplně stejný nové relé s číslem 484.

Relé jsem rozmontoval a opravdu jsem objevil studený spoj u přívodů (ještě jednou díky zkušenějším :-)). Propájel jsem jej a užíval si komfortu, ale letos se problém s denním svícením objevil zase - někdy nenaběhlo vůbec, jindy ano, ale po nějaké době přestalo, pak zase naběhlo - evidentně další studený spoj. Opět jsem relé vyndal, prozkoumal spoje pod silnou lupou ... a šel koupit nové relé. Objevil jsem další evidentní studený spoje, tři jiné ve stádiu vytváření, a u naprosté většiny pájených míst degradovanou pájku, tedy "cín". Místo aby byl povrch pěkně hladký a lesklý, byl matný, roztrhaný do šupinek a mezi nimi různě hluboké trhliny. Jistě, mohl jsem všechno propájet znovu, ale jsem z práce zvyklý nefušovat.

Čím uvedený efekt nastal se lze jen domnívat - možná technologická nekázeň při výrobě, ale dost možná důsledek zákazu EU používat osvědčené olovnaté pájky, který od roku 2006 platí. Ty správné, ekologické, bezolovnaté, jsou po všech stránkách horší. Obsahují téměř čistý cín (přes 96 %) s příměsí stříbra a někdy i mědi, mají výrazně vyšší teplotu tání a vyžadují tudíž jiné pájecí postupy. U spojů z téměř čistého cínu někdy začaly vyrůstat tenoučké jehlice ("whiskery"), které následně púsobily zkraty; čistý cín také nesnáší nízké teploty ("cínový mor").

 

Relé denního svícení (moje neoznačené i 484) z boku

 

Rele_denniho_sviceni_z_boku.jpg

 

Sada relé pod palubní deskou.

 

Rele_celkovy_pohled.jpg

Editováno: , autor: hasimali
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...