Jump to content

poloha volantu


xx30
 Share

Recommended Posts

Jestli to mas pootocene jen trochu, tak to urcite nepujde vyresit presazenim volantu. Navic pohybuju, ze by ho tam nasadili spatne.. Reklamovat ano, ale bude se to resit pravdepodobne serizenim geometrie. Otazka je, jestli ti nereknou, ze jsi projel nejakou dirou a je to tva vina. Prinejhorsim zaplatis serizeni geometrie ze sveho..

Link to comment
Share on other sites

volant se rozhodne nepresazuje kvuli krouzky na AIRBAG, musi udelat znovu celou geo... U noveho auta pujde vsechno hezky, otazka par minut

 

prosím o překlad té věty.... nicméně se dá přesadit... né že nedá... souhlasím s tím co psal LucasCZE že by se to ve výrobě nemělo stát...

Link to comment
Share on other sites

Jasně že se dá přesadit, ale ten tisícihran není tak jemný a efekt bude naklonění příčky na druhou stranu, aby se to takto srovnalo to by musel mít volant nakřivo nakloněný sakra víc než nepatrně a v tom případě by to svědčilo o nutnosti udělat geo takže tudy cesta nevede. U nového auta reklamovat a požadovat narovnání pomocí geometrie a u starého klidně např. o 1/4 pootočit na tyčkách řízení na obou stranách stejně aby se geo nerozhodila a výsledek bude 100%

Link to comment
Share on other sites

XJOHNNYX to myslel asi tak, ze je na volantove tyci snimac uhlu natoceni volantu (to ale s airbagem nema myslim nic spolecneho, tak nevim). Takze pokud by se to dalo vyresit presazenim volantu (ze by to nahodou vyslo presne o jeden zub na tisicihranu, ale to je temer vyloucene), stejne by se to takto urcite delat nemelo. Protoze RJ potom dostava signal, ze je volant natoceny, i kdyz jede auto rovne. Proste jedine udelat geometrii, idealne na reklamaci a nic neplatit...

 

EDIT: Mozna by slo spolecne s presazenim volantu presadit i snimac uhlu natoceni volantu, ale takto to resit je proste nesmysl...

Edited by LucasCZE
Link to comment
Share on other sites

to pootočení je takové, že na jedné straně je vidět o cca 1/2 cm páčky blinkrů méně když se dívám ze středové polohy než na straně druhé u páčky stěračů ( tedy v nulové poloze )

Edited by xx30
Link to comment
Share on other sites

Jasne, proste je to jen minimalne. Toto se presazenim volantu vyresit neda. Mel bys to potom pootocene na druhou stranu a to velmi pravdepodobne jeste vice... Taky jsem to tak chvili mel a to pote, co mi spatne seridili prave geometrii. Normalne jsem to reklamoval a seridili mi ji zdarma znovu. To uz se jim to povedlo presne.  :kol-47:

Link to comment
Share on other sites

otázka je ještě zda jsi to tak měl od nova nebo až nyní... to tu zatím nebylo napsáno.... další věc je zda náhodou někdo s volantem něco nedělal...

 

tedy je potřeba si uvědomit alespoň domnělou příčinu.... mimo to opravdové pootočení volantu je nejlépe viditelné (když není zobrazení na rádiu) jen za jízdy nikoli na místě...

 

já jsem napsal to co jsem nahoře napsal proto, že mi v servisu měnili volant čtyř za tříramínko, a i když si technik označil polohu volantu, když jej nasadil byl pootočený a také si toho na dílně nevšim, já jsem si toho všiml až v autě podle tohoto 

 

 

tedy že když po vyjetí auta z dílny, volant rovně a na Columbovi viditelné pootočení volantem.... tedy to šli přesadit ten volant...

 

je třeba si také ujasnit dvě věci... přesazení jak už bylo psáno nesouvisí nijak s airbagem, ten je tam jen nacvaknutý a stejně tak ani se snímačem polohy volantu, který není ve volantu! nýbrž na tyči řízení!

Edited by Hravec
Link to comment
Share on other sites

Tak auto mám zatím cca měsíc a zatím jsem si užíval nadšení z jízdy a jízdních vlastností nového auta, takže asi tyhle věci jsem přehlédnul. Všimnul jsem si toho až cca před týdnem za jízdy, když jsem jel na rovné cestě a měl jsem pocit, že auto jakoby vyrovnávám za jízdy. Když jsem dal z mého pohledu volant zcela rovně aby byly vidět stejně páčky v nulové poloze, auto mírně vybočovalo z přímého směru. Asi jsem si toho nevšimnul dříve, protože to bylo jen málo a říkám zatím převládaly jen pozitivní vlastnosti. Jinak do žádné díry jsem nevletěl a s volantem ( tříramínko s ovládáním ) nikdo nic nedělal. Ještě jsem si všimnul a to se zde již někde psalo, že posez není jakoby přímo uprostřed, ale mírně mimo osu ( možná i tohle hrálo nebo hraje roli ).

Link to comment
Share on other sites

Pokud je to rozdíl do 5°tak přesazovat volant nic neřeší(zoubek je víc), ale musí se seštelovat geometrie.

 

Posunutí o zoubek rozhodně nezpůsobí přetržení podvolantového kroužku. 

 

Řeším jen když jedu rovně a volant mám nakřivo, PDC ani PLA nemá cenu brát na zřetel(ten obrázek jasně svědčí o tom jak si to poznamenali(prostě ani volant nejsou schopní někteří dát).

Edited by ferda25
Link to comment
Share on other sites

Měnil jsem volant na R a na OII celkem třikrát a z toho dvakrát to přesadili. Za 15 minut to měli předělané. Nechápu, že se v tom nejsou v servise schopni projet. Ale pozná se to až na delší rovině.

Link to comment
Share on other sites

Já měl taky volant na křivo od novoty, přenastavení nemohlo.

Byl jsem to reklamovat a přejímací technik docela nepříjemně remcal, že to budou zimní kola, že 5% je norma atd. ale reklamaci vzali a uznali.

Servisák co mi auto potom předával mi řekl, že neví jak ve fabrice tu geometrii dělají, že během týdne jsem už třetí OIII co to má z výroby špatně a všichni na stejnou stranu. Takže se nebát a reklamovat...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...