Přejít na obsah

Geometrie zadní nápravy


Dandis3

Doporučené příspěvky

Neblázni, proč by jsi měl kupovat celý ramena za velký tisíce, když koupíš jen dva silentbloky po cca 170,- a k tomu dva šrouby po 190,- i s matkama po 32,-. Přesně tohle jsem dělal v únoru. Jeden excentr byl zarezlý a nešlo s ním potočit. Silentblok je širší, než prsten pro samotný silbl. Opatrně jsem flexou 150 mm s tenkým kotoučem přeřízl jen rozpěrnou hliníkovou trubku silentbl. i se šroubem. Rameno jsem odpojil od těhlice a vyndal z nápravnice ven. Gumu sibl. jsem rozvrtal 6 mm vrtákem, abych vyndal zbytek středové trubky. Následně pilovým plátkem jsem zase opatrně rozřízl hliníkový prsten sibl. který je nalisován v rameni.

Koupit si dva kusy silbl. LEMFÖRDER 29917 01 a nalisovat je nazpět do ramen (vždy v páru, i když u mě byl KO jen jeden). Já jsem si celičkou nápravu rozebral, opískoval, znovu poctivě nalakoval a ještě poctivěji s namazanými excentry složil. Tak že i zase a několik let půjde odklon seřídit, jak nic...

Zdraví Milan.

 

 

 

Editováno: , autor: Milan II
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá otázka, tuto maličkost jsem zapomněl uvést. Lisovali jsme to s kámošem ve velkém svěráku, který také dělá do aut. Je k tomu zapotřebí mít vhodné 3 kroužky vytočené na soustruhu. A ty on samozřejmě z předchozích akcí už měl. Silentbloček se trošku máznul a do ramena šel dobře. Dvě ramena 20 min. i s kecáním o všem možném...

 

PS: Taky jsem začal tím, že by ten kolega vzal ty mé ramena do škodovky, kde má známé a tam by mi silenbl. nalisovali na přípravcích, jak popisuje DP. A víte co mi maník ze škodovky vzkázal? "co že si myslím, jak to dělají oni, no ve svěráku přece!" Tak jsem jen zakroutil hlavou nad tím, že DP machruje, jaký jsou na vše přesně stanovený postupy a jejich mechoši to stejně dělají, jako já v domácích podmínkách. Tak si kladu otázku, kua, za co tedy chtějí cca 500 - 600 za hodinu servisu????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice si tu píšu sám ale co už :) Mám hotovo. Zalisování silentbloku se nemusíte bát. Sice sem mohl jít lisovat 100m od dílny pod lis ale chtěl sem to zkusit v domácích podmínkách. Jde to krásně i v obyčejný stopětadvacítce svěráku. Pokud chce někdo inspiraci tak stačí vysoustružit kroužek na zalisování viz příloha, udělal sem si náčrtek ať to v práci nedělám podle oka, respektive kolega na údržbě :). Napřed nalisovat stranou bez osazení na doraz do ramena a pak otočit a dolisovat 7,5mm dovnitř, silentblok je tam totiž zapuštěný. Jako protikus na druhou stranu při dolisování toho zapuštění stačí cokoliv vhodnýho, např. kroužek ze starýho ložiska nebo klidně i dva stejný kovový "hranolky", prostě co se najde, já měl samo další kroužek z práce. Starej silentblok sem vyndal plynovým hořákem :) a zbytek v díře ramena sem nařízl a vydloubl stejně jako Millan II jak píše na předchozí straně. Jinak byla potřeba frička na uříznutí těch zakysanejch šroubů, stahovák na pružiny, 18 klíč očko, 18 ořech na ráčně a navíc jsem použil dvě Plzeňský ze sedmýho schodu :)

post-46170-0-07935900-1463859468_thumb.j

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...