Jump to content

Chod spojky 1.4 TSI


xx30
 Share

Recommended Posts

lKdyž šlápnu na spojku před zařazením rychlosti dojde někdy k přechodnému zvýšení otáček motoru na cca 1200 ot. Ničemu to nevadí. Jen se chci zeptat jestli se to děje i někomu dalšímu a jestli je to vlastnost nebo závada. Neděje se to pravidelně, ale jen někdy. Nevím jestli už se to tu někdy neřešilo, nemohu to najít. Děkuju.

Link to comment
Share on other sites

Já jsem si toho všimnul, když stojím na křižovatce a chci zařadit rychlost, tak při sešlápnutí spojky ( aniž bych něco dělal se šajtrpákou ) dojde ke zvýšení otáček, ale jen na chvilku a než rychlost zařadím tak zase otáčky spadnou na volnoběh. Jak říkám ničemu to nevadí, jen jsem se s tím ještě nesetkal.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Mám stejný problém, někdy na volnoběh (nic není dalšího spuštěno - klima, radio, vyhřívání apod.) a po sešlápnutí spojky vyskočí otáčky, někdy až na 1200-1300, někdy jen na 1000 a hned klesnou. Byl jsem v záruce ve dvou servisech, koukali divně, předvedl jsem, změřili diagnostiku a vše  pořádku. Nikdy ale prý o tom neslyšeli. Nejsou ale v podstatě absolutně schopni říci, zda je to normální nebo ne. Dělá to stále. Pokud to nepřestane (najeto mám cca 2000 km), tak se zkusím obrátit přímo někam přímo do Boleslavy. Zkoušel jsem se i přihlásit do erwin systému Škodovky (dílenské informace, přímo jsem hledal i pod VIN svého auta) nic jsem tam vůbec nanašel.

Link to comment
Share on other sites

Ještě dodám: to co tady popisujete že je jako normální, tak to vypadá na funkčnost asistenta rozjezdu.

Já ho ale nemám. Prostě stojím, mám neutrál, nohy mimo pedály. Sešlápnu spojku (ne vyšlápnu!) a otáčky se zvýší na 1200 a hned klesnou. Opakuji to znovu a nic, opakuji ještě jednou a nic. Ujedu další 2 km zastavím na křižovatce a opět stejná situace. Neutrál, nic zapnuto, sešlápnu spojku otáčky vyletí např. jen asi na 1000 a hned spadnou. Naprostá nepravidelnost........

Jak jsem psal-  v servisu se divili, že jsem jako první kdo si na to stěžuje, ale při zkušební jízdě se to projevilo a mechanik uznal, že to není normální.  Změřili diagnostiku a vše v pořádku, dělá to stále...........

Link to comment
Share on other sites

Jasně ničemu to nevadí, spíš jsem uvažoval jestli to není předzvěst něčeho horšího. Auto plné elektroniky, tak jeden nikdy neví. Hlavně bych ale čekal trochu jiný odbornější přístup servisu. Stačí říct nevadí to a je to.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdravím všechny, přesně tohle mi to taky dělá (OIII 1,4TSI z 11/2013, najeto cca 25000). Minulý týden jsem měl auto celý týden na reklamaci v servisu a vrátili mi to s oficiálním vysvětlením získaným ze Škoda Auto, že je to funkce ke zvýšení komfortu rozjezdu a je to v pořádku. Na námitku, že jiná auta se stejnou motorizací a různými daty výroby (celkem 4) toto nedělají bylo uvedeno, že je to novější funkce a že při prvním servisu bude dohrána i do sw těchto aut. Nicméně porovnávaná auta, která byla novější než moje (jedno ze začátku 2015) tuto funkci přesto nevykazují. Takže jsem z toho totál jelen.   

U mě to navíc občas doprovází poměrně hlasitý zvuk podobný dření destiček o kotouč při řazení po rozjezdu, přičemž zvuk se zesiluje při práci se spojkou. Je slyšitelný i za jízdy na vyšší rychlosti, a to hlavně při zatáčení doleva. Ideálně je to slyšet na kruhovém objezdu. Bohužel servis nezjistil nic, i za mojí přítomnosti to zrovna nedělalo! Nicméně tohle téma otevřu znovu až při pravidelném servisu, který mám za pár, mít zánovní auto ob týden v servisu, to by byl fakt pocuc. Ale dořešit to chci, nerad bych, aby se něco vysypalo den po záruce.  

Máte s těmi zvuky někdo zkušenost? 

Link to comment
Share on other sites

Já vím, že to sem nepatří, ale to "vyjetí a spadnutí otáček" mi dělá i dsg v případě, že vypnu start/stop, který byl předtím aktivní a dojedu na křižovatku , kde zastavím, Dělá to ale jen u Scouta, u VW, kde mám 1,4 TSI a "suchospojkový 7°dsg" to nedělá. Ano, je to OT, tak se omlouvám, jen jsem se chtěl vyjádřit .-)

Link to comment
Share on other sites

Zvyseni otacek v jednem momenfu pozice spojky mam taky a je jedno zda ji slapnu nebo povoluji. Vubec mne nenapadlo to resit. Ba naopak jsem vydedukoval ze to bude nejaka nova ficura, ktera pomaha pri rozjezdu aby auto nechciplo. Nereste neresitelne:)

Link to comment
Share on other sites

Tak kdyby to bylo jen zvýšení otáček, tak to opravdu neřeším, jenomže mně se od spojky někdy linou fakt hnusný zvuky, jak jsem psal výše, a myslel jsem původně, že by to mohlo souviset, proto jsem řešil i to. Jinak proti novým technickým finesám nemám nic, ale na druhou stranu klidně bych těch fíčur uvítal o něco míň, kdyby to nedělalo zvuky jak starej keplík. Ty jsem neslyšel ani u mé dvojkové okty v dehtu po 170tkm, proto jsem si OIII nekupoval...tak asi tak ;-) 

Link to comment
Share on other sites

Vlastič: mám stejný nebo podobný problém, mrkni sem: http://forum.skodahome.cz/topic/131821-pazvuky-z-oblasti-spojky-p%C5%99evodovky/

poslechni si ten zvukový soubor, nejlépe se sluchátky, je to špatně slyšet, ale cca od půlky je ten zvuk rotpoznatelný.

 

 

 

 

Co se týče spojky, tak ještě rachtá, stejně jako na tomto videu:

 

 

 

Mám to v řešení ve škodovce, když tak SZ.

Edited by pava
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...