Jump to content

Chod spojky 1.4 TSI


xx30
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
V 26. 12. 2017 na 21:41, L@dis1 napsal:

Koupil jsem Octávii 1.4tsi z roku 2013 a mám problém při rozjíždění. Když dám jedničku a pomalu pouštím spojku, auto si většinou samo trochu zvedne otáčky....potud vše ok. Když ale začínám přídávat plyn a zároveň pouštím pomalinku spojku auto se začne pomalu rozjíždět a v tu chvíli jako by se na sekundu přerušil plyn(vyplo vstřikování) a opět následně začal fungovat normálně, tak to jednou-dvakrát silně cukne. Dělá to nejvíce u studeného motoru, ale u zahřátého taky a je zajímavé, že na zpátečku to skoro nedělá. Začal jsem teda  parkovat u baráku, tak, abych nejdřív vycouvával:rolleyes:. Zajímavé je, že bez plynu, jen puštěním spojky se rozjedu plynule(tohle nejde používat v provozu, není čas). Je to nějaký problém při přechodu toho elektronického přídávání na "povel" pedálu plynu a je tam nějaký špatný přechod. Jsem teď dlouhodobě na nemocenské, tak jsem s tím ještě v servisu nebyl. Jezdil jsem z desítkama aut, stovky tisíc km, ale s touhle Octávií se nedá normálně rozjet.

Tak jsem se konečně rozhoupal a navštívil servis Škoda. Byl jsem dost skeptický a moc jsem nevěřil tomu, že by mi tam nějak pomohli. Sám přijímací technik říkal, že to nemusí pomoct. Nahráli mi nový soft a světe div se, to šílené hopsání při rozjezdech je pryč. To není ale vše, odstranilo to i to strašné vrčení při některých startech(ten předehřev katu)....teď si motor při startu jen zvedne otáčky, tak jako před tím, ale přede tiše jako kočka (ikdyž drží po startu ty otáčky trochu déle, předtím tak 20-25s, nyní tak 35-40s). Řekli mi tam abych si vyměnil i svíčky(115tkm), ty už mám doma, ale mám strach je tam teď dát, ať to zase nezačně nějak blbnout.:)

Dále jsem vyměnil zadní pneu Barum Bravuris(skoro nové) za oproti nim více jeté Dunlopy a auto neuvěřitelně ztichlo(mají hladší dezén, méně drážek), škoda že jsem neměl ty Dunlopky 4. Srandovní bylo jak mi tu výměnu chtěli v pneuservisu rozmluvit, proč tam prý dávám "horší" pneu a málem mi to i rozmluvili, ale riskl jsem to a udělal dobře. Teď jsem s autem konečně spokojený.:palec2:

Edited by L@dis1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mám jenom fakturu, kde je napsáno update SW, práce 01510000, nic víc. Víc nevím bohužel, prý to napojujou nějak online a zjistí z toho více. V duchu jsem si říkal, že mi jen nakecej, že ten soft přehrávali, ale opravdu to úplně zmizelo a konečně se s tím rozjíždí úplně plynule. Platil jsem 490kč, Adiv Opava.

Edited by L@dis1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ahoj chlapy,

mám problém s klepáním v motoru na 1.4TSI 103kW CHPA (verze software z diag. 4911), auto má najeto 94tisíc a jelikož je to rok 2013, tak už je dávno po záruce. Chtěl bych to nějak vyřešit a dost jsem si toho tady přečetl, takže dost uvažuji o výměně komplet spojky. Hlavně jsem četl TPI, kde se psalo, že to klepání je poddimenzovanou lamelou spojky a dochází k rozvibrování pohyblivých částí převodovky, což vede ke klepání, které sice nemá vliv na funkčnost, ale... to se má vyřešit inovovanou sadou s číslem 04E 141 016 KX, k objednání sice je, ale píšou, že je určena pro auta 1.4TSI VW(Golf, Passat, Jetta atd..) a spíš nacházím k Octavii jiná čísla sad a to LUK s průměrem 230mm nebo SACHS s 228mm a teď těžko říct co přesně za průměr objednat a zda to tedy má cenu řešit dřív, než později a nezpůsobilo to jiné problémy.

 

níže mám nahraná videa, co to přesně dělá. Vždy to děsně klepe a po sešlápnutí spojky to klepat přestane.

https://youtu.be/0bpcBfsMdNI - zde je zvuk z venku, po sešlápnutí spojky klepání přestane

https://youtu.be/cjCkO__f7P8 - tady je zvuk pod kapotou, kde je to nejlépe slyšet od 0:15-0:21

 

UPDATE:

Tak jsem to nakonec nevydržel a začal řešit, po bádání a pročítání všech informací jsem nakonec objednal kompletní spojkový set + ložisko + objímku s těsněním, nechal vyměnit i s výměnou oleje v převodovce a je po problémech :) zmizelo klepání při volnoběhu i chrastění při akceleraci, celkově je nyní auto klidné a tiché.

Pro 1.4TSI je spojka 228mm a poslední inovovaný set má číslo 04E 141 016H, ložisko 02A 141 165R, objímka s těsněním 02A141180A .

Podle informací na ruských forech je důležité koupit pouze originál, protože u alternativ se klepání po čase vrací.

 

Tak pokud bude ještě někoho trápit problém jako mne u mého vozu, pak bych zvážil výměnu spojkového setu a samozřejmě díly poslední inovace. 

 

 

CLUTCH NOISE AT IDLE.PDF

Edited by NJcz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
V 4. 5. 2020 na 13:16, NJcz napsal:

Ahoj chlapy,

mám problém s klepáním v motoru na 1.4TSI 103kW CHPA (verze software z diag. 4911), auto má najeto 94tisíc a jelikož je to rok 2013, tak už je dávno po záruce. Chtěl bych to nějak vyřešit a dost jsem si toho tady přečetl, takže dost uvažuji o výměně komplet spojky. Hlavně jsem četl TPI, kde se psalo, že to klepání je poddimenzovanou lamelou spojky a dochází k rozvibrování pohyblivých částí převodovky, což vede ke klepání, které sice nemá vliv na funkčnost, ale... to se má vyřešit inovovanou sadou s číslem 04E 141 016 KX, k objednání sice je, ale píšou, že je určena pro auta 1.4TSI VW(Golf, Passat, Jetta atd..) a spíš nacházím k Octavii jiná čísla sad a to LUK s průměrem 230mm nebo SACHS s 228mm a teď těžko říct co přesně za průměr objednat a zda to tedy má cenu řešit dřív, než později a nezpůsobilo to jiné problémy.

 

níže mám nahraná videa, co to přesně dělá. Vždy to děsně klepe a po sešlápnutí spojky to klepat přestane.

https://youtu.be/0bpcBfsMdNI - zde je zvuk z venku, po sešlápnutí spojky klepání přestane

https://youtu.be/cjCkO__f7P8 - tady je zvuk pod kapotou, kde je to nejlépe slyšet od 0:15-0:21

 

UPDATE:

Tak jsem to nakonec nevydržel a začal řešit, po bádání a pročítání všech informací jsem nakonec objednal kompletní spojkový set + ložisko + objímku s těsněním, nechal vyměnit i s výměnou oleje v převodovce a je po problémech :) zmizelo klepání při volnoběhu i chrastění při akceleraci, celkově je nyní auto klidné a tiché.

Pro 1.4TSI je spojka 228mm a poslední inovovaný set má číslo 04E 141 016H, ložisko 02A 141 165R, objímka s těsněním 02A141180A .

Podle informací na ruských forech je důležité koupit pouze originál, protože u alternativ se klepání po čase vrací.

 

Tak pokud bude ještě někoho trápit problém jako mne u mého vozu, pak bych zvážil výměnu spojkového setu a samozřejmě díly poslední inovace. 

 

 

CLUTCH NOISE AT IDLE.PDF 57 kB · 17 stažení

Ahoj Mohl by jsi prosím dát info, odkud sji to objednával?  Popř. info jak poznám inovovanou sadu...

A píšeš o originálu. Podle škodadíly je tam Sachs, LUK, atd... německá prvovýroba, česká prvovýroba.... 

To samé se mi objevilo po příjezdu z Chorvatska, kde jsem popojížděl hodiny a kilometry do mírného kopečka..... Nikde nic necuká, nedrnčí, nevibruje, řazení jde krásně. Jenom ten pazvuk při uvolněném pedálu spojky. Díky Honza

Edited by Honza Bárta
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takže naceněno přímo ve Škodovce:

lamela + přítlačák................11.786 Kč

ložisko.......................................2.070 Kč

objímka + gufero..................585 Kč

vysouvací páka.......................595 Kč   -   doporučeno technikem      

čep...............................................214 Kč   -   doporučeno technikem

Vše originál Škoda

 

práce bez DPH 3.000 Kč. Při použití šekové knížky 2022 na práci a originál díly sleva 20%.... Na to že to je přímo servis Škoda tak cena suprová         

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, jo cena na originál škoda servis celkem slušná, já hledal kde se dalo, aby mě to vyšlo co nejlevněji a výsledná práce za 3k u známého. Ve výsledku jsem našel podle čísel nejlevnější varianty a to objednal, protože jsem měl nabídku ze Škody a tam chtěli měnit i jednohmotu a myslím, že ber práce 26K.

Já to měl jinak vše originál 02/2021 - lamela a přítlačák za 7629Kč, sada šroubů 38Kč, ložisko 1206kč, vedení objímky 550Kč, mě bylo řečeno, že čep a páka se nikdy nemění, že to přežije celé auto 👍

Podtrženo sečteno: 12 542Kč, cena slušná za originál díly, ale přesto mi vrtá hlavou, jestli jsem neměl vzít celou sadu Sachs za 3500Kč 😂.

Od té doby, co se na autech ve výrobě šetří je to raketová věda, dát to vše po nich do pořádku.

Každopádně, pokud ti to bude zlobit, můžeš reklamovat, to u samodoma nejde, takže asi tak 😊

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...