Jump to content
xx30

Chod spojky

Recommended Posts

lKdyž šlápnu na spojku před zařazením rychlosti dojde někdy k přechodnému zvýšení otáček motoru na cca 1200 ot. Ničemu to nevadí. Jen se chci zeptat jestli se to děje i někomu dalšímu a jestli je to vlastnost nebo závada. Neděje se to pravidelně, ale jen někdy. Nevím jestli už se to tu někdy neřešilo, nemohu to najít. Děkuju.

Edited by xx30

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to ochrana podtoceni motoru, kdyz poustis spojku, tak Ti motor pomuze s plynem, aby si se nedostal pod volnobezne otacky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, otáčky se zvýší v tom okamžiku kdy začne spojka zabírat, pochopitelně ve stejném místě i když sešlapuješ ale když sešlápneš normálně rychle tak to nezaregistruješ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem si toho všimnul, když stojím na křižovatce a chci zařadit rychlost, tak při sešlápnutí spojky ( aniž bych něco dělal se šajtrpákou ) dojde ke zvýšení otáček, ale jen na chvilku a než rychlost zařadím tak zase otáčky spadnou na volnoběh. Jak říkám ničemu to nevadí, jen jsem se s tím ještě nesetkal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sešlápnutím spojky odpojíš hřídel a snížíš tím odpor a zvednou se zvednou otáčky, které hned jednotka dorovná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A při pouštění spojky taky jó ?

 

Nene, prostě, bez ohledu na to jestli sešlapuješ nebo pouštíš tak se v poloze pedálu kdy začíná zabírat spojka mírně zvýší otáčky, je to pro usnadnění rozjezdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

presne jak rika Viewer, dokonce je tenhle system funkcni, ze i kdyz auto treba dojizdi ke krizotce na neutral, otacky jsou zvysene a az kdyz auto zastavi uplne, otacky klesnou na volnobezne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný problém, někdy na volnoběh (nic není dalšího spuštěno - klima, radio, vyhřívání apod.) a po sešlápnutí spojky vyskočí otáčky, někdy až na 1200-1300, někdy jen na 1000 a hned klesnou. Byl jsem v záruce ve dvou servisech, koukali divně, předvedl jsem, změřili diagnostiku a vše  pořádku. Nikdy ale prý o tom neslyšeli. Nejsou ale v podstatě absolutně schopni říci, zda je to normální nebo ne. Dělá to stále. Pokud to nepřestane (najeto mám cca 2000 km), tak se zkusím obrátit přímo někam přímo do Boleslavy. Zkoušel jsem se i přihlásit do erwin systému Škodovky (dílenské informace, přímo jsem hledal i pod VIN svého auta) nic jsem tam vůbec nanašel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přečti si pár příspěvků nad tvým a zjistíš že žádný problém nemáš, je to tak úmyslně aby nebyla při rozjezdu tendence motoru zhasnout.

Edited by viewer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč to ale neví v servisu? Proč to někdy dělá někdy ne? A jaktože to nedělají všechny 1.4 tsi O3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, že to neví v servisu není nic nenormálního, oni toho někde vůbec moc nevědí, ostatní nevím, máme doma jednu 1,6tdi a jednu 1,4tsi a obě shodně trochu přidají plyn když je spojka v místě kde začíná trochu zabírat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem měl náhradní 1,6 TDI, tak jsem se toho napoprvé lekl. U mé 1,2 TSI to nějak nepociťuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě dodám: to co tady popisujete že je jako normální, tak to vypadá na funkčnost asistenta rozjezdu.

Já ho ale nemám. Prostě stojím, mám neutrál, nohy mimo pedály. Sešlápnu spojku (ne vyšlápnu!) a otáčky se zvýší na 1200 a hned klesnou. Opakuji to znovu a nic, opakuji ještě jednou a nic. Ujedu další 2 km zastavím na křižovatce a opět stejná situace. Neutrál, nic zapnuto, sešlápnu spojku otáčky vyletí např. jen asi na 1000 a hned spadnou. Naprostá nepravidelnost........

Jak jsem psal-  v servisu se divili, že jsem jako první kdo si na to stěžuje, ale při zkušební jízdě se to projevilo a mechanik uznal, že to není normální.  Změřili diagnostiku a vše v pořádku, dělá to stále...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně to co popisuješ se děje i u mě. Auto zatím jezdí, tak to neřeším, protože to nemá na nic vliv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně ničemu to nevadí, spíš jsem uvažoval jestli to není předzvěst něčeho horšího. Auto plné elektroniky, tak jeden nikdy neví. Hlavně bych ale čekal trochu jiný odbornější přístup servisu. Stačí říct nevadí to a je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny, přesně tohle mi to taky dělá (OIII 1,4TSI z 11/2013, najeto cca 25000). Minulý týden jsem měl auto celý týden na reklamaci v servisu a vrátili mi to s oficiálním vysvětlením získaným ze Škoda Auto, že je to funkce ke zvýšení komfortu rozjezdu a je to v pořádku. Na námitku, že jiná auta se stejnou motorizací a různými daty výroby (celkem 4) toto nedělají bylo uvedeno, že je to novější funkce a že při prvním servisu bude dohrána i do sw těchto aut. Nicméně porovnávaná auta, která byla novější než moje (jedno ze začátku 2015) tuto funkci přesto nevykazují. Takže jsem z toho totál jelen.   

U mě to navíc občas doprovází poměrně hlasitý zvuk podobný dření destiček o kotouč při řazení po rozjezdu, přičemž zvuk se zesiluje při práci se spojkou. Je slyšitelný i za jízdy na vyšší rychlosti, a to hlavně při zatáčení doleva. Ideálně je to slyšet na kruhovém objezdu. Bohužel servis nezjistil nic, i za mojí přítomnosti to zrovna nedělalo! Nicméně tohle téma otevřu znovu až při pravidelném servisu, který mám za pár, mít zánovní auto ob týden v servisu, to by byl fakt pocuc. Ale dořešit to chci, nerad bych, aby se něco vysypalo den po záruce.  

Máte s těmi zvuky někdo zkušenost? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím, že to sem nepatří, ale to "vyjetí a spadnutí otáček" mi dělá i dsg v případě, že vypnu start/stop, který byl předtím aktivní a dojedu na křižovatku , kde zastavím, Dělá to ale jen u Scouta, u VW, kde mám 1,4 TSI a "suchospojkový 7°dsg" to nedělá. Ano, je to OT, tak se omlouvám, jen jsem se chtěl vyjádřit .-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvyseni otacek v jednem momenfu pozice spojky mam taky a je jedno zda ji slapnu nebo povoluji. Vubec mne nenapadlo to resit. Ba naopak jsem vydedukoval ze to bude nejaka nova ficura, ktera pomaha pri rozjezdu aby auto nechciplo. Nereste neresitelne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak kdyby to bylo jen zvýšení otáček, tak to opravdu neřeším, jenomže mně se od spojky někdy linou fakt hnusný zvuky, jak jsem psal výše, a myslel jsem původně, že by to mohlo souviset, proto jsem řešil i to. Jinak proti novým technickým finesám nemám nic, ale na druhou stranu klidně bych těch fíčur uvítal o něco míň, kdyby to nedělalo zvuky jak starej keplík. Ty jsem neslyšel ani u mé dvojkové okty v dehtu po 170tkm, proto jsem si OIII nekupoval...tak asi tak ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlastič: mám stejný nebo podobný problém, mrkni sem: http://forum.skodahome.cz/topic/131821-pazvuky-z-oblasti-spojky-p%C5%99evodovky/

poslechni si ten zvukový soubor, nejlépe se sluchátky, je to špatně slyšet, ale cca od půlky je ten zvuk rotpoznatelný.

 

 

 

 

Co se týče spojky, tak ještě rachtá, stejně jako na tomto videu:

 

 

 

Mám to v řešení ve škodovce, když tak SZ.

Edited by pava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...