Přejít na obsah

OII demontáž dvouhmoty problémy motor 1.9TDI 77kW BKC


El Burro

Doporučené příspěvky

Zdravím potřebuju poradit , vyměnuju matce na autě dvouhmotový setrvačník  jelikož jí rachtal dost dlouho no a teď sem jí musel přitáhnout na laně.Převodovku sem sundal vše připravený,dvouhmoťak sem měl už nějakou dobu doma koupený je to LUK,na autě se ukázalo že je Sachs no a pak když sundám přítlačák a lamelu tal to zkoušim do toho nového LUKa a lamela by tam šla ale ten přítlačák tam nechytím je to trochu jiné a jinak ty dvouhmoťáky mají stejný průměr 280 mm,teď de o to jestli je úplně jiný nebo se jen liší od Sachsu,jestli stačí když koupim spojkovou sadu od LUKu kterou to stejně chce a nebo musim shánět i jinej dvouhmoťák? Potom ještě ten starý setrvačník mi nejde pootočit tak abych se dostal na ty šrouby a povolil ho od té klikovky jde to hrozně blbě páčit za ty šrouby šroubovákem. No a poslední věc když sem vyndaval spojkový váleček tak vyteklo  něco kapaliny a ta manžeta je utržená,když ho ale stlačím tak se normálně vrátí,musím koupit teda i nový váleček? Děkuji za rady matka na mě hrozně spěchá protože to auto vydělává tady sou fotky : http://el-burro.rajce.idnes.cz/Octavia_2_Dvouhmota

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sachs se Sachsem Luk s lukem. To nemůžeš plácat dohromady dva typy. Musíš vyměnit celou kompet sadu. Luk je rozebraný na části. Sach se dodává předmontovaný komplet. U Sachsu nemusíš středit lamelu. U Luku vystředit. Do setrváku pokud nejde pootočit. asi opravdu jen malá flexa. Na tom spojkovém válečku máš prasklou pravděpodobně jen manžetu. Samozřejmě by bylo lepší vyměnit alespoň tu manžetu. Po montáži odvzdušnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Panove, pomalu se chystam menit dvouhmotu. Uz mam pripraveny komplet SACHS se spojkou (tedy s vystredenou lamelou). Setrvacnik prisel i s novymi srouby k uchyceni ke klikovce. Dale mam pripravene nove spojkove lozisko. Je potreba (nebo je vhodne) vymenit jeste neco?

 

A druha cast dotazu. Ceka me nejake prekvapeni? Setrvacnik ani spojku jsem jeste nemenil. Zatim to mam nastudovane podle DP a tohoto navodu. Je potreba napriklad nejake specialni naradi? (Napr. pri vymene rozvodu me prekvapily srouby XZN...)

 

1.9 TDI BJB MR06

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovedi. XZN jsem zminil jen jako priklad. XZN sadu jsem si prave pri delani rozvodu koupil (i kdyz je otazka, jestli v ni jsou vsechny pouzivane velikosti - mam asi jen 5 bitu). XZN na srouby setrvacniku mam. Jestli mam i na poloosy nevim, snad ano. Myslel jsem dalsi typy sroubu. Treba nejaky veliky vnitrni sestihran - imbus. Nebo nejake velike torxy (mam tusim do velikosti 50). Proste veci, ktere nejsou tak uplne bezne...

 

A jeste jedna vec, kolik cca vazi prevodovka (5° manual)? Hledal jsem, ale nenasel. Asi to bude celkem drina, hlavne ji tam vratit, ze?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zvedaku bohuzel urcite ne. Mam moznosti: na dvorku pred barakem na kozach nebo zajet na rampu a delat to mimo domov. Na rampe by se to urcite delalo lepe, ale zase kdyz nastane problem, nemuzu to tam nechat rozdelane treba do druheho dne. Nekde jsem cetl, ze to nekdo delal jen na kozach u baraku. Pujde to?

 

(Samozrejme je moznost i dat to nekam do servisu, ale radeji bych to udelal sam. Jednak me to bavi a taky tim usetrim relativne dost penez.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vymena je za mnou. Spojka jde lehceji a konecne nezabira tak blbe az na podlaze (ani jsem ji neodvzdusnoval, tak snad neni ani treba?). Dale zmizely nejake vibrace, ale doufal jsem, ze to bude lepsi. Jeste mam v planu vymenit reakcni vzperu, tu jsem zatim vynechal. Jinak silentblok motoru vypadal dobre a byl pevny. Silentblok prevodovky vypada taky v poradku, ale jde s nim strasne lehce pohybovat. Je to OK?

 

Jinak to byl teda chvilema boj. Nejdriv mi pri povolovani reakcni vzpery prasknul orech (bylo to dotahle fakt na krev) a potom jsem dlouho nemohl prevodovku vytahnout z auta. Uz jsem to pomalu vzdaval, ale nakonec jsem na to prisel. Vetsinu jsem delal sam, ale se sundanim a hlavne nasazovanim prevodovky mi pomohl otec. To by se v jednom delalo asi fakt tezko. Ja drzel prevodovku a on ji tam nasunoval... Cele mi to zabralo snad 12 hodin, byla to proste prace na cely den, ale ted uz bych to udelal urcite o dost rychleji.

 

Pridavam slibene fotky. Lamela spojky toho mohla mit jeste hodne pred sebou, ale kdyz uz jsem menil setrvak...

 

post-82761-0-16413800-1410522317_thumb.jpost-82761-0-78655300-1410522326_thumb.jpost-82761-0-82668900-1410522335_thumb.jpost-82761-0-62325900-1410522344_thumb.jpost-82761-0-29537500-1410522354_thumb.jpost-82761-0-79962200-1410522363_thumb.jpost-82761-0-36063800-1410522373_thumb.jpost-82761-0-26791500-1410522382_thumb.jpost-82761-0-31393800-1410522391_thumb.jpost-82761-0-31033900-1410522399_thumb.jpost-82761-0-16326000-1410522409_thumb.jpost-82761-0-64077500-1410522420_thumb.j

Editováno: , autor: LucasCZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...