Jump to content

Kabinový / pylový filtr


bigbopp
 Share

Recommended Posts

Díky za informace, kabinový filtr jsem úspěšně vyměnil. Někomu se může hodit postup: Filtr je umístěn vodorovně za schránkou spolujezdce, která se vyndá následujícím způsobem. Šroubovákem vycvaknout brzdu schránky, která není moc vidět, ale je vpravo z boku schránky v blízkosti kloubu. Následně schránku vycvaknout z kloubů směrem nahoru a vyndat směrem k sobě. Potom je vidět kryt filtru, u kterého se vycvaknou 3 horní packy a normálně se kryt otevře. Vrácení schránky zpět je jednoduché, jen jsem se trochu trápil s brzdou, které se zpět moc nechtělo. Doporučuji ji vytáhnout na max a pak zacvaknout šroubovákem. 

  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

s tím kabinovým bych souhlasil, ale tak na půl.... mnohdy stačí jen vyklepat vysát proti směru proudění vzduchu pořádně festovním vysavačem a to vždy před zimou a po zimě a viděl bych to tak že musí alespoň 50 tis vydržet...

 

s tím vzduchem je dobré si o tom něco přečíst, 15 tis. je nesmysl a vyhozené peníze.... tedy to není pravda .... citace: "Filtr se tak často nemění. Je to totiž maximální blbost. Nejlépe filtruje už používaná vložka co je právě lehce zanesená tím jemným prachem a jsou na ní i nejmenší tlakový ztráty. " určitě vydrží zcela v pohodě 60 tis a pokud chceš, opět vyklepat, ztkušení mechanici tvrdí, že optimální je výměna každé 2 - 3 výměny oleje, tj 60 až 90 tis. km.

 

Výměna vzduchového filtru (zejména u přeplňovaného motoru) po 60 tisících je nesmysl, o tom nemá cenu diskutovat. Před časem o tom byl i krásný článek ve Světě motorů. Kdejaký motorář doporučuje vyměnit filtr jednou za rok, případně s každým olejem - tedy po 15 tisících. I když třeba taxikáři ho mění po 30 tisících a to je také ještě OK. Já měnim teď taky pro 30 a je vždy černej. Ale 60 je fakt kravina. Tedy pokud nechceš ve 100 tisících auto dát pryč...pak ti to může být asi jedno, to jo.

 

Jenom na rychlo jsem našel článek od pan Jandy z Cimbu: http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze

Edited by molczik
Link to comment
Share on other sites

No prave, pokud mi ma auto slouzit, tak ten vzduchovy filtr klidne vymenim. Urcite me to nezabije a turbu by to podle tech vsech clanku melo vyrazne prospet. Pokud koupis nove auto a planujes ho mit jen 4 roky, tak mas samozrejme jiny nazor a delal bych to stejne jako ty. Pokud ale ja koupim ojetinu a jeste ji planuju mit dlouho, tak ten filtr proste radeji menit budu. Historii vymen sice uz neovlivnim, ale budoucnost ano. Tohle asi nema moc smysl resit.

 

Tema se ale tyka kabinoveho filtru, takze to namirim k nemu. Vycisteni filtru vysavacem je jedna vec, ale co aktivni uhli? To ma prece take omezenou zivotnost. Nebo to neni problem? (Ze uz aktivni uhli nic nezachytava beru jako problem. Nevim ale, jakou ma zivotnost. Lepe receno, za jak dlouho se vycerpa jeho "kapacita".)

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

To je pravda. Filtr bez aktivniho uhli bych klidne resil vysavanim. Ale pokud mam filtr s aktivnim uhlim, tak podle me nemuze fungovat 60 tkm. Staci parkrat jet za nejakou starou kraksnou a je nefunkcni. Ne ze by to nejak extra vadilo, ale snizuje se komfort... Ve finale ale o nic nejde. Hlavne kdyz tam neni bordel, ktery drzi vlhkost...  :kol-47:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
  • Pawouk pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...