Přejít na obsah

vyvazovaci hriadel 2.0 TDI BSS, BMP, CBBB


kerky18

Doporučené příspěvky

Myslím že to zbytečně hrotíš.  :) Mezi tyčkou a otvorem byla setina milimetru vůle od výroby. Po 200tis km se tam projevilo nepatrné viklání, což vedlo k opotřebení tyčky a otvoru o další setinu milimetru na obou částech. tj řekněme 3 setiny milimetru vůle dohromady.

Po výměně tyčky se celková vůle pouze snížila na 2 setiny milimetru. Takže jestli je výměna tyčky větší chyba než tam nechat původní je dost zajímavý názor... Nicméně bude určitě lepší to pravidelně kontrolovat např. po 50tis km při výměně oleje, protože logicky čím větší vůle tím rychlejší opotřebení.

Ale jak říkáš ať si každý dělá s autem co chce...třeba čepy z titanu ať je klid  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj pánové, stal jsem se po SI majitelem SII r.v.10/08 s motorem 103 kW typ BMP, auto má údajně nalítáno 212.000 km. Po přečtění vašich zkušeností, jsem neváhal a dnes jsem byl u pana Šerbera, ten mi to komplet na počkání vyměnil a můžu jezdit v klidu. Bylo už za pět dvanáct někdo se v tom hrabal, navíc šrouby vany byly ožužlané a dorvané..., díky za upozornění :kol-47:  :kol-47:  :kol-47:  A co se týče pana Šerbera, poctivej profík, takže poklona  :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nie zeby som isiel p. Serberovi robit reklamu len dodam ze posielal som to postovym kurierom do cz behom dna to mal. Hned v piatok to spravil a aj zaslal mi spat expres postovym kurierom a v pondelok sa to montovalo do auta;-) len si to s nim dohodnite telefonicky

Zdravim, caka ma vymena oleja a dalsie opravy(S1, BSS motor), planujem sa do toho pustit, ked vsetko tak raz a poriadne, vedel by si nam povedat kolko ta to vyslo a aky postup(ktory kurier, ako si platil a pod., auto bolo cely cas v servise na zdvihaku cakalo na diel?) helflo by mi to dost. Dik ;-)

Editováno: , autor: maybe25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím Vás. Nenašel jsem nikde tohle téma, tak pokud někde je, omlouvám se za založení nového. Kupuji jsem superba combi 2012 2.0tdi 103kw. V tomto motoru prý někdy vznikají potíže u olejového čepradla-vyvažovacích hřídelí. Pouze prodávám informace, které jsem nakoupil, takže se možná nevyjadřuji přesně, ale co jsem pochopil, tak někde v motoru u těchto částí je jakási hřídel tvaru imbusu, která se časem může a nemusí "vydřít" a tímpádem se něco někde přestane mazat a může se stát, že bude potřeba měnit celý motor. Chtěl bych se Vás zkušených zeptat, zda víte, o čem píšu, a zda se s tím někdo setkal. Je potřeba tohle raději preventivně řešit nebo to řešit až mne to náhodou potká??? Bylo mi i řečeno, že jakési šikovné ruce v čechách umí tyto součásti vyměnit tak, aby to bylo v pohodě. Ozubená kola, řetěz a zbývající součásti, které náleží tomuto problému umí daný pán vyměnit za odolnější-z tvrdšího materiálu a podobně za nějakých 8.000kč.Tak nevím, jestli raději investovat, nebo čekat,až se rozsvítí kontrolka a pak rychle vypnout motor. Nakonec, je to problém škodovky, která by se o to měla starat, když se o tomhle ví,ale víme, jak to funguje. Kdysi jsem tady na fóru psal ohledně vyletěné ojnice z motoru octavie 2 facelift 1.9tdi 77kw na třetím válci. Také problém škodovky (výrobní vada,špatný utahovací moment na ojniční pánvi) a nakonec jsem si sám zaplatil nový motor :) mimochodem octavku mi stejně ukradli :( Děkuji Vám všem za názory a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Citujem...

2.0 TDI PD 16v 103 kW (140K)2.0 TDI PD 16v 125 kW (170K). Trpia problémami s mazaním. Od výroby majú tieto motory dva vyvažovacie hriadele, ktoré spoľahlivo znižujú hlučnosť a vibrácie. Od nich reťazou je však poháňané olejové čerpadlo. Toto nešťastné riešenie má za následok opotrebenie šesťhranného unášača, ktorý bol vyrobený z mäkkého materiálu.

Ten sa dosť rýchlo pretlačí a to už po nájazde 150 000 km a čerpadlo prestane cirkulovať olej do celého motora. Hrozí zadretie motora, kedy je rozsvietená kontrolka oleja posledná výstraha a treba okamžite vypnúť zapaľovanie. Jediné preventívne riešenie je meniť tento systém pohonu olejového čerpadla s výmenou rozvodov každých 120 000 km.

 

Co ja viem, tak problemove (hriadel, nekvalitne vstreky) boli aj CR motory I. generacie a do Superba II sa davali niekedy na prelome 2009/2010.

Tusim od maja 2010 sa uz davali CR II. generacie, a tam uz bol ten problem odstraneny dlhsim vyvazovacim hriadelom.

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Uz som to sem daval, ked som za zaujimal o moj CBBB . Odpoved od pana Serberu (vyvazovaky.cz), dam sem podstatnu cast:

 

Otazka: "Na internete a roznych forach je vela informaci ohladne vyvazovakov na CBBB. Dovolim si citovat jeden vas prispevok z VV fora:


Kdybys to četl pozorně,dozvěděl by si se,že od 11/2009 je již problém vyřešen jiným modulem s 100mm tyčkou.Takže se tě problém netýká, pokud datum 4.3.2010 je opravdu datum výroby a ne prodeje...."
 

Tato informacia ma dost zmiatla, pretoze podla ETKY sa do CBBB iny ako 77mm hriadel nikdy nedaval. Sice sa menil z 03G115281D (do 15.9.2010) na 03G115281F (od 16.9.2010), no stale je to len 77m. Zmena na 100mm prisla az pre CFGB.Teda to tvrdi ETKA, len sa snazim dohladat viacej informaci. Ak by bolo treba rad by som sa niekedy u vas na opravu zastavil, takze cim viac info tym lepsie.

 

Odpoved: " Od 11/2009 je modul inovovaný s 100mm tyčkou. A je jedno jaký to je kod motoru."

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 roky později...

Tato tema uz je asi pochovana, ale mne pomohla a dufam ze pomoze aj dalsim. Zazdielam aj ja svoj hriadel, kedze si ich tu vsetci porovnavame. Mam Audi A3 z 2009 a CBBB motor s ~190000 km (ak sa tomu da verit - z druhej ruky a meneny motor) a takto vyzera moj hriadel, ktory asi uz mlel z posledneho.
Skrutky na vani vyzerali neposkodene a polohy oznacene farbou boli tiez neposkodene, takze predpokladam, ze sa toho nikto nechytal.
Mam 77mm variant s cislom 03G.115.281F (auto je z 2009, motor ale nemusi byt z toho roku (to cislo 29/15 ma matie)).
Uz som to chcel posielat do anglicka, kde si za to pytaju 250GBP, ale nastastie som nasiel toto forum. Zajtra volam panovi Serberovi.

20210322_212759.jpg

20210322_212837.jpg

20210322_214058.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...