Jump to content

Hluk z převodovky


Tomina87
 Share

Recommended Posts

Potřebuji radu, auto má najeto 67 tis., je velmi zachovalé a má pečlivou historii. Vyměnil jsem ihned olej za Magnatec 5W-40, co mě však trápí, jsou divné zvuky od motoru při povolení spojky. Situace - ráno příjdu k autu, sešlápnu spojku, nastartuju, pustím spojku a slyším takové řachtání. Při znovusešlápnutí spojky je klid. Napadá mě ložisko v převodovce, ale těžko říct. Druhým postřehem je velmi hlučná pětka. Jakmile na dálnici zařadím pětku, tak to hučí, jako starý autobus, což mi také trošku vadí. No a poslední věc, tu a tam se auto při volnověhu zacuká. Jsou to jen nepatrné záškudy, tak nevím, zda už třeba neodchází něco v motoru. Třeba je to vlastnost nevyváženého motoru, nemám v tomhle směru zkušenost. Jde mi spíše o to, abych něco nepronedbal.. :-)

 

Upraveno dle požadavků admina :-)

post-87233-0-22962500-1404646698_thumb.j

post-87233-0-41244800-1404646727_thumb.j

Edited by Tomina87
Link to comment
Share on other sites

Ahoj mám  najeto 70 tis koupeno nové. To řachtání popisuje hodně majitelů HTP, mně se to projevilo po prvním roce, někteří si nechali vyměnit ložisko na spojce nebo v převodovce a tvrdí že to pomohlo ale jen dočasně. Trvá to do zahřátí převodovky v zimě déle v létě to po teplé noci ani nerachtá. Krom toho rachtání v převodovce  se ale neprojevují žádné jiné pazvuky a pětka je tichá.

Občasné zaškubání na volnoběh mám od počátku ještě jsem nevypozoroval co to způsobuje ale na funkci zatím žádný vliv toto nemá. Auto je pravidelně servisováno v origo servisu a žádné opravy zatím nebyly nutné. klep kelp

Link to comment
Share on other sites

wow..díky za postřehy a názory. Zítra jsem objednán do servisu na výměnu silentbloků ramen na přední nápravě, tak se ho poptám i na moje další "závady". Při tom řachtání je pravda, že nejvíce je to patrné u studeného motoru. V těchto teplech to tak hrozné není, ale přesto mě to štve.. :-/

To poskočení otáček jsem právě nikdy u auta nezažil. Kámoška má jedničkovou 40kW Fábku a mám dojem, že jí to nedělá..

Uvažuji, že to řachtání nebudu řešit do té doby, než to bude řachtat i při sešláplé spojce..

 

Do trojky je klid, dám 4 a už to jde trošku slyšet, pak dám 5 a od 90 km/h to začíná hučet a u 130 km/h je to docela nepříjemné. Je pravda, že minulý majitel jezdil neustále delší jízdy, paradoxně minimálně po městě, takže asi tu pětku už unavil. Takže na to dvojložisko si mám připravit 6 táců? S prací spíše desítka. Achjo :-(

 

btw. není to náhodou toto?

 

post-87233-0-22881600-1404809177_thumb.p

Edited by Tomina87
Link to comment
Share on other sites

.. poskočení otáček  ... to jsme mysleli asi oba něco jiného. Mi to dělá spíše takový jemný záškub, který bych přičítal právě tomu že to je tří válec, otáčky se ale přitom ani nehnou a je to sporadické. Podle mě záleží jestli auto stojí do kopce nebo z kopce :) ...  jestli ti skáčou i otáčky tak tím bych se v servisu určitě pochlubil.

Link to comment
Share on other sites

Takže je jasno. Ta hučící čtyřka a pětka je nemoc HTP. Odchází tam to dvojložisko. Cena je kolem 1,5 tis., ovšem je třeba rozpůlit převodovku, takže práce tak na 2 dny. To řachtání při studeném motoru je opět vlastnost HTP. Prý se tam nějakým kolečkem rozvádí olej, ovšem nejefektivnější to je až za jízdy od 40 km/h, takže proto je to řachtání po jízdě mnohem menší. Není nutné to řešit, či si toho všimat. To samé to dvojložisko. Řeší se to, jakmile je to hučení už nepříjemné, jinak se dá jezdit.

 

Ty otáčky, na otáčkoměru si toho poskočení všimnout nelze, spíše je to takové jemné drbnutí. Ptal jsem se na to a zřejmě to bude tou vyvažovací hřídelí a tím, že je motor nekultivovaný. Všímat si toho budu, jakmile bude volnoběh skákat znatelně a auto ztratí na výkonu. Pak by mohlo jít o ztrátu komprese, apod.

Link to comment
Share on other sites

To dvouložisko v převodovce jsem měnil kámošovi na jeho HTP 51 kW 2009 s podobnými kilometry jako máš ty. Výměna není problém, na demontáž stačí obyč. stahovák - dvouložisko se rozřízne a pak se stahuje každá hřídel zvlášť. Při montáži novýho ložiska je třeba lisovat obě hřídele najednou, je proto třeba vyrobit potřebný vypodkládací přípravky a hřídele do dvouložiska vpravit na lisu.

To ložisko je uzavřený a má svou olejovou náplň - nemaže se olejem z převodovky.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zdravím, mám sice jedničkovou Fabku 2.0, ale dotaz dávám sem, převodovky jsou to víceméně stejné.

Na volnoběh slyším bzučení, zvýšení volnoběžných otáček zvýší frekvenci bzučení, po sešlápnutí spojky je ticho. Bzučení je slyšet i při jízdě na nižší převodové stupně, na vyšší už to asi je zastíněno ostatními hluky. Předpokládám, že je to tím vadným dvojložiskem. Lze s tím ještě pár týdnů jezdit? Už s tím jezdím tak měsíc, ze začátku to nebylo tolik slyšet a nevěnoval jsem tomu pozornost. Je to lepší dát do obyčejného servisu nebo k někomu, kdo se specializuje na převodovky?

Edited by Tycoon
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj, 

 

také mám stejný problém, najeto 78 tisíc. 

 

Na volnoběh slyším bzučení ( z levé strany u kola, z pravé to tak slyšet není ), po sešlápnutí spojky je ticho. Je mi ale divné, že když nastartuji za studena, tak bzučení není, ale musím ujet pár metrů a potom se objeví. Předpokládám, že je to dvojložisko převodovky. Víte kolik stojí oprava? Je třeba sundat celou převodovku z vozidla?  

 

Ještě se mi třepe řadící páka, když zařadím dvojku a přidám plyn, u jiných převodů to nedělá. Zkoušel jsem nastavit táhla, ale nepomohlo. Nemáte někdo zkušenosti ?

 

Děkuji

Link to comment
Share on other sites

poté co občas přesedávám z nového auta zpět na rooma, registruji různé pazvuky a asi mám naprosto stejný problém, po nastartování takové "chrastění", které utichne po vyšlápnutí spojky. Vzhledem k tomu že po rozjezdu slyším zejména s odstavením plynu i takové to "kňučení" převodovky, vylučuji spojkové ložisko a přikláním se k dvojložisku převodovky. Zaznamenala to kupodivu i manželka, která s roomem jezdí častěji než já. Finanční náročnost vidím výše, dotaz zní, jak dlouho se s tímto dá jezdit, než se to zhorší natolik, že bude nutná výměna (najeto 219 000 km)?

Link to comment
Share on other sites

Takhle vypadalo dvouložisko na VW polu při 120 tkm.

Auto jsem s touto vadou koupil za docela výhodnou cenu a po výměně dvouložiska už auto rok a půl bez problémů jezdí.....

Jen doplním, že i s takto vysypaným ložiskem auto ještě zvládlo najet a sjet z odtahovky a zacouvat do dílny....

Photo0069.jpg

Photo0071.jpg

Photo0070.jpg

Link to comment
Share on other sites

V 3. 1. 2018 na 13:50, Malta napsal:

poté co občas přesedávám z nového auta zpět na rooma, registruji různé pazvuky a asi mám naprosto stejný problém, po nastartování takové "chrastění", které utichne po vyšlápnutí spojky. Vzhledem k tomu že po rozjezdu slyším zejména s odstavením plynu i takové to "kňučení" převodovky, vylučuji spojkové ložisko a přikláním se k dvojložisku převodovky. Zaznamenala to kupodivu i manželka, která s roomem jezdí častěji než já. Finanční náročnost vidím výše, dotaz zní, jak dlouho se s tímto dá jezdit, než se to zhorší natolik, že bude nutná výměna (najeto 219 000 km)?

Od prvních zvukových příznaků po "vysypání" ložiska jsem najel asi 40 tkm (několikrát se mi prodloužila doba dodání nového auta). Ale i s tím vysypaným jsem opatrně dojel domů a pak do servisu, více než 100 km. Podle těch zvukových projevů to nejvíce trpí při podřazování na nižší stupně, když chce člověk brzdí motorem, a při rozjíždění na jedničku.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...