Jump to content

Škoda superb II problém s kufrem


Patrik Supík
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

mám menší problém a chtěl bych se poradit. Mám superb II, sedan, . r.v. 2009, 1,8 Tsi a nedávno mi začal blbnout kufr. 

Mám twindoor a nejde mi otevřít víko kufru a nefunguje mi ani twindoor manuálně dotykem s tím že víko kufru můžu, ale otevřít dálkovým na klíčích. Zkoušel jsem už vyměnit pojistku, ale nepomohlo to. A chtěl bych se poradit co by to mohlo být, popř. kolik to bude stát, ještě než pojedu do servisu, abych nebyl překvapený. 
 

Díky moc za rady.
Patrik

Link to comment
Share on other sites

Možná bych zatím zkusil být tebou svépomocí zkontrolovat (vizuálně, jestli není poškozený) kabelový svazek twindooru. 

Viz. příspěvkek (odkaz) výše, kde máš odkaz na problematiku kablíků twindoor i s foto.

Ok, zkusím. Snad tam nenadělám víc problémů :D Díky za rady

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, mam problém u kombi. Nekdy pri otevření se výko vyklopí cca 20 cm a nic dále. Musím manuálně otevřít a pak po zmačknutí tlačítka zavření se zavře ale nedovře a nekdy ano. Jindy funguje bez problému. Řešil už někdo?? Je to kombi rv. 2010 dikes R.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mám podobný problém r.v.2012.najeto 125000.Při snaze otevřít víko kufru,se otevře cca 1cm a zapípá jako by byla v cestě nějaká zábrana.Po potáhnutí víka ručně to tlačítkem na víku zavírá a otvírá jak má.Co myslíte dráty a nebo nějaký mikrospínač či něco zatuhlé?Dnes žádný mráz.

Edited by Kindera
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Zdravím mám ŠII combi 2012, při otevření pátých dveří mi vzadu v něčem nepatrně lupne a tím se "vyřadí" tlačítko na zavírání dveří když natáhnu ruku na tlačítko u SPZ tak dveře normálně zavřu nebo když na klíči odemknu/zamknu tak to tlačítko vnitřní zase začne fungovat na chvilku nebo ještě stačí otevřít dveře ale musí se něco udělat. Při nastartovaném autě si můžu s kufrem jezdit nahoru a dolu a tlačítka fungujou furt... Nevíte někdo jestli je tam nějaké časové relé nebo někde ve VAGu nastavený čas fungování toho tlačítka? Už se mi na to dívali v servisu tam to nějak fungovalo a po odjetí a dojetí domů to zase přestalo fungovat pak se mi na to díval ještě jeden a ten říkal že by snad přehrání software to mohlo opravit (to jsem zatím nezkoušel)? Dveře jezdí nahoru a dolů normálně i v zimě jen to tlačítko je nějaké jeblé...  Nemáte nějaké zkušenosti s tím?

Díky za radu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 5 weeks later...
V 5. 8. 2020 na 12:25, vikiv35@seznam.cz napsal:

Ahoj kamarádi  můžete my poradit  mám problém  na superbu  my nejde  na, kufru  zámku  pritahnuti  zavřu ho na dvě  svaknuti  a motorek nepritahne  jinak vše  funguje  kde  můžu hledat  závadu  podotýkám  že zámek  mám koupený  nový  

ja mam podobný problém

kúpil som superb 2 r.v2013
zistil som však, že otváranie kufra troška stagnuje.
Niekedy funguje inokedy nie. Ked som sa na to pozrel troška lepšie, tak som zistil, že kufor zle doviera...  
Dnes som znova otváral kufor, kufor sa odomkol, no zostal v dolnej polohe bez pohnutia. Bolo počuť elektroniku, ale to je všetko. Tak som vyskúšal zatlačiť na kufor smerom dole, na klúči som podržal otváranie kufra a voala, kufor sa otvoril.  Viete niekto poradiť? dakujem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Logr94
      Dobrý den 
      chci se zeptat jestli mi bude fungovat otevírání kufru klíčem na dálku když mám ve dveřích mikrospínač a origo centrál v autě ...budu dodělávat klíč tak jestli vzít trojtlačítko místo dvoj...teď mám klasický nevystřelovák s dvěma tlačítky...tak mi jde jen o to jestli to bude fungovat bez nějakých velkých prací...díky za odpověď 
    • By wizaard
      Pokud správně nelícuje víko kufru s karoserií či světly, lze jej do jisté míry nastavit. Pokud drhne či vydává jiné nelibé zvuky Twindoor mechanizmus, lze jej nastavit. Pokud se neotvírá sama malá část víka kufru, lze nastavit dotahovač (nebo vyměnit plynové vzpěry). Níže naleznete mé poznatky z nastavování víka kufru. Žádná obecná rada na řešení problémů neexistuje (nebo jsem ji nenašel), vše je o správném nastavení a trpělivosti.
       
      Upozornění: Pokud změníte nastavení víka kufru příliš, může dojít nejen k problémům s nastavovacími mechanizmy, funkcí Twindoor nebo dotahovačem a zámkem, ale může také vinou odlišného usazení dojít k netěsnosti a zatékání, kdy může být nutná výměna těsnění!
       
      Možnosti nastavení víka kufru
       

      2x3 šrouby pod obložením malého víka – šrouby drží malou část víka. Po jejich povolení lze o několik milimetrů nastavit jeho pozici vůči karoserii v horizontálním směru, a to jak levo/pravo, tak dopředu/dozadu. Vhodné, pokud malá část víka nelícuje s karoserií. Klínové dorazy malé části víka na karoserii – na karoserii jsou stavitelné dorazy malého víka. Pomocí nich lze nastavit výšku víka na levé i pravé straně při zavření. Vhodné, pokud malá část víka nelícuje s karoserií výškově. Gumové dorazy na malém víku – na spodní straně malého víka jsou gumové, šroubovací dorazy, kterými vymezujete vzdálenost víka od prahu či nárazníku při zavření. Servomotory v kufru – v kufru najdete po otevření celého víka vlevo a vpravo servomotory Twindoor mechanizmu. Každý je přichycený 4 torx šrouby, po jejichž povolení lze s motorky pohybovat jak nahoru/dolů, tak dopředu/dozadu. Lze tak nastavit pozici vůči mechanizmu na víku (správným nastavením lze eliminovat pazvuky při přestavování Twindooru), ale také nastavit výšku zavřeného víka. Přitahovač víka v prahu kufru – v prahu kufru se nachází elektrický přitahovač víka. Má se za to, že jeho posunutím dolů o pár milimetrů lépe napruží víko, které tak má větší razanci při otevírání, což má pomoci samostatnému otevírání malé části víka. Pro přístup k přitahovači je buď nutné odmontovat celý práh (nedoporučuji, riziko zlomení a poškození příchytek), přístupné by však šrouby měly být i po sejmutí plastových krytek.
    • By wizaard
      Stejně jako celé víko kufru (režim liftback) má také malé víko kufru (režim sedan) své vlastní, menší plynové vzpěry. Po letech samozřejmě ztratí svou sílu a už víko hlavně v chladu otevírají jen velmi neochotně. Je na čase je vyměnit. Na rozdíl od plynových vzpěr celého víka jsou tyto důkladně schované za plastovým obložením a není jednoduché se k nim dostat. Níže stručný postup jak na to včetně pár postřehů.
       
      Na úvod: Doporučuji pořídit originální plynové vzpěry (2x 3T5827552), levné neoriginální vzpěry mají často příliš razantní chod a/nebo slabou či zpožděnou brzdu, a tak může být otevírání víka často nejenom velmi prudké, ale především může vinou nedostatečného brždění v kombinaci s velkou razancí chodu docházet k silným nárazům při plném otevření, kdy potenciálně hrozí i poškození uchycení víka.
       
      Otevřete celé víko kufru (režim liftback). Vycvakněte na každé straně z vnějšku jednu plastovou příchytku krycího panelu Twindoor mechanizmu.
      Panel nyní můžete opatrně odcvaknout, po obvodu je přichycený plastovými zobáčky k ostatnímu obložení. Po odcvaknutí ještě odšroubujte šroubek, který drží druhou část obložení. Aby bylo možné odmontovat vnitřní, větší obložení Twindoor mechanizmu, je třeba nejprve odmontovat horní (4.1) a spodní (4.2) obložení (nad a pod oknem), které kryje také jistící šrouby.

      Poznámky: Horní a spodní obložení nad a pod oknem drží klasicky v karoserii pomocí kovových příchytek. Jelikož není obložení za co chytit, bude nutné jej nejlépe zhruba v místech příchytek vypáčit vhodným nástrojem, který nepoškodí sklo či lak. Po uvolnění 1-2 příchytek již lze s citem použít holé ruce. Jelikož není obložení tvarově složité, nehrozí příliš lámání plastu nebo úchytek.
      Pozor: Při páčení pozor na poškození vyhřívání okna, jeho napájení, kabeláže a antén v okně (v horní části blíže přídavnému brzdovému světlu). Pozor také na rámeček brzdového světla – ten je přilepený na okně, takže je jeho součástí – nelze sundat a horní obložení je za něj zasunuté! Nyní je možné odšroubovat 4 torx šrouby (dva na každé straně) držící zbývající obložení Twindoor mechanizmu.
      Odšroubovat úchytky lanek plata zavazadlového prostoru. Opatrně odmontovat obložení Twindoor mechanizmu, drží částečně na kovových příchytkách a částečně na plastových háčcích. Nyní je již obložení odstrojené, takže máte přímý přístup k plynovým vzpěrám. Další postup je spíše na fantazii každého z vás, já použil následující postup:
      Zavřít celé víko kufru. Otevřít malé víko (aby byly vzpěry v roztaženém stavu) a vlézt do kufru. Opatrně odjistit plynové vzpěry a vyměnit je zevnitř.
      Poznámky: Plynovou vzpěru odjistíte odjištěním kovové objímky – za pomoci plochého šroubováku ji vypáčíte.
×
×
  • Create New...