Přejít na obsah

Zapalovací kabely


Finley

Doporučené příspěvky

Pro pobavení:

Dotaz na info Škoda:

věc - poškozené zapalovací kabely

Prosím o informaci:

Auto máme v prvním servisu a tam technik tvrdí, že rozhodně nemohu dostat poslední nové inovované zapalovací kabely, tj. chráněné "husím krkem", ale v druhém servisu tvrdí, že to lze bez problémů, a že je

běžně instalují.

Kdo má prosím pravdu?

Osobně si myslím, že ten druhý servis, neboť nevidím prostorovou odlišnost (kryt turba aj.), pouze se musí dokoupit plastové držáčky na větší průměr těch kabelů. Nechci platit za něco, co již není technicky nej. Pokud je to pravda, proč první servis toto odmítá??

Děkuji za rychlou odpověď

a jsem s pozdravem

XY

Odpověď:

Vážený pane XY,

tímto bychom rádi reagovali na Váš dotaz týkající se možnosti použití zapalovacích kabelů pro motor 1,2 TSI.

Děkujeme za Váš e-mail. K vašemu dotazu sdělujeme, že možnost použití vhodného typu zapalovacích kabelů je dána datem výroby

vozu, podle kterého se v objednávkovém katalogu zobrazí příslušný typ zapalovacích kabelů. Kabely s indexem H, K, J, L s

ochrannou krkavicí lze použít pouze pro vozy po datu výroby 22. 10. 2012 jelikož má motor jinak konstrukčně vytvořený hliníkový

plechový kryt turbodmychadla. Starší motory mají spoje (přesazení) na tomto krytu jinak uspořádané a při kritických hodnotách

teplot, kdy ohřátý vzduch od turbodmychadla proudí nahoru tímto spojem ke kabelům, hrozí na zmíněných krkavicích tepelné

poškození, a to zejména na třetím válci.

Kabely s krkavicemi z montážního hlediska pasují i na starší vozy, nicméně je tam výše uvedené riziko, a proto není ze strany

výrobce tato montáž doporučena. Dodatečná montáž horního krytu kabelů PN 03F 103 935 je možná bez omezení.

S pozdravem,...

Péče o zákazníka

-------------

Tak to je fakt péče o zákazníka, který si musí koupit chráněné kabely (2800kč) s krytem (700kč) za své a ještě k tomu proti doporučení výrobce, protože na zákazníky se staršími motory kašle.

Tj. atˇ si náš zákazník stále dokola kupuje ty skladové zásoby starých kabelů, přeci mu nedáme nové krytování turba, kam bychom to přišli. Chtěli jsme taky přeci původně ušetřit na tom krytu kabelů, tak se toho držme chlapi - simply clever!!

Mimochodem, byla lehce poškozená silikonová izolace na dvou kabelech na kolínkách u cívky, a najel jsem na ně bez problému mnoho kilometrů, neboť pod tou vrchní izolací kolénka je ještě asi keramická nebo co (a také vzdálenost k okolí je velká), takže asi nemohlo docházek k probíjení, těžko dnes dokazovat ...

Myslím si však, že náhlý výpadek motoru(nouzák) byl spíše způsoben regulací turba, neboť to nastalo při akceleraci cca ve 100km/h a do té doby nebyl žádný problém s cukáním či nepravidelným chodem motoru. Prostě, možná došlo k překročení plnícího tlaku (tak ho raději stáhli, aby se to neopakovalo a nemuseli měnit turbo na záruku). No nevím, těžko dnes soudit, když člověk nebyl u diagnostiky ...

K tomu - motor a DSG se chovájí jinak, netáhne od nízkých otáček, takže při přidání DSG raději podřadí (s velkou prodlevou a turbo efektem) i v situacích, kdy dříve to motor utáhnul bez podřazení. Pravda je, že je motor tižší (menší tlak = menší hluk, tj. menší dunění v nízkých otáčkách). Před tím, než jsem auto převzal ze servisu jsem se schválně zeptal "změnili jste sw?" a odpověď byla s údivem "ne".

A ironie na závěr - za týden dotaz ze ŠA "byl jste spokojen se servisem?", tak jsem vše řekl po pravdě. A tím to skončilo, od té doby ticho po pěšině.

Ty nové možnosti sw úprav nám byl čert dlužen. Legislativně bych to zakázal. Přeci když si auto kupuji, tak musí být hotové a pokud ne, tak vše (tj. i sw) jen v záručním režimu se svolením zákazníka. Možná další téma pro zákonodárce ...

Vskutku jsem zklamán a smuten, i když vím, že ne sám.

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dnes po startu se auto třáslo jak ratlík a po chvíli porucha motoru - nutný servis, porucha ESP a rozsvítila se ještě kontrolka tlaku pneu. Diagnostika odhalila vadný kabel na 3.válci. Cena opravy i s kabelem 1000 Kč. Kabelu viditelně nic nebylo a předtím se kabel nijak neprojevil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Tak i mně se toto poštěstilo. V úterý večer nastartuji, auto cuká jak blázen na Maxi dotu "Závada na ESP" a potom "Porucha motoru. Do servisu". Rozsvítily se všechny kontrolky snad kromě mlhovek...a mně bylo jasno. Doskákal jsem do servisu a včera potvrzeno - odešel kabel na 3.válci. Cena 1008 czk se vším všudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mam rovnaku skusenost. Chcem si ich vymenit vsetky ale neviem, ktore su spravne. Na vyber su dve moznosti:

1. kable s medenym jadrom

2. kable s odporovym jadrom

Pri oboch sadach je cena cca 30 EUR (vyrobca TESLA).

Vedeli by ste prosim poradit, ktore su pre moju Fabiu lepsie/vhodnejsie?

Vopred dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nedavno jsem zapalovaci kabely menil. Dal jsem NGK a uz mely na sobe ty husi krky, ale sundal jsem je, nemam tam ty siroke drzaky na ne. A nevim, jestli ty husi krky vydrzi vysokou teplotu co je kolem motoru u tech svodu. Urcite by se tam neceho dotkly a mohly by se roztavit. 

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

odišiel mi tiež kábel na 3. valci.  Závada na kábli  - prerazený pod  krycím plechom na fajke  - viditeľná dierka v silikóne. 

Keďže som včas ráno auto potreboval, tak som to omotal  gumenou páskou a plech som už nedal,  vydržalo to asi 150 km.

Chcem  vymeniť všetky štyri káble , aké máte skúsenosti s TESLA káblami ?  Alebo radšej tie  od Škodovky  ?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup originál nkg,mají na sobě husí krky,ty pěkně k sobě připevni elektrickou páskou,aby nebyly moc ohnuté a zároveň se nikde nedotíkaly krytu turba a zároveň si kup horní kryt kabelů a máš pokoj,kup na skoda-dily.cz a máš vše originál 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem chvíli Tesly ale po třech měsících to zlobilo zas. Už od začátku mi přišlo, že špatně sedí na zapalovacím modulu. Nakonec jsem nechal dát novou originální sadu,  a ta nová má lepší ochranu kabelů. Měl jsem obavy, jesli nebude plech od turba moc blízko a nebude to poškozovat kabely ale zatím to vypadá, že jim to nevadí. Mám i jiné držáky kabelů (do těch původních se nové kabely nevejdou). Žádné jiné pásky na kabely jsem nedával. Zatím cca rok mám klid. Ještě se podívej na kontakty na cívce, bývají zoxidované. Nevím proč se tam dostává vlhkost, gumové návleky na kabelech se zdají dost těsné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal jiz vyse, ja jsem koupil sadu kabelu NGK i s modulem NGK, jak nekdo psal, taky jsem tam mel oxidaci na fajfkach a na tech kontaktech v modulu, probehla vymena a ted pohoda, jede to bez skubani. Od zapalovani mam vse NGK, to je jak original. Toyota myslim pouziva NGK normalne ve svych autech. Jinak, ty plastove drzaky na kabely mi taky ve skodovce technik hledal a nenasel. I jsem mu obrazek s nimi na mail posilal. Zda se, ze to neni standart. Jinak, Teslu nebrat, neni moc spolehliva, dle zkusenosti ostatnich. Bud original, NGK nebo Bosch, nic jineho bych nebral. Kvalita kabelu je dulezita.

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pôvodné káble sú značky BREMI, tak uvažujem nad nimi. 

Na dvoch   kontaktoch zapalovacieho modulu  som našiel tiež niečo ako  oxid, ale pripadá mi to ako opálené v dôsledku zlého kontaktu. Ďalšie dva sú ako nové.

Editováno: , autor: miro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

ted mam dilema. Kabely dorazily, ale dle Skody nejsou husy krky urceny pro model 2011? Znamena to, ze je nemuzu pouzit? Staci, kdyz ten husi krk jen odstranim, nebo budu muset potrebovat novy kabely?

 

Diky

 

SKODA

"K vašemu dotazu sdělujeme, že možnost použití vhodného typu zapalovacích kabelů je dána datem výroby

vozu, podle kterého se v objednávkovém katalogu zobrazí příslušný typ zapalovacích kabelů. Kabely s indexem H, K, J, L s

ochrannou krkavicí lze použít pouze pro vozy po datu výroby 22. 10. 2012 jelikož má motor jinak konstrukčně vytvořený hliníkový

plechový kryt turbodmychadla. Starší motory mají spoje (přesazení) na tomto krytu jinak uspořádané a při kritických hodnotách

teplot, kdy ohřátý vzduch od turbodmychadla proudí nahoru tímto spojem ke kabelům, hrozí na zmíněných krkavicích tepelné

poškození, a to zejména na třetím válci.

Kabely s krkavicemi z montážního hlediska pasují i na starší vozy, nicméně je tam výše uvedené riziko, a proto není ze strany

výrobce tato montáž doporučena"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...