Přejít na obsah

Zálohy a slevy na nový vůz


jindrous

Doporučené příspěvky

JJ, jak píše radim, přinesl jsme to také v krabici od bot :kol-28:

Já se na ty zálohy dívám takhle: kupujeme si auto, na kterém si toho člověk sám bez odborných znalostí a profi výbavy moc neudělá. Takže od prvopočátku vím, že kde auto kupuji, tam budu i servisovat (mám dobré reference a prodejce nabízí i slevy na pozdější servis). I já počítám, že budu muset s těmi náročnějšími věcmi do servisu. Abych se na ten servis mohl spolehnout s plným vědomím a spolehnutím se, že tam dělají lidé, co tomu rozumí a auto nám při servisních pracích "nezkurví", tak si říkám, že základem aby dobrá firma přežila, je také mít dostatek průběžného cash-flow, aby se mohlo investovat, rozšiřovat, zaplatit výbavu, schopné lidi.
Na "do mrtě" sedřeném výrobci a prodejci (servisu) přece žádný zákazník nevydělá - spíše naopak. Výrobce pak šetří takovou měrou, že si kupujeme sračky na 2 roky ( o to nemám zájem) a následně prodejce (servis) pak schopné lidi neuživí, a ten pak musí zaměstnávat lemry, kteří mi pak auto dokurví, jak mohou (díky chybějícím znalostem, profi výbavě, jak píšu na začátku).

 

No a tak nějak je to i s těmi našimi výtahy.. :kol-26:  Prostě kvalitní český výtah ničí lidé, kteří nejrůznější českou "vychcaností" sedřou výrobce i servis do mrtě. A pak se diví, jak je těžké udržet solidní servis a korektní přístup k zákazníkovi "na zavolání". Takže přátelé, šetřeme, nerozhazujme, na druhou stranu přemýšlejme, kde, jak a na čem šetřit, aby to nebylo kontraproduktivní (sobotní filozofický koutek, nicméně k tématu to je, ne?) :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V domě, kde mám byt platíme za údržbu 697 CZK měsíčně(asi za namazání nebo co)....je to off topic ale jen se ptám, když tam někdy pojedu, jestli do toho 5-tého patra vůbec dojedu :-)))) já to říkám furt, že se musí šetřit aby si pak tatínek (jako já:-) mohl koupit novou hračku. Já šetřím :-) čau z Astany

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já doufám, že to tady nesklouzne někam úplně mimo... Jinak dávat zálohu 340 tKč za Octavii mi přijde jako hodně velký úlet - toto bych byl ochoten v případě, že mi ji dodají za pár dní a ne za půl roku, jak je tady v poslední době zvykem. Nevidím jeden jediný rozumný důvod, proč by měli mít tolik mých peněz tak dlouho ve své moci. Jedině snad, že by je uměli lépe za tuto dobu zhodnotit? A jestli nemají dostatek hotovosti? Co je mi potom? Když umí hospodařit, mají, když neumí nemají, ať tedy zkrachují, nebo se jdou živit něčím jiným.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak jsem napsal, doba je zlá, Auto je vysoce individuální a těžko se prodává v jiné konfiguraci, než si někdo druhý namyslí (tady je to vidět dnes a denně-ten chce to a ten zas tohle) a marže na autech v česku jsou směšné (alespoň co se škodovky týče-co mám info). Když máte tak směšnou marži je asi těžké dávat slevy za to, že si někdo vezme jiné auto než chtěl (tím myslím, že si neobjednáte přesně tu svou konfiguraci, protože dneska něco předělat, dodělat není easy). V té souvislosti mi ta záloha u někoho, koho vůbec neznám nepřijde až tak od věci. Jasně přenášíte riziko na někoho druhého a pracujete s tím, že vy jste ti spolehliví a tedy pak musíte dodržet, co slíbíte. Nechci tady do toho tahat problematiku výtahů a jiných produktů (za ten OT včera jsem se omluvil dopředu a omlouvám se ještě jednou) ale my bereme 85% dopředu a zbytek po předání. A myslím, že s praním špinavých peněz to nemá co do činění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že radim1234 pravdu má, že férové těch 85% dopředu je. Ale k tomu "A" by se mělo říci i "B". Záloha rozumně úročena, řekněme 2% p.a. A tím pádem, čím pozdější dodání, tím větší sleva, nebo úrok, nebo ztráta pro dodavatele ... to je jedno, vše vyjde nastejno. 

Editováno: , autor: boban1108
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení kolegové,

limit pro platbu v hotovosti je 350.000,- Kč, ale o to tady nejde. Byl jsem vyslán pracovat 2 roky do Německa a tak mohu porovnávat. Nevím, jestli za ten marasmus, ve kterém tady žijeme, je díky totalitnímu režimu nebo jenom obyčejné, české vychcanosti, nebo ještě hůře běžné opět české závisti. V Německu jsem měl zapůjčený vůz (Passat) a o ten jsem se musel starat, tzn. i komplexní servis. Byl jsme překvapen, jak německé servisy fungují. Když jsem zjišťoval, z čeho pramení taková ta pohoda, úsměv, zájem o zákazníka, 100% výsledek na konci, došel jsem k tomu, že je to jen o lidech a o tom, jak daleko sami chtějí být profesionály, nikoliv jen o do nebe vychvalovaném německém systému. Nemám problém podpořit "svůj" vybraný servis/prodejce jakousi "zápůjčkou" (jak jsem psal, stejně to na konci budu muset zaplatit). Myslím, ale že jde o to, aby všechny strany byly spokojeny a vztah od prvopočátku byl korektní. Co mě sejří naopak, je mít peníze v bance. Dostávat úrok 0,01% a když jsem si vzal hypotéku, dostal jsme de facto své peníze "zpět" za 5,04% (v r. 2008). Nechci vyvolávat flame, ale věřím, že obecná změna u nás k lepšímu (prodej auta, servis, a vlastně vše okolo nás) záleží jen na nás - na každém jednotlivci. A začít by měl každý u sebe (já začal). Třeba se tu konečně naše děti konečně budou mít mnohem lépe, než my, Husákovy děti. Takže 1/2 ceny auta jako zálohu bych dal zase, na druhou stranu: servis pak musí fungovat. Pokud nefunguje, nechť zkrachuje, jak píše správně Pawouk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že radim1234 pravdu má, že férové těch 85% dopředu je. Ale k tomu "A" by se mělo říci i "B". Záloha rozumně úročena, řekněme 2% p.a. A tím pádem, čím pozdější dodání, tím větší sleva, nebo úrok, nebo ztráta pro dodavatele ... to je jedno, vše vyjde nastejno.

Proč by ti někdo měl úročit peníze, když jsi jdeš něco kupovat a cenu za kterou si vůz kupuješ víš ještě předáním zálohy? Ta cena přeci není pohyblivá během čekání na vůz.

Cena je taková nebo jinaká a hotovo. Proč by někdo měl úročit tvoje peníze za který dostaneš to co si kupuješ?

Editováno: , autor: skodovak99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsme zjišťoval u svého prodejce, celý systém objednávání nabourávají fleetové skupiny. Jednotlivci (to jsme my) mají zkrátka smůlu, s tím by Š-A měla něco dělat. Čekací doba 4-6 měsíců je jejich ostuda - něco je v té logistice špatně. Se zálohou na nový vůz to nemá nic společného. I kdyby dal zákazník 100% ceny, do 1 měsíce mít auto na objednávku nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

...Takže 1/2 ceny auta jako zálohu bych dal zase, na druhou stranu: servis pak musí fungovat. Pokud nefunguje, nechť zkrachuje, jak píše správně Pawouk.

Nikde jsem nepsal, že nemá být žádná záloha, tak jsem to ani nemyslel. V nějaké rozumné míře samozřejmě ano. Ale skutečně neexistuje jeden jediný důvod, proč bych měl za auto předem dát polovinu ceny, navíc, když servisy u nás fungují tak, jak fungují. Za to si nezaslouží ani halíř. A v záloze to skutečně není. Tvoje představy jsou hodně naivní. Nenažranost jejich majitelů je nekonečná a neprofesionálnost zaměstnanců z toho pramenící taktéž, a já to nehodlám podporovat. Ono to poznáš, až budeš mít nějaký problém s autem - a toto forum je toho jasným důkazem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale v tom případě vysázím peníze na stůl a odjedu s autem. Nebudu na něj čekat.

To samozrejme muzes. K dnesnimu dni je na sklade 2010 uplne novych vozu. 

 

Urocit je ale stejne podle me nesmysl. 

 

Taky bych treba mohl rict pred MS v hokeji, ze jim dam za listek, ale ze jedine tehdy az se bude hned hrat. A nebo at me do kvetna (nez zacne MS) uroci penize. Co ja vim, jestli to nezrusi a Jagr si zlomi obe nohy?

 

Pochopil bych to napr. v pripade kdybych si nechal postavit dum. Cena muze byt pohybliva v zavislosti na cenach materialu, ktere se kupuji v prubehu stavby, pokud neni dum postaveny ze 4 panelu.

Editováno: , autor: skodovak99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No trochu porovnat sumy. Při ceně lístku na hokej cca 3000 je úrok při 2% p.a. za půl roku 30 Kč. To samozřejmě nemůže pokrýt náklady na nějakou administrativu a každý nad tím mávne rukou. Při záloze 500 000 je to ale už 5000 Kč. To už je znát. 

 

Když jsem obchodoval s nemovitostí tak do doby zápisu v katastru nemovitostí byly peníze v notářské úschově. A ten notář taky kupující straně připsal úrok. 

 

Stejně tak nic nebrání prodejci aut tu mou zálohu někde nechat úročit. Záloha má přeci sloužit pro to, abych si to auto skutečně odebral a nemá sloužit k financování prodejce. Takže vzít velkou zálohu, někam ji uložit a výnos dát pak kupujícímu. Já si myslím, že by to bylo fér jednání. 

Editováno: , autor: boban1108
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fleety jak fleety, já bych spíše řekl, že to kur...vínkuje Lease Plan. Alespoň tedy v ČEZku. A pak taky ty slavné "nepovolené exporty" -nevím jak je to teď ale dva metry staré informace co mám jsou už na nějaké to oznámení na SZ. Ovšem důkazy chybí a tak by to mohlo dopadnout jedině tak, že zazvoní v šest ráno u mne....Nicméně v té distribuci jsou prý (a to zdůrazňuji) tak neuvěřitelné čachry, že tomu snad ani nevěřím. Ještě jednu věc. Je tady někdo, nechce se mi to hledat, který napsal, že dostal slevu 16% na nakonfigurované auto. By mne teda zajímalo, jak to ten prodejce dělá, když marže je cca 7%....samozřejmě si to dotyčný mohl  vymyslet, aby ohromil, nicméně mne napadá, že to může být "dotační politikou" našich záloh. To znamená vyberu zálohu s ní pracuju jak pracuju a pak to končí tak, jak jsem kdysi dávno dopadl já, že jsem dal zálohu na kuchyň a pak když už mělo být dávno hotovo a "stisknul" jsem stolaře, tak z něj vypadlo, že peníze nemá a čeká na další zálohu od někoho, aby mohl nakoupit matroš na tu mou kuchyň...pravda to byl rok 2007, ale nějak jsem to teď v hlavě aplikoval na to auto :-)  

A zase jsme u toho jak komu tu zálohu dát....Nic už nevím, co k tomu dodat. Asi, že bych klidně těch 50% dal z důvodů jaké jsem popsal dříve a tím bych to pro sebe uzavřel a víc se k tomu, nedejbože, nevracel :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch 16% jsem byl přímo já. A s tím % začal vyjednávání prodejce. Auto by bylo psáno jako předváděcí, ale od začátku bych s ním jezdil jen já. Jelikož jsem nakonec koupil jinde (výhodněji), tak jsem už dál nezkoumal kdo by byl zapsán v techničáku na začátku (já nebo prodejce?). Po 3-6 měsících už já. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...