Jump to content

Svítí kontrolka ABS a ESP - problém se zadním ložiskem (snímač otáček)?


Dobrota
 Share

Recommended Posts

Ctěl bych poradit s problémem. Vyměnil jsem čidlo snímače ABS u levého zadního kola (závada zjištěna VAG). Před výměnou svítila kontrola ABS a ESP neustále. Teď když jsem to vyměnil, tak po nastartování svítí kontrolka ABS dokus de nerozjedu. Potom zhasne. ABS i ESP funguje do doby než přejedu 35 km/hodinu. Potom se to všechno rozsvítí. a ABS a ESP vypne. Potřebuji poradit co s tím. Zadní kotouč nemá na unašeči mřížku pro snímač ABS.

Jedná se o RM 2005 OII, 1.6i 75Kw. Díky za každé info.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Nevím jestli je to ta samá závada ale mně museli vyměnit ložisko zadního kola které je i z nábojem. Je na něm totiž takoví kroužek, který se rozpadne a vypadnou z něj magnety. Prý se to stává docela často,nemoc nebo spíš vlasnost O2 :kol-139: . To ložisko co mi tam namontovali (orygo) už by prý mělo být kvalitnější.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj, mám úplně stejný problém. Myslel jsem že je to čidlo, jak mi psal VAG, ale po výměně závada přetrvává bez jakékoliv změny. Můžu usuzovat tedy na výměnu toho ložiska? A zvládnu to doma svépomocí? Jsem docela technicky zdatný. Mám O II 1.9. TDI 2006, BXE

Díky za reakce.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Zdravím,také mám stejný problém.Na začátku to hlásilo pravé zadní čidlo po měsíci když jsem se odhodlal ho vyměnit svítilo ABS ESP a k tomu ještě blikala kontrolka ruční brzdy po výměně čidla to stále píše vadné a ještě k tomu to začlo hlásit i levou stranu.... je to taky těma kroužkama ABS? nebo závada může být jinde? Předem moc děkuji za rady.  :kol-26:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Zdravím chlapi.

Mám Oktávku 2, 2.0 TDI, 103 kw, r.v. 2007. Několik měsíců se mi rozsvicuje kontrolka ABS+ESP, občas svítí samotné abs, ale většinou obě naráz. V autorizovaném servise to projeli přes diagnostiku a řekli mi, že se bude muset vyměnit levé zadní ložisko, že je na něm pevně napojený nějaký kroužek od abs(patrně rotor abs co jsem dohledal na netu) a ten hlásí tu chybu(zatím jen "sporadickou", ale rozsvicuje se to čím dál častěji). A kvůli tomu kroužku se prý musí vyměnit i celé to zadní ložisko.

 

Moje otázka zní, šlo by to nějak rozchodit bez nutnosti výměnit? Např. promazat to kontoxem apod...

Pokud jediná možná oprava bude výměna, je nutná měnit celé ložisko?

 

Díky za odpovědi;-)

Link to comment
Share on other sites

Promazat jako co? Buď je v řiti kroužek na snímání otáček nebo čidlo nebo kabeláž a nebo vše. Kroužek je součástí náboje kola s ložiskem, tedy je to celek který je třeba měnit celý. V servisu ti to předpokládám řekli česky, tady je to taky česky a ty to chceš opravovat Kontoxem? Zajeď si s tím za někým kdo tomu rozumí, opraví ti to a nešpekuluj.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest kisik20

Tak jsem na tom zřejmě stejně:

 

00287 - ABS snimac otacek kola vzadu vpravo (G44)
            003 - mechanicka chyba - Sporadická

 

Poznám jestli se jedná o čidlo nebo o kroužek na náboji kola? Jste tu někdo z Havlíčkova Brodu a okolí na výměnu?

 

"kola vzadu v pravo" je to z čelního pohledu na auto? Nebo je to pravé kolo z pohledu sedícího řidiče?

Děkuji

Edited by kisik20
Link to comment
Share on other sites

Taky řeším pravé zadní kolo. Musíš sundat kolo a strčit hlavu do podběhu a podívat se z vnitřní strany. Chlape musíš pootočit ložiskem, tzn. že musíš mít povolenou ruční brzdu, takže si dej pod druhé zadní kolo klín nebo šutr. Když pak potočíš kotoučem, tak z té vnitřní strany uvidíš to ložisko. Po jeho obvodu je magnetický pásek a ten je snímán čidlem. V 99% případů je tato závada ne na čidle, ale právě na tomto pásku, protože časem vyrezne, případně se vydrolí a čidlo pak nemá info a vyhodí chybu do ŘJ. Pravá zadní znamená z pohledu sedícího řidiče v autě. Ložisko stojí i 4500 Kč, ale sehnal jsem FAG za 2000 Kč. Pokud si to budeš měnit sám...na čem to máš a budeš to měnit sám? Jsem netušil že napíšu slohové cvičení. Po 4 dcl vína.

Link to comment
Share on other sites

Fór je v tom, že ložisko pokud Ti nehučí je v pořádku, ale ten ABS pásek je jeho součástí a musíš vyměnit celé ložisko. A pokud nechceš aby Ti to na palubovce svítilo jak na diskotéce, tak to musíš vyměnit. Druhý fakt je, že v zimě pokud se dostaneš na hladký povrch, tak Ti ABS pravděpodobně nepomůže (protože nebude mít adekvátní info z čidla) a ty se budeš nekontrolovaně šoupat neznámo kam.

Link to comment
Share on other sites

4500,- za náboj je pecka. Když sem to vzadu měnil (3,5roku zpět) tak prvovýroba 2200,- a druhovýroba od stejnýho výrobce 1500,- koupil sem druhovýrobu a zatím 65tkm klid. Btw tenkrát se mi to tak pěkně odlupovalo že ten kroužek šmejkal o čidlo takže bylo taky KO :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kisik20

Menit to sam urcite nebudu nemam zadne naradi a neni to muj obor :), zjistuju info abych nechal vymenit jen to potrebne. Projizdel jsem to s diagnostikou a prijde mi divne ze vsechny 4kola ukazuji stejne hodnoty a vypada to jako by byly senzory abs v poradku. Nad 40km/h ale diagnostika prestane ukazovat hodnoty a do pameti zavad se zapise vyseuvedena chyba o pravem zadnim kole. Tak snad to bude opravdu ten snimaci krouzek na naboji. 

 

Postup te diagnostiky zda je to krouzkem na naboji jsem moc nepochopil jak se na nej podivat.

Link to comment
Share on other sites

Po jeho obvodu je magnetický pásek a ten je snímán čidlem. V 99% případů je tato závada ne na čidle, ale právě na tomto pásku, protože časem vyrezne, případně se vydrolí a čidlo pak nemá info a vyhodí chybu do ŘJ. 

dobre píše chalanisko  :kol-28:  ...

post-62595-0-63434800-1415141031_thumb.j

post-62595-0-94623800-1415141047_thumb.j

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ahoj, svítí mi taky kontrolky ABS+ESP (rozsvítí se mi při rychlosti nad cca 35km). Byl jsem na VAGU, ale tam to nic nepsalo (jen nějaké podpětí na kontrolkách palubky). Může i toto být špatným páskem na ložisku (zapisuje se toto do VAGu?)?

Díky

F.

Link to comment
Share on other sites

Mě to vypsalo jako sporadickou závadu. Ale tak jak to popisuješ to vypadá na tento problém. Sundej kolo, podlož si kolem auto kdyby něco, strč hlavu do podběhu a podívej se škvírou na ten magnetický pásek. On jde vidět a když si ložiskem pootáčíš, tak si ho po obvodu zkontroluješ. Posvit si baterkou. Fotky máš výše. Ten magnetický pásek musí být pěkný neporušený. Jakmile bude vyrezlý je to ono.

Edited by agent007
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...