Přejít na obsah

fabia 1.9 tdi rs netahne


Doporučené příspěvky

Zdravim mam problém s fabuli a nevim co s tím a nikde jsem žádnou radu nenasel na fabii jsem dával velkej cooler turbo garret VB a zaslepil egr auto asi dva měsíce jezdilo perfektně bez chyby ale z ničeho nic přestala táhnout po nastartování zhruba 5 km táhne asi az od 2500 Ptáček a znacne kouří po 5km přestane táhnout úplně jakoby bez Turba a jede to hůř jak sdi na váhu mi to psalo plynovej pedál ten jsem vyměnil za novej ale problém přetrvává můžete někdo poradit diky

Editováno: , autor: Tomáš Krčál Krejčík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zatím jsem nemel sanci vyzkoušet jinou váhu vzduchu ale tu svou jsem kompletně rozebral odmastil a bez účinku porad to samé auto zabere az někdy při 2200 otáček a při povoleni plynu se ozve zvláštní odhvizdnuti jakoby to něco prisalo a nebo jestli je to turbo taky při vypnuti klicku se auto docela zatrese nevím nedokážu odhadnout po chvíli to nezabere vůbec a ani nic neodhvizdne a při vypnuti klicku to chcípne v klidu bez sebe menšího otřesů auta

Editováno: , autor: Tomáš Krčál Krejčík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 let později...

edit 8.11.2023 - tak sem byl donucen koupit novy MAF sensor a auto slape jako hodinky (tuk, tuk, tuk). Prece jenom 22 let vydrz originalniho MAF sensoru je neskutecna 🙂 po vycisteni jeste 2 mesice fungoval ale nyni odesel do kremikoveho/plastoveho nebe) - koupen cely MAF 0 280 217 121 pro 1.9 TDI ATD

===============

 

Fabia 1.9 TDI ATD 2001

Jak jsem vyřešil závadu se ztrátou výkonu. Nemusí ale pomoci každému, protože je toho hodně co se podílí na přípravě směsi a ovlivnuje funkci turba a vykonu auta jako takového.

 

Muj skoroveteran ztratil vykon. Netahalo resp vubec nazapinalo turbo. Z niceho nic to zacalo jezdit jako atmosfera, od cca 1850-2000 nebyl cítit zátah turba - vubec. Nemel jsem zadne spatne starty, zadne kolisani na volnobeh, nic pouze citelna ztrata vykonu. Do mirneho kopce na 5ku pri 110 to zpomalilo klidne na 80 a musel jsem podradit, to je opravdu spatne a clovek by to mel zacit resit aby se neco nerozesralo.

 

Řešení - krátce kdo nechce čist dál - zaprasený MAF sensor (viz fota) neboli váha vzduchu

  • číslo MAF sensoru samotneho (originál) - Bosch F 00C 2G2 056
  • číslo celého MAF - 0 280 217 121

Postup diagnostiky :

  • napíchnutí na VAG (mám svůj čajna, ale plně mi dostačuje) - žádná chyba pouze jedna klima chyba ale ta s tím nesouvisi, sensor G65 - pozdějí vyměním a zkoumám dál
  • pohledově koukám na uniky vzduhu ze sání - všechno dobré - zkoumám dál
  • pohledové okouknutí a otestování podtlaku k turbu a egr ventilu, zatahání za táhla u egr ventilu a turba, jde volně - zkoumám dál
  • odpojuji MAF sensor a jedu na testovaci jizdu - a hele vykon se malinko zlepsil a auto se chova lepe, sice ne uplne ale lepe - zacina svitat
    • pokud se po odpojeni MAF sensoru vykon zlepsi nebo minimalne nezhorsi, tak je velka pravdepodobnost ze to bude souviset s vahou vzduchu
    • pokud se po odpojeni MAF vykon zhorsi tak je to nejspis nekde jinde
  • vracím se k MAF sensoru (váha vzduchu - viz foto) - demontuji zadní část konektoru abych mohl oměřit signál voltemetrem (rozsah 20V DC)
    • číslování pinů pri pohledu na MAF sensor zprava od 1 k 5 (viz foto) : 1 = nic, 2 = 12V (plus baterky), 3 = Ground (minus baterky), 4 = 5V (referenční napětí sensoru), 5 = signál MAF ( 0-5V)
      • správný signál pro ECU 1.9 TDI ATD 2001 (řidící jednotku) mezi pinem 5 (MAF signálem) a minusem  je někde mezi 1.8 a 4 V podle váhy a průtoku vzduchu - tedy aktuálního zatížení a průtokem vzduchu v sání
    • pri rozpojenem konektoru změřit nasledujici (na tom co jde do utrob auta 🙂 nikoliv na MAF snesoru) 
      • pin 2 změřit vůč minus baterce - musí tam být 12V, pokud neni je nekde problem s dratovanim pinu 2
      • pokud predchozi bod ok tak zmerit pin 2 vuci pinu 3 - musi tam byt taktez 12V, pokud neni tak je problem s dratovanim pinu 3
      • pokud predchozi bod ok tak zmerit pin 4 vuci minus - musi byt 5V
    • pri zapojenem konektoru zmerit pin 5 (MAF signál) vuci zemi - demontovat zadni krytku konektoru a zapojit ho do MAF sensoru, do pinu 5 vrazit opatrne spendlik protoze tam je gumova krytka, nebo tu gumovou krytku velmi malou pinzetkou vyndat, ale de to tezko, spendlik postaci
      • bez nastartovaneho motoru tam musi byt 0V
      • jakmile nastartujete za studena pri teplote cca 25°C musite zmerit napeti cca 1.8 - 2.3 V
        • ja sem nameril 1.1 V => nekde je neco spatne
      • je dobre aby vam nekdo pomalu pridaval plynem do cca 3 - 4 tis RPM - hodnota musi postupne vylezt az na 3.5 V, nesmi skakat, musi jit kontinualne
        • me vylezla jen k 1.8 V => nekde je neco spatne
    • demontuji MAF sensor a koukam jak jsou merici plisky zaprasene (viz foto)
      • pouzivam Liqy Molly cistic MAF (upozornuji nepouzivejte nic jineho nez specialni pripravky, nebo isopropylakohol) - bezezbytkove odpareni cistice, jinak ten MAF sensor dozajista poslete do kremikoveho nebe
      • po vycisteni vypadaji merici plisky jako nove - necham proschnout
      • pro jistotu sundavam i cely kryt MAF sensoru a taky cistim
    • montuji zpet
    • znova merim jestli se cistenim neco zmenilo z pohledu elektro mereni
      • HURA - po nastartovani signal 1.8V a po pridani cca 3.2V
    • jedu na testovaci jizdu a muj veteranek v absolutne zachovalem stavu jezdi jako za mlada 🙂
    • chyba tedy byla soprocentne na MAF sensoru - nevim jak dlouho to vydrzi uvidim a pripadne hned vyměním
    • ECU jednotka mela porad MAF signal pod hranici 1.8V a tudiz si myslela ze tam tece malo vzduchu a proto ECU jednotka podtlakem nezacala naklapet lopatky v turbu a tim padem nemohlo dojit nasemu znamemu turbo efektu
  • a proc se hodi i mereni a ne jenom cisteni - protoze s jistotou vite ze do MAF sensoru jde signal a jaky signal tam je, taky by se mohlo stat ze sice vycistite ale nepomuze to, protoze bude treba nekde ulomenej dratek a vy budete hledat nekde jinde, kde ta zavada vubec neni, treba primo v turbu a to jsou uplne jine penize

tak snad to nekomu pomuze a mejte se

20230902_080040.jpg

20230902_080042.jpg

20230902_080902.jpg

20230902_080929.jpg

20230902_082504.jpg

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...