Jump to content

Tupe narazy od prednej napravy- NOVA Octavia 1,2TSI


igores
 Share

Recommended Posts

Zdravim,

 

viete mi povedat, ci je po prechode hoci aj malych prekazok na ceste (klasicky maly kratky asi 5cm vysoky retarder), resp. male nerovnosti na ceste (zaplatana cesta) normalne pocut az rusivy buchot od prednej napravy, akoby doraz tlmicov (pricom auto prechadza retarderom uplne pomaly) Zvuk je podobny ."doing doing", sorry za ten opis, ale nezda sa mi, ze je to v poriadku v ziadnej o1,o2 som nieco take nepocul ani v inych autach pri prejazde podobnych prekazok.

 

rad prilozim video, ale tazko povedat do akej miery to bude rozoznatelne cez nahravku z mobilu.

 

(auto ma necelych 400km, potrebuje si tam vpredu este nieco sadnut?) este predtym ako pojdem do servisu, aby na mna nepozerali o co mi ide.

 

Vopred vdaka.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Problem vyrieseny! Prepredajna priprava nechala/zabudla prevozne tzv. Cecka na vnutornej strane tlmicov pod prachovkou...teraz je to konecne tiche.

(O zadnej jednoduchej som tiez vela zleho precital, ale po zatial kratkej skusenosti to nie je tak horuca tema ako sa pise, holt multilink to nie je.

Vdaka za odpoved.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Zdravím pánové,

 

tak můžu potvrdit, že tento nešvar se děje i v ČR. I mě trápilo nezvyklé bouchání na pravé přední straně při přejezdu nerovností. Díky tomuto tématu jsem našel příčinu. Pitomci při přípravě auta taktéž zapomněli na tlumiči distanční podložky, ba co více, manžeta je roztržená...

 

Dnes jsem auto zvedl a podložky vyndal. Nyní je vše v pořádku, nicméně se mi zdá, že po "vymetení" několika děr s distančními podložkami úplně nesedí geometrie. Takže jakmile pojedu kolem mého prodejce, hned jim distančky omlátím o hlavu a doufám, že na vlastní náklady ověří geometrii a vymění roztrženou manžetu.

Link to comment
Share on other sites

Tak snad alespoň změření bych mohl uhrát. Nemám pocit, že by auto někam táhlo, nebo hůře sedělo. Ale když jedu rovně, musím mít volant lehce pootočený doprava. Nevím, jestli tedy není jenom křivě usazený. Po koupi jsem si toho bohužel nevšiml, takže nevím, jestli to tak už nebylo z fabriky. Na druhou stranu si říkám, že v dnešní době určitě budou mít při výrobě zavedenou technologii, která bude zaručovat přesné nasazení volantu.

Link to comment
Share on other sites

Nemám pocit, že by auto někam táhlo, nebo hůře sedělo. Ale když jedu rovně, musím mít volant lehce pootočený doprava.

Já jsem měl také křivě nasazený volant. Všimnul jsem si toho až po cca 2 měsících, až opadla euforie z nového auta. Nakonec to spravila geometrie. Trvalo to cca hodinu a vše je v pořádku. Náklady byly na prodejce.

http://forum.skodahome.cz/topic/128842-poloha-volantu/ ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jen pro info. Prodejce mi zdarma zkontroloval na mou žádost geometrii, která opravdu ukázala problém s rozhozením nápravy. Jestli to bylo způsobeno problémem s ponechání distanční podložky tlumiče, nebo chybou při výrobě, to už nikdy nezjistím. Jen doufám, že se časem neprojeví dřívější opotřebení nápravy, či jejího uložení. Nyní je však vše v pořádku. Volant mám při jízdě rovně ve správné poloze, nikde nic nebouchá a podvozek tlumí dobře. Pokud by se tudíž tato chyba stala i někomu dalšímu (což nikomu nepřeju), požadujte revizi a seřízení geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Nnso
      Superb II 2011 4x4
       
      Ahojte, mal som defekt na pravom prednom kolese a z dovodu bezpecnosti som nemohol hned odstavit, ale isiel som na tom este asi 50 metrov. Po vymene pneu som si vsimol, ze vozidlo celkom dost taha do pravej strany, dokonca az tak, ze aby som isiel rovno, tak musim mat volat otoceny asi 20° do lavej strany. Ked ho pustim, tak uz pri prvych metroch zacne neuveritelne vybacat do prava. Rovnako aj ked pustim volant nevyrovna sa vzdy na 100% rovno, ale zostane trochu na lavej strane. Pneumatiky su rovnomerne nahustene.
       
      Isiel som s tym na 3D geometriu, tu je vysledok po nastaveni:

       
      Po nastaveni geometrie to nepomohlo (tomu odklonu na pravom prednom nerozumiem, akou castou to moze byt sposobene a ci sa to vobec na geometrii nastavuje), stale rovnako to neznesitelne taha do pravej strany.
       
      Nasledne mi v servise skontrolovali napravu (tlmice, tycky, capy, klby, ulozenia), kedze ani geometria nepomohla a vysledok bol, ze vsetky spominane casti napravy su v poriadku a zistili, ze je vola v riadeni, preto sa nebude dat nikdy nastavit na 100% geometria a vzdy bude auto tahat do strany. Je toto podla vas spravne tvrdenie? Nechcem vyhadzovat 500€ za nove riadenie, ak by to bolo fakt nieco na naprave co si nevsimli.
       
      Auto tahalo aj pred defektom trochu doprava, lebo som za posledny rok trafil dost jam a odvtedy sa na naprave nic nemenilo, a preto mi ani nejde do hlavy ze by hovorili ze vsetko na naprave je v poriadku.
       
      Chystam sa s tym ist do ineho servisu, tu sa pytam len ci mate nejake napady co by sa tam dalo este skontrolovat, prip. ci mal niekto velmi podobny problem? Vdaka za odpovede.
    • By Marek Tupy
      Zdravím Vás. Mám s mojim superbom 2002 2.5 TDI nasledovný problém:
      Pri väčšej rýchlosti mi začne pukanie ktoré cítim na volante , pomaly sa to stupnuje až je to také že pri každom zatočení volantu puká. Je to aj počuť dosť výrazne počut. Neviem identifikovať čo to ide zo strany alebo ako.  Keď zastavím a vytočím plný do jednej a druhej strany pukanie ustane ale po čase sa vráti. 
      Keď chodím po meste do cca 50 km/h nemám s tým problém , až keď idem na dlhšiu cestu pri ktorej je ak vyššia rýchlost. 
      Čítal som na forach že to môže byť uloženie tlmičov ale mne to pri stoji vôbec nepuká, a nedávno boli menené predné tlmiče aj uloženia. 
    • By Palker
      Zdravím, dnes som so svojou Octaviou prišiel z práce, zaparkoval a po otočení kľúčom a zhasnutí motora bolo počuť rachot a cítil som, ako som s celým autom upadol smerom dolu. Po skontrolovaní bolo jasne poznať, že karoséria nad predným ľavým kolesom bola úplne padnutá až na kolese. Čo v aute prasklo a koľko môže stáť výmena? Ďakujem za rady. 
    • By Standis
      prosím nejdřív pročíst a pokusit se psát do již založených témat
      Huceni od zadniho kola, po výměně za zimní
      http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...l=zadní+náprava
      zadni naprava, praskani
      http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...l=zadní+náprava
      Vrzání ze zadní části auta
      http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...l=zadní+náprava
      Jak rozšířit zadní nápravu
      http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...l=zadní+náprava
      zadní náprava kotoučová
      http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=30734&st=0
    • By honzik
      Vim ze se to na starem foru probiralo,ale stejne jsem tam nenasel odpoved co to je. mam najeto cca 46tkm a najednou se mi objevilo takove docela kovove bouchani nekde zepredu,vypada to spise z prave strany. Stalo se to den ze dne ,zadne pozvolne nabehnuti. pri prejizdeni nerovnosti se ozve takove kovove cink-cink,sila zvuku je dle velikosti nerovnosti. byl jsem ve skodovce tam to prohlasili ze nic neslysi
      chtel jsem to sam lokalizovat,ale kdyz dam auto na zdviz tak muzu lomcovat cimkoli : stabilik,kosti,napravnice,pollosy,brzdy,zkratka nic,vim ze to muze byt v tom visicim stavu nejak vymezeno ale ze by se to vubec neprojevilo?
      nemate nekdo nejaky napad/zkusenost co by to mohlo byt na co se zamerit ?
      dik za pripadne napady
×
×
  • Create New...