Přejít na obsah

Výpadek posilovače brzd..Superb II 3,6 4x4


Jara GS

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny s podobným problémem.Já před cca 7 měsíců zpět v autorizovaném servisu VW,ŠKODA,AUDI,výměna komplet podtlakového čerpadla+vedení!!Teď při nasněžení při prokluzu nebo brždění a následné aktivaci ABS opět ,,výpadek posilavače brzd,, podotýkám že žádné anomálie v intenzitě bzrdného účinku nebyly!!!!Pouze ta hláška na maxidotu!!Že výměna posilovače brzd(komplet) !!!Závada opět přetrvávala!!!Diagnostika neukazovala žádné zásadní závady jen pouze ten výpadek a nějakou sporadickou.Jenže někoho v servisu napadlo nediagnostikovat přes diagnostiku ŠKODA,ale použit to přes VW!!Tím myslím zadat VW PASSAT 3,6FSI 220KW a ejhle v rozhraní VW to ukázalo,že vadná řídící jednotka!!!Cena že 45.000CZK!!!!!!Sehnal jsem ji od někoho z MB za 5.000czk!!!Včera výměna a nakodování online a přizpůsobení(musí se udělat i když jsem sehnal tentýž díl) Číslo celého dílu 3T0 517 614 D !!! Auto se konečně chová tak jak má.Ještě jsem zjišťoval možnou opravu,ale bylo mi odepsáno,že tuhle jednotku nedokážou opravit.Ještě zkusím nějakého jiného specialitu.!!!Číslo pouze jednotky je 3T0 907 379 C.Tak snad u vás pouze nějaká ta hadička nebo čidlo bo ta jednotka celkem morda!!!

Editováno: , autor: dusanos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to nic nemeni na tom, ze dusanos vymenil cely posilovac a po 7 mesicich byl problem zpet.. To je pro me dost zneklidnujici, ze ve skodovce nedokazou udajne softwarovou zalezitost ( udajne chybu komunikace) vyresit..A hlavne diagnostikovat skutecny problem. Budu doufat, ze s vymenou celeho posilovace uz se chybova hlaska nevrati.. I kdyz vim, ze auto technicky vporadku je - na klidu nejake pipani a nasledne blikani brzd neprida a to nemluvim o tom, ze ja bych takove auto nekoupil.. Byt tam takova zavada..takze neprodejne a nebo pod cenou.. Tohle me dost zklamalo :(.. I kdyz jsem s autem jinak moc spokojeny..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím Vás všechny,

nerad otevírám toto starší vlákno, ale můj Superb (8/2009) mi dnes ráno po pár minutách od nastartování vyhlásil "Výpadek posilovače brzd". Pročetl jsem Vaše příspěvky, ale zdá se že tento problém vymizel nebo jste ho přestali řešit. Tak jak všichni popisujete, i mě bliká mi kontrolka brzd a zezačátku i svítí kontrolka ABS. Při jízdě sice kontrolka ABS nesvítí, ale ABS určitě v pořádku není, protože jsem brzdy testoval na mokré vozovce a ABS nespíná. Máte někdo stejný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Z vlastní zkušenosti - spíše než se obracet na "autorizák", který auto napíchne na diagnostiku a málokde alespoň v hrubých rysech rozumí číslům (tlaky, podtlaky, volty, odpory ... akorát čtou v manuálu, co by to tak mohlo být - ta hláška;   tak doporučuji si udělat chvilku (uspořit čas čekáním na příjem a výdej v autoservisu, poslouchání jejich všemožných úvah a bludů...  - a zamyslet se nejdříve laicky - tak jako jsme to dělali na starých autech, kde nebyla diagnostika skoro žádná a elektronika vůbec ne.

Píše to - výpadek posilovače brzd (a auto brzdí normálně, nebo skoro normálně). Posilovače jsou poháněny odjakživa podtlakem. U benzínů se podtlak bere pod karburátorem nad sáním (když tam je) a u dieselů je na podtlak samostatné čerpadlo/vývěva. Vývěva je dnes i u některých benzínů. Zhusta jen jedna, takže se "stará" o všechny systémy auta, co potřebují podtlak. Hlavně je to posilovač brzd, ale také třeba ovládání turbodmychadla... až po různé podružné ptákoviny v rámci ESP, ABS, ale někde i naklápění světlometů.

Takže - když mi hlásí třeba maxidot "závada posilovače brzd", pak vezmu ruční podtlakovou pumpičku, nejlépe s manometrem (ale stačila by i vakuová pumpa na  vylepšení ztopoření penisu), podívám se systematicky od vývěvy kam jdou hadičky. Ony se různě rozdvojují...  Takže postupně zjistím, jestli jednotlivé větve každá drží podtlak - rozpojím a vrazím tam ruční pumpu. Na vnitřek posilovače brzd se s tím mohu vyignorovat - ten bude nejspíš v pořádku. Na něj stačí prostý test, a to. Když po vypnutí motoru za cca 20 minut je 2-3x pedál brzdy "měkký" a teprve po 3-4tém sešlápnutí ztvrdne, pak je podtlak v posilovači ok.  Když odejde hadička, nebo ovládaný člen (třeba membrána v ovladači turba), tak jsou porůznu v systému hadiček umístěny zpětné ventily, které zajistí, aby ostatní věci i při úniku podtlaku fungovaly.  Výkon vývěvy je zhusta dimenzován tak, aby uniklý podtlak pro systémy funkčně doplnil (vycucnul). Jednotlivé ovládané členy mají vlastní hlídání čidlem podtlaku, které dává info do své řídící jednotky. Tam je nastaven rozsah podtlaku správný pro zajištění funkce. Když je někde jinde únik, tak sice vývěva podtlak pro ostatní nějak stíhá doplňovat, ale krajní/extrémní hodnoty někdy/někde nedosáhne. Pak ta řídící jednotka vyhodnotí jako chybu, i třeba závažnou.  Podle podmínek - třeba venkovních teplot, ohřátí motoru atd. se výskyt závady může projevovat sporadicky. Obvykle se však postupně zhoršuje, únik podtlaku je masivní a postupně hlásí závadu další a další jednotky s podtlakem spolupracující, nebo na něm funkčně závislé.

Takže - zpět: prohlédnout podtlaky na jednotlivých větvích a na ovládaných členech. Jestli mám třeba uvedenou hlášku - závada posilovače brzd a současně výkon motoru klesá - až padá do nouzáku, pak skoro na 100% se jedná o závadu ovladače turba. Tyto ovladače jsou obvykle nerozebíratelné, neopravitelné. Většinu je možno koupit samostatně za cenu cca 2000-3500 podle typu auta, resp. motoru.  Když zjistím tuto závadu - zdemontuji ovladač turba a hned mám přístup prsty na ovládací páčku lopatek turba. Ta by se měla pohybovat naprosto volně, bez drhnutí (usazený karbon na lopatkách). Také mám sundánu přívodní hadici sání od filtru k turbu, takže mohu do turba sáhnout na hřídel. Ta by neměla mít žádnou vůli (radi- axi-) a měla by se v ložiscích volně otáčet. Drhne-li cokoli a prsty to za čas nerozhýbu do volna - je třeba turbo vysápnout, zdemontovat a vyčistit.  Postup pro většinu typů turbodmychadel se ukazuje na mnoha příspěvcích třeba na youtube.com.  Výměnou ovladače turba zajistím navrácení těsnosti celého systému. Nejenže mi "ožije" výkon motoru, ale zbavím se hlášky z posilovače brzd, ESP, svítící spirálky, ABS i MIL-on - závady motoru a také 3x pípání a svícení ruční brzdy, když mám odbržděno   :-)

Kdyby mě chtěl někdo brát za slovo co do uvedeného příkladu možné závady, tj. na ovladači turba - mějte na paměti, že nový ovladač je nutno nastavit. Hrubé (velmi hrubé) nastavení je možno udělat porovnáním polohy matiček na původním ovladači s novým. K akurátnímu nastavení je zapotřebí diagnostika (třeba VAG) a vyčíst a nastavit hodnoty napětí v krajních polohách.   Zdravím a doufám, že někomu tento můj spisek pomůže zbavit se nočních můr - jak zmíněno někým v tomto tématu dříve.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem zajímaví anabáze, ale v 99,9% případů to vždy vyřeší výměna ESP z novější řady(pokud někdo chce investovat) nebo.....

 

Nedostatečnou funkci regulátoru turba by nahlásila motorová jednotka, pokud tam není nějaká speciální softwarová úprava a zrovna u 3.6 Fsi jsem turbo zatím neviděl, ale závada se samozřejmě projevuje u i naftové motorizace.... 

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, jaká ESP jednotka se dá jetá použít místo 3T0 907 379 C z té novější řady jak zmiňuje @ferda25? Vyměnim jí doma sám s tim, že jí dám kódování ze starý, nebo je to u těch ESP modulů složitější?

 

Kamarád koupil Supa 3,6 a taky to v prokluzu vyskočí a na diag jsou ty chyby dole...předpokládám tedy taky vadnou jednotku ESP...

 

01130 - ABS Operation 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 147
                    Mileage: 212290 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.04.22
                    Time: 15:35:01

             Freeze Frame:
                    Count: 2368
                    Count: 32768
                    Count: 4608
                    Count: 125
                    Count: 45344
                    Count: 10840
                    Count: 768
                    Count: 52

03366 - Vacuum Sensor 
            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 148
                    Mileage: 212563 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.04.22
                    Time: 10:06:33

             Freeze Frame:
                    Count: 0
                    Count: 32768
                    Count: 4608
                    Count: 216
                    Count: 51005
                    Count: 1
                    Count: 0
                    Count: 56

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte, mám ten istý problém s tou istou RJ 3T0907379C, presne tá istá chyba. Robí mi to pri prudšom brzdení (ak zaberie ABS) aj pri prešmyknutí. Pôvodne som chcel meniť RJ, ale jeden známy mi povedal, že ani to nepomôže a ako tu čítam, tak asi nie. Práveže vraj tam robí problém, ako už bolo spomínané, zlá komunikácia so snímačom tlaku. Mal by mi dať vedieť, kedy bude mať na to čas, nakoľko vraj to je choroba týchto superbov, novšie už tento problém nemali. Úprava bude spočívať nakódovaním RJ cez online diagnostiku s tým, že vypisovanie tejto chyby by sa už nemalo prejavovať. Dám vedieť, ako to dopadlo, samozrejme tým, ktorí to ešte čítajú 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 4 týdny později...

Taktiež ma zaujíma ako ste to poriešili ? Vymenil som snímač podtlaku a problem sa po dvoch týždnoch objavil znova.. Original čislo dielu BOSCH "0 2610 230 169".. Som zúfaly z toho.. nechcem meniť zbytočné dobré diely ktoré nemusia byť najlacnejšie a problém nemusai vyriešiť.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...