Přejít na obsah

Chladný štart - skákajúce otáčky


PaveloSK

Doporučené příspěvky

Poslednú dobu som si všimol, že keď naštartujem chladný motor (po dni alebo dvoch státia), tak otáčky majú tendenciu kolísať a skákať medzi 700 až 1800, potom sa ustália na "sytičových" 1100 a neskor po ohriatí klesnú na klasickych 800-900 ot. za minútu.

 

Auto je 47kW, ročník 2006, najazdených 74.000km a nie sú s nim (klop klop) žiadne iné problémy - spotreba super, výkon OK a vibrácie minimálne, resp. žiadne.

 

Za spomenutie možno stojí, že som sa teraz presťahoval a auto si už nehovie v zateplenej garáži ale len na ulici a taktiež vzhľadom na to, že je na ulici neustále používam tajný vypínač, ktorý odstavuje čerpadlo. Samozrejme tento vypínač zapnem predtým, než vkladám kľúčik, aby si pri prvom otočení kľúčika mohlo čerpadlo zavrčať, avšak nemá možnosť vrčať pri otvorení vodičových dverí (keďže v momente, keď ich otváram je tajný vypínač stále zapnutý a čerpadlo je vyradené).

 

Takže som rozmýšľal nad dvoma možnosťami - nedostatočný tlak paliva po naštartovaní alebo zanesená klapka, pretože auto viac menej celý svoj život jazdí len v meste.

 

Diagnostikovať teraz nemôžem, lebo kábel nemám pri sebe a neviem, kedy sa po neho dostanem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatiaľ som mal čas len nakonfigurovať kábel a pozrieť chyby - nenašiel som nič vážne, akurát 17932 Fuel Pump Relay čo naskočí vždy, keď otočím kľúčikom a pritom zabudnem zapnúť tajný vypínač (tj. neozve sa čerpadlo) a druhá chyba bola 01598 Drive Battery Voltage - asi už odchádza baterka a občas po dlhšej dobe státia naskočí pri štartovaní táto chyba, keď poklesne voltáž.

 

Inak žiadne iné chyby..

 

Ako by som prípadne vedel pomerať spomenuté členy pomocou programu VDS Lite?

 

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, sorry za narušení článku, ale mám stejné problémy jako ty. Taky při studeném startu kolísají otáčky a auto má tendenci zdechat. Taky mám fabii 1,2 HTP 47 kW rv.2006 najeto 123 000, k tomu to mám od 60 000 v LPG. Mám vyměněné svíčky, vyčištěnou klapku a stále to dělá. Vag píše příliš bohatá směs na 1. válci. Bylo mi doporučeno dávat tam více oktanový benzín. Pár nastartování mi přišlo lepších, potom otáčky kolísají, ale motor nemá tendenci zdechnout. Kdyby si přišel na to jak to opravit dej vědět prosím.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj mám stejný problém.Za teplého počasí při startu otačky 1200 a kolísa nahoru i dolu.Vymenil čidlo vody,vyčistil škrtici klaplku a nic.Někdě se piše ješte o updatu ŘJ má někdo stím skusenost?

Taky 47 kw motor BME  rv 2006 najeto 85 tis.Skusím ještě zapalovací cívky povyměnit..Poradí někdo co to muže být?Zatím mě to dělá jenom za teplýho počasí...v zime bylo OK.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...