Přejít na obsah

Fabia II 1.4 16V 63kW zhasínání motoru při spuštěné klimatizaci


Doporučené příspěvky

Doporučuji návštěvu autoeletrikáře, podle tvého měření máš něco s alternátorem, možná regulátor napětí.

Víc tady nevyřešíš.

Už tak jsme tady hodně off topic.

Pawouk to tady pročistí.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám rovnaký problém.

Nemám už na to nervy .

Pamäť závad prázdna.

Ale keď spustím test ,tak mi neprejde ohrev lambda sondy a tiež sonda samotná.

Po zahriatí motora to už nerobí.

Zhasína to asi prvé 2 kilometre od naštartovania a potom už OK .

No niekedy mu hrabne a zhasne na niektorej križovatke.

Ostatný na mňa pozerajú jak na začiatočníka .

Ale nestáva sa to často.

Najhorší je ten proces zahrievania motora.

Editováno: , autor: m.evil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

vytočiť motor na 3-jke nad 3000 a plyn a vytlačiť spojku,otáčky prudko letia dole,no nie vždy sa to podarí,ale dá sa to vyskúšať,alebo na mieste na bez pohybu auta,nad 3000 ,ale ako to býva akurát keď to chceme aby to spravilo tak sa nezadarí,ale mne sa to tak podarilo párkrát,ke´d som to eiešil,teraz to už neriešim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Ešte som pre istotu zmeral multimetrom volty na póloch baterky pri voľnobehu na teplom motre(po najazdení 120km) a vyšlo mi:

Voľnobeh -úplne všetko vypnuté - 14,1 V

Voľnobeh-svetlá +rádio - 13,8V

Voľnobeh- úplne všetko pozapínane-svetlá+rádio+vyhrev spät zrkadiel+stierače+svetlá v interiéry+ventilátor na max+klíma+výstražné+hmlovky predok+zadok a vyšlo, okrem výhrevu zadného skla na to som zabudol vyšlo- 13,25V až 13,55V -prote to skákalo v tomto rozmedzí,

Akonáhle sa spustila ešte k tomu sahara na chladiči tak kleslo na 12,6V.

je to v poriadku na 1.4 bxw 63kw???

Aspoň v tomto ma nejako usmernite lebo čítam že u nejakých aut je dobíjanie aj menšie a baterka roky drží auto funguje.... ale mne sa zdá či toto práve namá vplyv na to že to pri klíme jednoducho zdochne....napr. blížim sa ku križovatke v lete vyhodím rýchlosť..... ,....motor si zopne saharu ked je horúco+časté pohýnanie v kolonach a je cca 12,6V či toto nie je ten okamih kedy auto zhasne....neviem len tak lajicky si to vysvetľujem ...meral niekto pri tej sahare ako mu to dobíja....

 

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 4. 2020 na 19:26, maruten1707 napsal:

Pripájam sa k téme, pokročil už niekto ohľadom toho dobíjania alternátoru??? Zaujímavé je že Fiko CZ poznamenal že výmena nepomohla, bol ten alternátor nový alebo iba repas?

Dakujem

 

Alternator byl repas.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok sory asi som to prehliadol....aha takže alternátor nebol nový ale použitý repas-OK , ešte sa chcem dopátrať k tomu koľko Voltov má dávať dobrý alternátor na 1,4 bxw-63kw , mám podozrenie že moje hodnoty vyššie popísané sú nedostatočné...skúste niekto pomerať na voľnobeh -veštko komplet povypínané + voľnobeh a komplet všetko zapnuté vrátane klímy, veeeeľmi by mi to pomohlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádná věda v tom není, motor chcípne kvůli nízkému napětí. Alternátor spolu s elektickou soustavou nepokryje napěťovou špičku. Napětí musí být 14,2 - 14,6V. Změřit napětí přímo na alternátoru, změřit napětí na baterii. Pokračovat v měření při různém zatížení elektické soustavy. Zkontrolovat úbytek napětí mezi alternátorem a baterií, plus i mínus, dále na začátku a konci plusového a mínusového kabelu. Zjistit a odstranit příčinu nízkého napětí. Příčina je jasná z předchozího měření, špatný alternátor, přechodový odpor mezi kabelem a kostrou, špatný kabel (ten jsem měl já, skoro 1,5V ztráta). Dále po opravě, zjistit v jakém stavu je baterka, nabit do plna a proměřit. Vše co je potřeba se zjistí z měření! Když to neumíš, tak to nedělej a dej to někomu kdo tomu rozumí.

 

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže napätie som premeral ešte raz:

Moror teplý, voľnobeh najazdené čerstvo cca 100km, hodnoty vyšli podobne ako minule čo som meral akurát doplnené o meranie na alternátori:

Baterka- 14,19V   alternátor-14,28V (vypnuté úplne všetko)
Baterka- 14,00V   alternátor-14,25V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio)
Baterka- 13,20V   alternátor-13,80V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 1+rádio+klíma)
Baterka- 13,00V   alternátor-13,4V (Zapnuté svetlá+ventilátor na 4+rádio+klíma+ohrev spät zrkadiel+zadného skla+výstražné+hmlovky+stierače+svetlá v interéri)
K tomu všetkému ak sa zapne sahara je Baterka- 12,4V   alternátor-12,8V
Úbytok na kostrení som zaznamenal len minimálny......takže to fakt vyzerá na vadný alternátor????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Pre ales-r :Ešte potrebujem zmerať úbytok napätia na kabeloch- myslíš 2 kostriace kabely vyznačené na foto 1 a 2?- jeden ten čo je na strane pri alternátore a je ukostrený motor a karoséria a druhý kabel na strane od baterky čo je ukostrený – pol a karoséria??? Pri nastartovanom motore mutimeterom nastaveným na 20V premerať jednotlivú kostru začiatok a koniec drátu tak ako na foto? Tebe robil problem kabel č.1??? Takže ked pomeriaš aktuálne tak aj pri zapnutej sahare máš okolo 14V a viac a problém so zhasínaním pri klíme si už nemal?
Dakuejm moc za rady.

IMG_20181118_142310.jpg

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, nezhasíná, napětí vždy přes 14,2V. Když máš vše zapnuto, tak ať ti někdo zvedne otáčky motoru aspoň na 3000 ot. a změř jestli se ti zvedne napětí na alternátoru, přímo na alternátoru musí být víc než 14,2V, pokud není tak máš nejspíš špatnej regulátor napětí na alternátoru. Měření přímo na altrnátoru, plus na B+ a mínus přímo alternátor.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok už chápem, premeral som ten kostriaci kábel č.1 bol tam úbytok cca 0,3-0,4V očistil som kontakty a už je tam 0,0V-0,1V a ten druhý mal len 0,1 po očistení je tam 0,0V a plusový podobne ale aj tak ked meriam priamo na alternátore tak hodnoty sú ako som vyššie písal malé proste a hlavne ked je zapnutý väčší odber klíma a o sahare ani nehovorím tú alternátor už vobec nepokryje.....a skúsim premarať aj pri tých cca 3000ot/min  ale to vyzerá že je zlý alternátor prípadne regulátor v ňom....

DIKI MOC

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja tak isto ...ešte si to chcem overiť známy ma tiež Fabiu II 1,4 16V 63kw (bxw) a tiež má klimu a co sa dobre pamätám tak mu na klíme nezdochína a skúsim pomerať altík aj jemu koľko to jemu dáva....ale može to zase len byť v tom aku to tu niekto písal že 7 z 10 krát dobíjalo OK a 3 prípady boli zle....takže to asi vyzerá že tie alternátory sú kazivé.....kto aký trafi z výroby....inak to nevidím

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak začínam byť z toho mimo....meral som známemu hodnoty V. Mali sme autá naštartované vedľa seba obe stejné motory 1,4 bxw 63kw a oba s klímou, meral som všetky možnosti a všetko skoro rovnaké až na to a jemu dokonca pri klíme ukázal alternátor ešte menej ako mne a na klíme mu to nedochne....tak teraz už tomu nerozumiem , žeby nám obom slabo dobíjalo pri záťaži ale problém to robí len mne že zdochína??? Chcelo by to pomerať tretie auto ...ale zase ak alesovi -r dobíja nad 14,2V- tak to fakt asi je nejaká záhada v tých alternátoroch/regulátroroch....čudné.....

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...