Jump to content

Chcípání motoru při volnoběhu


Andrew1121
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

Mám "menší" problém s motorem. Na palubní desce mi svítí kontrolka "kontrola elektroniky motoru", při volnoběhu mi motor chcípá, zpravidla při zahřátém motoru. Při startování musím obvykle sešlápnout plyn, nebo ani nenastartuji. Auto bylo v servisu, mám vyměněný palivový filtr, olejový filtr, vzduchový filtr, olej, vyčištěnou škrt. klapku a do oleje byla přilitá směs militec. Jedná se o Škodu Fabii I 1.2 HTP 47 kW, má najeto něco přes 191 000 km. V čem by mohl být problém? Může to být např. lambda sondou nebo něčím podobným? Děkuji za odpověď.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podobná problém jsem měl také. Kolísání otáček, rozvícení kontrolky "kontrola elektroniky motoru", chcípnutí auta i když už byl motor pořádně zahřátý, nebo naopak otáčky zůstaly po vyřazení např. na 4000 a pak pomalu klesali. V té době jsem měl nalítáno nějakých 45000 km. Nakonec jsem musel do servisu kde zjistily malý tlak v jednom z válců. Auto bylo již po záruce a strašily docela velkou cenou opravy. Nakonec mi vyměnily hlavu a neplatil ani korunu. Když jsem se ptal co bylo příčinou, tak mi bylo řečeno že oni vlastně neví, že hlavu si odvezla Škodovka se kterou to vše řešily. Od jednoho blízkého zdroje ze Škodováckého servisu v Kosmonosích jsem se pak dozvěděl že je to nějaká výrobní vada motorů 1,2 o které Škodovka moc dobře ví a aby Škodovka nepřišla o zakázníky tak tuto opravu komplet hradí. A servisy hlavu pouze vymontují a posílají obratem do Škodovky.

Nyní mi opět kolísali otáčky , ale jen při puštěné klimě. Příčinou byli zakarbonované ventily. Nakonec stačilo začít tankovat palivo s aditivama a problém je pryč. Tankuji u Benziny, která má podle testů už v základním naturálu 95 přidané aditiva, i když se o tom skoro vůbec neví.

Teď tankuji jen tam a problém se po pár projetých nádrží už od té doby ani jednou nedostavil a otáčky drží jak přibité.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Erik19
      Zdravim
       
      Chem sa opýtať....mám taký problém. Na octavii 66kw, silne trasie celým motorom a ozýva sa klepanie. je to len na voľnobeh akonáhle zvýšim otáćky prestane to. Nevie niekto čím by to mohlo byť. 
       
      Na aute som menil spojku a pretesňoval vaňu. Je tam nová ľavá poloos novy olej s filtrom. Mal som podozrenie na zadretú voľnobežku alternátora ale zhodil som remeň a robí to stále. Musí´m tiež napísať źe auto pol roka stálo. Mierne trhanie motorom na voľnobeh sa prejavovalo aj pred tým ale len veľmi málo. 
       
      Ja osobne mám podozrenie na vstrekovače, poprípade hydrošteli. ale nie som si istý. Ak by mal niekto skúsenosť alebo vedel poradiť bude vďačný
       
      Prajem pekný deň....
       
      (Prehľadaval som kus aj fora a témy ale nič konkrétne som nenašiel)
      /Octavia 1.9tdi AGR 66kw 97/
       
      VID_20190214_173651242.mp4
    • By jar91
      Dobrý den dnes cestou z práce cca 8 km se držel volnoběh 1000-1100 otáček,  chladící kapalina vyjde na 90 stupňů pak klesne 80 stupňů pak de zpatky na 90 stupňů.  Pak už se drží normálně.  Tím pádem motor žere i víc paliva.  Byla teplota -10 stupňů venku. Je to normální mám motor 1.0 Tsi 81 kw děkuji 
    • By katka_vweos
      Ahoj, potřebuju poradit.
      2.0 TFSI, 147 kW, VW Eos
      Po delší plynulé cestě (400 km) se mi rozsvítila kontrolka motoru poprvé, auto jelo pořád stejně, žádné poznatky, že by se něco změnilo. Pak zhasla a po pár dnech se znovu rozsvítila. Tak jsme napíchli na diagnostiku, chyby smazali.
       
      Hodilo to tyto chyby:
      1) Řada válců 1, systém příliš chudý při volnoběž.otáčkách,
      2) Regulace volnoběhu - otáčky nad požad.hodnotou,
      3) Odvětrávací systém nádrže - průtok chybný.

      Pak opět naskočila kontrolka motoru během další jízdy. Při neutrálu mám teď většinou zvýšený otáčky na volnoběh 1000-1100... párkrát to vylezlo samo na 1600, 1800... (motor zahřátý, cca po 80 km jízdy). Otáčky většinou zpět spadnou na 800-850. Ale je to vážně otravný... :-/ Palivo tankuji kvalitní (100 Benzina, Shell) Tak mi tady nebo do zprávy, prosím poraďte co s tím, co by to mohlo být, jestli jste se s tím setkali a jak to vyřešit...



    • By omicron
      Mám určitý problém, resp. malou záhadu s režimem "plachtění" u DSG převodovky.
      Pro upřesnění, je to motorizace 1.8TSi se 7DSG, výroba cca 9/2017 (viz podpis). Auto má také DCC, verze výbavy LK (mj. se čtením dopravních značek, viz dále).
       
      Když použiji režim plachtění (automaticky s volbou Driving Mode Selection, buď ECO nebo Individual, kde mám tuto funkci předvolenou), tak to obvykle funguje jak má, ale kupodivu jsem zjistil, že někdy, ačkoliv jsou podmínky funkce zcela splněny to zůstane v nějakém rychlostním stupni (tj. např. E7), a nepřejde do volnoběhu (tj. E). Až po nějaké chvíli, kdy opakovaně přibrzdím, a poté opět přidám a plyn následně uvolním, se E konečně aktivuje... Opakovaně na stejném místě (!)
       
      Začal jsem to sledovat a kupodivu jsem zjistil, že se to opravdu opakovaně děje na zcela stejných místech (!). Ať už se jedná o nějaký konkrétní úsek dálnice, nějaké konkrétní místo ve městě apod...  Skoro jakoby to z nějakých důvodů buď reagovalo na GPS polohu, limit rychlosti pro dané místo, příp. to reaguje na nějaké další veličiny, jako je rychlost, boční zrychlení apod...(?)
       
      Nemá někdo podobnou zkušenost, případně i nějaké vysvětlení, v manuálu je o tom úplné ho.no na 4 řádcích...
    • By fukec
      Chci se zeptat, zda nemáte někdo zkušenost s následujícím problémem/projevem motoru 1.4 16v 63kw na Fabii 2.
       
      Po delší jízdě po dálnici jsem na semaforu ucítil lehké vibrace přenášející se do kabiny. Druhý den se to opakovalo, a proto jsem se po dojezdu podíval pod kapotu a sledoval, odkud to vychází. Všiml jsem si, že se motor občas zachvěje v uložení, což se přenáší i do výfuku, kde se to projevuje pobrukováním (vyfukuje více zplodin nebo snad dokonce nasává vzduch - neumím určit ani po přiložení dlaně). 
       
      Chvění nemá žádnou pozorovatelnou odezvu na otáčkoměru. Nejlépe se to projevuje na volnoběh (cca 800 otáček). Pokud přišlápnu plyn, pak problém přetrvává do 1200 otáček. Při vyšších otáčkách už problém nepozoruji. Vyšlápnutí spojky na jev nemá vliv (stejně tak zapnutí klimy). Zajímavé je, že pokud jsem jen nastartoval a nešlápl na plyn (u zahřátého motoru), k vibracím vůbec nedošlo (zkoušel jsem cca 5x). Výfuk nekouří, chladící kapalina neubývá, olejové víčko i olej je vizuálně OK. Motor táhne plynule, neztrácí výkon, spotřeba je v pořádku. Nemám dojem, že by se motor přidušoval a zvuk motoru je podle mě ok. Na rampě jsem dnes vlezl i pod auto a žádné netěsnosti jsem nenašel. Celkově se zatím nejedná o problém, který by provoz omezoval, ale na tyto věci jsem háklivý a chci vyloučit nějaký závažnější problém. Nájezd 123 000km, rozvody+pumpa, svíčky, náplně vyměněny ve 109 000km. Varianta špatného tankování už je taky méně pravděpodobná, protože nádrž byla vyjetá ze 3/4, pak dotankováno na prověřené pumpě a video jsem točil po najetí dalších 150 km.
       
      Do servisu na diagnostiku se samozřejmě chystám, ale rád bych získal i názor lidí, kteří tuší, o co by se mohlo jednat po shlédnutí videa. Chvění v uložení jde vidět v cca 0:12, 0:15, 0:23.
       
      Děkuji za případné tipy.
       
       
       
      20180402_184357.mp4
×
×
  • Create New...