Přejít na obsah

Velký dym, vysoké otáčky, už neštartuje


kraisz

Doporučené příspěvky

Počas jazdy vyskočili otáčky na maximum, auto začalo dymiť. Vypol som klučik a motor bežal dalej, po niekolkých sekúnd skapalo a odvtedy to neštartuje. Štartér motor točí ale nechytne to. Prosím poradte čo to môže byť, kde chybu hladať. Ďakujem

Octavia I, 1.9 tdi 66kw, kod motora ALH, r.v. 2005

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tě strašit, ale asi tě potkalo tohle:

 

"Takříkajíc neléčené turbo však může způsobit i totální zničení motoru. Když začne přes jeho ložiska téct olej, část se ho dostane do plnícího potrubí a začne se usazovat v mezichladiči. Konec přijde bez varování – po nashromáždění kritického množství maziva v mezichladiči jednou dojde k tomu, že při prudkém přidání plynu motor nasaje místo chladného vzduchu právě olej. Ten se po stlačení ve spalovacích komorách vznítí, otáčky vyletí prudce nahoru. Právě totiž spaluje olej z mezichladiče. Protože tento proces zkázy nejde zastavit, otáčky nekontrolovaně letí nahoru, motor se přetočí a je s ním ámen."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem četl, že se tomuhle říká...diesel engine runaway.

Pokud je to automat tak jedině ucpat přístup vzduchu. U klasiky by to možná šlo zastavit když se tam vrazí rychlost (4,5), pustí spojka a držet brzdu, ale podle mě jenom v počátku než to chytne plný otáčky. Tady to vyšlo :)))

Pokud došel olej a pak to zdechlo je jasný, že je motor zadřenej. Ale ty píšeš, že se tak dělo jen pár sekund, takže mrkni na olej kolik ho tam máš a podle toho uvidíš co s tím dál. Každopádně bude asi turbo kaput, protože ten olej šel přes mazání do IC a tam se zřejmě nahromadil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Počas jazdy vyskočili otáčky na maximum, auto začalo dymiť. Vypol som klučik a motor bežal dalej, po niekolkých sekúnd skapalo a odvtedy to neštartuje. Štartér motor točí ale nechytne to. Prosím poradte čo to môže byť, kde chybu hladať. Ďakujem

Octavia I, 1.9 tdi 66kw, kod motora ALH, r.v. 2005

AK TI VYSALO CELY OLEJ TAK MOZES ZHANAT DRUHY MOTOR

Editováno: , autor: sparcp gti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Kdyz odpoji baterku, tak muze shanet jeste vsecky mozny ruzny jednotky... Ono uz to pak jede jen na ten olej, kterej tam to turbo tlaci dal a dal dokud je... Jediny fakt pres kvalt to udusit, pokud je dobra spojka... Dnesni motory uz se ani neudusi privodem vzduchu, vsecko je zadelany a taha to vzduch buh vi odkud...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím, dnes sem měl podobném problém, zastavil sem na křižovatce Do kopce před semaforem když sem jel ráno do práce. Auto bylo ještě takřka studeny, blikla zelená rozjel sem se nijak sem to nehonil trosku sem přidal vydel sem ze to nějak huly tak sem šel do pravého pruhu když sem měl zařazeno trojku najednou vylitli otáčky cca do 100m sem tam nacpal pětku a přes tu sem to hned chcipnul ale auto jen točí ale nechce nastartovat samozdrejme sem to zkoušel třeba po 30 minutách co se to stalo mysli té ze to odneslo jen turbo ? Díky za odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...