Přejít na obsah

Dlhé štartovanie


BlueRS

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím, Octavia III, 2.0 TDI, 110kW, baterie VARTA EFB 75 Ah, rok stará. Občas mám delší starty, cca 2-3 sekundy. Svým pátráním po příčině delších startů jsem přišel na to, že baterie, když se dostane  pod napětí 12,2 V, tak jsou ty delší starty. Pravděpodobně dochází k vybíjení baterky fungování kamery MIO, když je vypnuté zapalování, což by nebyl problém. Ale, zaráží mě ty delší starty, proč tomu tak je? Diagnostika VAG nehlásí žádnou chybu, alternátor dobíjí v pořádku. Napadá někoho jiná příčina? Kolega má Passata B8 a dělalo mu to to stejné, koupil novou baterii po 4 letech provozu a je po problému. Díky za jakékoliv nápady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dzenda7 Napětí pod 12,2V má především na svědomí tzv. inteligentní dobíjení. S ním můžeš na klasické hodnoty AKU (12,7V) zapomenout. A nebo ideálně neustále nabíjet, ale ani to ti nepomůže, jelikož se baterka při první jízdě ihned vybije. Zkus si něco o inteligentním dobíjení přečíst, ať víš přesně, o co jde. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 12. 7. 2022 na 12:33, LukášCBR napsal:

@dzenda7 Napětí pod 12,2V má především na svědomí tzv. inteligentní dobíjení. S ním můžeš na klasické hodnoty AKU (12,7V) zapomenout. A nebo ideálně neustále nabíjet, ale ani to ti nepomůže, jelikož se baterka při první jízdě ihned vybije. Zkus si něco o inteligentním dobíjení přečíst, ať víš přesně, o co jde. 

O inteligentním nabíjení toho vím dost, ale proč točí motorem déle při nízkém stavu baterie to mi poraď. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to spis nebude tim, ze na roztoceni motoru potrebuje vetsi energii, ktera se pak nedostava pro ridici jednotku. Kdyz uz motor udela nejakou tu otacku, starter uz nepotrebuje tolik energie a ta konecne zbyva pro elektroniku, ktera muze zacit pracovat. Nejdriv musi urcit prvni valec a od nej zacit. A  urceni prvniho valce v HU muze byt az dalsi 2 otacky motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Startuje déle i po odpojení nabíječky po nabití. Jediné co mi pomáhá je opravdu 2x sepnout zapalování před startem, a to si myslím v mém případě baterií nebude, po tom by byla ještě více vytřískaná. Nevím no, neřeším to zatím, až klekne baterka, koupím novou a uvidíme.

Editováno: , autor: martinxdhh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Potvrdzuje sa mi teoria o steve nabitia baterky .Ak je na 100 starty ok akonahle klesne na 80 začnu sa objavovať aj ked je teplo (v lete).A relém to určite nebude,bolo zamenené.Po výmene  baterky za novu na dlhý čas uplne zmizli,preto toto tvrdenie.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám doma na dvore Leona čo má CUNA motor a 272tkm a štartuje to ako nové auto, má to síce tak pol roka starú baterku ale origo vstreky. Fakt to štartuje parádne. 

 

Na oboch RSach to ani zďaleka tak netočí ten štarter aj keď modrá čo má 300tkm s "novými" vstrekmi štartuje lepšie ako biela, ktorá má sice novú baterku ale origo vstreky. 

 

 

Akože nemusí to byť tým štartérom ale ak ti točí pomály tak to bude asi aj tým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Také jsem vypozorovat že na to má vliv nabití baterie. Pokud je baterie plně nabitá chytá to perfektně, ale jak není baterie úplně nabitá, třeba při častých jízdách po městě, tak je to hned poznat občasnými dlouhými starty. Bude to něco kolem toho dobíjení. Baterii a relé jsem dal nové a nepomohlo to vůbec. 110kw DFEA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
U mna na octavii 3 2.0TDI 110KW CKFC presne tento problem vyriesila vymena zhavicov. Ak teploty klesli pod 15 stupnov a snazil som sa startovat ihned automatickym sposobom, teda ze som kluc pootocil do druhej polohy kedy motor sam startuje okamzite po tom ako si nazhavi, motor sa tocil aj 6 sekund nez naskocil, bolo to nepravidelne, tiez som si myslel ci nieje problem so vstrekovacmi alebo pada nafta a podobne nezmysly. Tiez by sedelo pozorovanie niektorych uzivatelov o tom ako zalezi startovanie od nabitia baterie- na nabitej baterii zhavice hreju urcite viacej. Nespoliehajte sa na to, ze podla diagnostiky su zhavice vporiadku a ze ich multimetrom podla odporu nameriate. Tym zistite iba ze je vyhrevna spirala vnutri zhavica vporiadku. Spicky zhavicov mozu byt narusene/ napuchnute alebo je povrch zoxidovany, co sposobuje, ze neodovzdavaju tolko tepla ako by mali, hoci teleso dnu sa zeravi uplne vporiadku. Zhavice som menil pri 290 000 km,  nevyzerali az tak zle ale 90 000km nefungovali spravne.
Editováno: , autor: Exaflop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autor ale před 10 lety psal o novém autě... jestli se OIII RS vyráběla od roku 2013, tak možná roční auto... Není asi nic snažšího, než si žhavicí svíčku vymontovat a podívat (třeba na youtube), jak má vypadat. Trochu otravné řešení je 2x mačkat tlačítko, jednou bez spojky/brzdy. Ale v řadě případů ani to nepomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem teď žhaviče shodou okolností zrovna měnil a auto má najeto jen 90tkm, jedna žhavička začala házet chybu a rozsvěcet kontrolku motoru, takže je docela možné že už mohli být poškozené dřív a kontrolku to rozvitilo az teď. Zatim po výměně dlouhé starty nepozoruju, ale uvidíme zatím je tam mám krátkou dobu na nějaké závěry 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...