Jump to content

Škoda 105L , nefunkčná elektronika


Skadas
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Spínačka - jsou vysypaný kontakty, pokud se povede sehnat jinou z vrakáče, dá se po odstrojení plastů kolem zámku vyměnit jen ta elektrická část a zámek řízení s celým mechanismem může zůstat původní = nemusíš měnit klíč ani odvrtávat ty trhací šrouby, kterýma je spínačka upevněná.

 

Před X lety jsem měl stejnej problém - jenže mně zůstala spínačka zablokovaná v poloze startování a musel jsem bleskově vyrvat dráty ze svorek, abych neočesal ozubení na spojce a na pastorku. Než jsem sehnal jinou, jezdil jsem asi týden s úpravou á la Saab - místo spínačky jsem zapínal zapalování a startoval pomocí otočnýho přepínače a tlačítka z řady T2 ve škatulce ze ZPA položený vedle ručky a napojený metrovým kusem kabelu a "čokoládou" na origo instalaci...

Link to comment
Share on other sites

Ale hovno - to se jen po létech vrací to, co bejvalo dřív naprostá samozřejmost... Startování na klíčku se objevilo jako jedno z bezpečnostních opatření, aby se nedalo nastartovat dřív, než se mechanicky odemkne řízení, protože od doby zavedení elektrickejch startérů (a zmizení venkovních startovacích klik) bylo běžný, že startér měl kotvu i s pastorkem vysouvatelnou buď zatáhnutím za lanko (u nás dřív naprosto běžně Spartak, Oktávie i Felicie a před nima i Sedan, Tudor a další škodovky v poválečným období - já osobně jsem ještě byl takovým spartakem vozen, i když potom jsem jezdil starou oktávkou a ta už měla startér s elektromagnetem = předělávalo se to kvůli pohodlí) nebo šlápnutím na speciální pedálový tlačítko. V náklaďákách to bylo naprosto běžný startování i v době, kdy osobáky měly výhradně startér na klíček sloučenej se zámkem řízení (čestnou výjimku dělal Saab). Pozdější verze startování "přes klíček" mají i bezpečnostní pojistku, která brání opakovanýmu zapnutí startéru a tím i vysunutí pastorku a poškození ozubení = pro opakovanej start se musí klíček vrátit do "nulový" polohy. U škodovek byla tahle funkce zavedená tuším až někde od řady 105/120, u předchozích "tisícovek" a "stovek" i "stodesítek" to nebezpečí očesání zubů na spojce i startéru reálně hrozilo. Bez další elektroniky, která by hlídala to nucený vypnutí před opakovaným zmáčknutím tlačítka spínajícího startér (dnešní keyless takovou funkci právě dělá) by to tlačítko byla pro osobu neseznámenou s funkcí věc dost vražedná...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...