Jump to content

Chvění volantu při brždění


Petr Šlauer
 Share

Recommended Posts

Dobrý den,

mám škou fabii 1,9Tdi 74kw. Převážně při brždění cítím velké vybrace do volantu. Prvně jsem vyměnil koutoče, ale ty se pokaždé asi po 3000km zase zvlní. Ramena přední nápravy mám po vyměně silenbloků a chtěl bych říci, že používám kvalitní materiál jak pro kotouče, tak i pro brzdové obložení. Potřeboval bych poradit da tady měl někdo podobný problém a když ano, jak sním poradil. 1. může být problémem geometrie, 2. házivost nábojů, 3. silembloky, 4. jiné.

Link to comment
Share on other sites

používám kvalitní materiál jak pro kotouče, tak i pro brzdové obložení

Celkem širokej pojem... nějaká značka, aby byl jasnej poměr tvrdosti kotoučů a obložení.

Hodně velkej vliv na následný zvlnění kotoučů má jejich samotná montáž (usazení na náboj), samozřejmě taky zajetí atd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Dobrý den,

mám škou fabii 1,9Tdi 74kw. Převážně při brždění cítím velké vybrace do volantu. Prvně jsem vyměnil koutoče, ale ty se pokaždé asi po 3000km zase zvlní. Ramena přední nápravy mám po vyměně silenbloků a chtěl bych říci, že používám kvalitní materiál jak pro kotouče, tak i pro brzdové obložení. Potřeboval bych poradit da tady měl někdo podobný problém a když ano, jak sním poradil. 1. může být problémem geometrie, 2. házivost nábojů, 3. silembloky, 4. jiné.

Ahoj,

odpověď na Tvou otázku bohužel nemám, ale věř, že bych to taky velice rád rozluštil ... mám totiž stejné autí a dokonce stejný problém - viz. moje téma na fóru:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=31832

Na zadní nápravě máš kotouče nebo bubny ???

Link to comment
Share on other sites

Dobrý den,

mám škou fabii 1,9Tdi 74kw. Převážně při brždění cítím velké vybrace do volantu. Prvně jsem vyměnil koutoče, ale ty se pokaždé asi po 3000km zase zvlní. Ramena přední nápravy mám po vyměně silenbloků a chtěl bych říci, že používám kvalitní materiál jak pro kotouče, tak i pro brzdové obložení. Potřeboval bych poradit da tady měl někdo podobný problém a když ano, jak sním poradil. 1. může být problémem geometrie, 2. házivost nábojů, 3. silembloky, 4. jiné.

To samé jsem řešil u OCTA Combi 1,9 TDI 81 kW (230000km), v souvislosti s hlučnými ložisky v těhlicích. Po výměně ložisek velmi podstatné zlepšení, nyní se chystám na výměnu kotoučů a destiček. Nevím kolik máš najeto, ale asi to chce perfektní geometrii, dobrá stav ložisek, kotoučů i destiček.

Hodně štěstí!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Zdravim, už si vážně nevím rady, vybroval mi volant při brždění a měl jsem vakl ve dvou čepech, rozhodl jsem se pro menší GO nápravy. Vyměnil jsem spodní čepy, řídící čepy i s tyčema a manžetama, nové kotouče ATE power disc+ desky ATE, vyčistil a natřel hamerlitem brzdiče, promazal vodící čepy, důkladně očistil dosedací plochu náboje, z indikoval náboj jak házivost (do 0,05mm) tak i vůli. Z měření jsem usoudil že ložiska a i náboje sou v pohodě.Namotoval jsem tedy vše dohromady a jezdil. Asi 500km bylo vše v pořádku, žádné vybrace do volantu. Jenže pak se to začalo pomalu zase vracet a tet je to zas v hajzlu. Podotýkám že zkroucení kotouců vylučuji, nikde jsem nebrzdil prudce, kazdou chvíly jsem kontroloval teplotu kotoučů a ani zádnou louží sem neprojel s teplíma brzdama, ačkoliv věřím že na tohle vše by měly být ty brzdy dimenzované. Jo a silentbloky sou měněny asi před 5000km a to všechny, ty jsou dobrý. Jedná se o F1 comby 1.9 TDI ATD. Děkuji za každou radu, věřím že nejsem první kdo to kdy řešil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...