Přejít na obsah

Jak jezdit s 1.6 16V TDI CR


Doporučené příspěvky

Ahoj možná budu vypadat jako blb ale prostě je to má první nafta a nějak si nejsem jist zda s ní jezdím dobře takže byhc rád věděl vaše zkušenosti jak s ní jezdit.

 

Za studena řadím podle doporučení takže při 2100 ot. přeřazuju výš .. spadne to na nějakých 1300 ot. a od 1500 zabírá turbo..  Když je zahřátej tak to točím do 2500 někdy i do 3000.. Turbo dochlazuju vždy aspoň 30s někdy i déle..

 

Hlavně mě zajímá kdy ten motor dusím.. Můžu při jízdě po městě kdy nepotřebuju výkon a jedu na tempomat točit třeba těch 1300 ot.? tak mě to radí ten ukazatel ale mě se zdá že motor podtáčím. A kolik je u toho motoru teplota oleje abych si mohl říci že je prohřátý a můžu ho točit? Začínám ho vytáčet nad 2200ot. když má kolem 75-80°C olej ale na ty 3000 jen občas když má nad 90°C olej. Je to tak správně?

 

A mohu jet na dálnici ikdyž ten motor je studenej a točí třeba 2300 ot. což je 130km/h? Je to opravdu tak skvěle spřevodováno že motor nemusí být prohřátej a můžu s ním tolik jet? :) A plný plyn až když je prohřátý co? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám benzín, a DSG mi tiež drží otáčky čo najnižšie, často práve na 1300. Ak to benzínu nevadí, tak naftový motor to musí mať úplne na háku. Skôr by som sa bál o dvojhmotný zotrvačník. Ak sú ti tie nízke otáčky nepríjemné, tak tam nechaj nižší prevod. Budeš mať namiesto 1300 nejakých 1700... :-)
Čo sa týka jazdy na diaľnici so studeným motorom, myslím si že to je v poriadku, 2300 otáčok je akurát na normálne zohriatie motora (pod 2000 rpm to trvá moc dlho). Ak budeš zrýchľovať pomaly, motoru to nijak neuškodí, zvládne to s prstom v nose.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok utěšil jsi mě že asi jezdím vpořádku :) děkuji aspoň někdo se ozval. Nikdy jsem neměl diesla a v práci jsou jen staré TDI 1.9 které nikdo neřeší jestli jsou studené nebo teplé.. já si hlídám teplotu oleje a točím ho k 2500 ot. až při 90 °C to bych už řekl že je snad motor prohřátý.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ja som si vsimol ze ked  stlacim plyn do urcitej urovne.... tak na 1300 otackach mam vyssiu spotrebu ako napriklad pri 1500 :) vseobecne sa snazim aby pri preradovani nepadli otacky pod 1500, jednak auto netaha a dalsia vec dost to duni a je to proste take neprirodzene.... a samozrejme raz za cas " prefuknem turbo " a zajazdim si na vyssie otacky  :kol-28: a ako spomenul e1 nizke otacky neprospievaju zotrvacniku... a asi vlastne nicomu.. ani DPFku a asi ani EGRku... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj nevím kde muj dotaz dat. :) jezdím sem tam v Octavií 2. Generace 1.9 tdi 74 kw a proti své fabii 1.6 tdi 77kw je to trochu jiné. U sve fabie když pouštím spojku tak otáčky na volnoběh klesají a až po chvíli stupňů na 950 ot. A auto se v pohodě rozjíždí. Ale u ťě oktávy ot. Zůstávají na 800 ot a auto se plynule bez dušení rozjíždí. Není někde v me fabce chyba? :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to obsahem. 1.9 má sílu už odspodu kdy ještě turbo nezabírá.

Já jsem na 1.6, přecházel z Feldy 1.9 atmo, a přestože měla výkon jen 47kW, tak na rozjezd byla podle mého vjemu živější.

 

Ze začátku jsem byl dosti zklamaný a neuměl jsem se ostře rozjet. Ale zvykl jsem si jezdit jak s benziňákem. Když se chci rychle rozjet, tak jedině vytočit. Normální rozjezd je jak jsem byl zvyklý, z volnoběhu. 

 

Zkrátka výkon u 1.6 je nahnaný turbem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vzdy musím motor vytočit aspoň na 1200 ot. Jinak nejsem schopen se normálne rozjet.. :( když se rozjíždí z volnoběhu tak to je horší jak šnek :/ ta 1.9 vyletí. Ale je fakt že v te octavce je slabší o dost. Plyn mam na podlaze a jede jako bych mel pul plynu u 1.6 ..

Každopádně Děkuji za vysvětlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, taky se nerozjíždím že bych nechal volnoběh. Ale tak nějak spojku s plynem současně. Ale když se chci přiřadit z vedlejší na hlavní, tak vyloženě napřed vytočit otáčky a teprve pouštět spojku. Na to jsem u 1.9 nebyl zvyklý.

 

Ale ještě mě u tebe zajímá jedna věc. Dost často píšeš, že jak jezdíš s raději vyššíma otáčkama a že nedůvěřuješ napovídání maxidotu. Já ne že bych řadil vyloženě podle nápovědy, řadím si podle svého, ale většinou se na tom shodneme. Točím víc jen při předjíždění a podobně.

Na jaký kvalt jezdíš v obci když chceš jet 50. Já jezdím na 4, ale to je tak 1300-1400 ot. Ty abys měl otáčky vyšší a nepřekračoval, Tak jezdíš na dvojku?

 

 

Ještě k té oktávce. Je těžší, tak 74kW, jak píšeš není nic moc, zatímco na tvou lehčí Fábku 77kW, je docela dost.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím po městě 60 :) abych mohl mít zařazenou 4. Zatím mě nikdo naštěstí nechytil .. ale občas jezdím na 3 abych mohl jet 50-55 to točím 2000 ot. Já když jedu 50 na 4. tak to auto sice jede ale je slyšet že to celkem duní a  když je trochu kopec tak konec.. auto jede ale spotřeba stoupne a je to dunění a dunění :) Takže já jezdím max z kopce pod 1500 ot. ale jinak se to snažím držet kolem 1600 ot. někdy i 2000ot. vklidu nechám. Dnes jsem jel průměrně za 4,7L .. to si myslím není zlé. Jen ten motor se nestihne ani prohřát na 90°C (teplota oleje) po 20km v dnešní teplotě tesně kolem 0..

 

Ty větší otáčky myslím proti jiným kteří to drtí kolem volnoběhu a snaží se řadit podle toho pomocníka řazení který mě radí abych do kopce který jedu na 1600ot. zařadil vyšší rychlostní stupeň a otáčky mě spadnou k 1200ot. .. jsem to dnes zkoušel i s tou 1.9 a ani ta to nerozdýchala.. Je to podle mě špatně nastaveno. Asi to je proto aby si lidi pak šli měnit v 50 000km dvouhmotový setrvačník .. :)

 

A když je prohřátá tak to při zrychlování klidně vytočím do 3000-3500ot.. Ale zkoušel jsem takto předjíždět a rychleji jsem předjel když jsem přeřadil při 2500ot. a dal zase plný kotel.. :) to hlavně testuju při cestě do zlína kde musím předjet třeba i 5 aut naráz v protisměru a zas tolik míst k předjetí tam není .. :/

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...