Jump to content

Potíže s řazením 2. stupně


Twisted
 Share

Recommended Posts

Ahoj vespolek, narazil jsem na hodně nepříjemný problém Fabie II HTP 51 kW. Při řazení 2. převodového stupně se ozve rachot a řadička sebou trochu zaškube, patrně jde o "počítání zubů". Děje se to ve vyšších rychlostech (tedy při podřazování), při řazení z jedničky jsem si problémů nevšiml. U jiných stupňů to nedělá. Dnes jsem to zkoušel s falešným meziplynem (ještě zkusím přes neutrál), velmi pomalu i velmi rychle, ale projevilo se to vždy, snad jen velmi rychlé zařazení proběhlo bez většího hluku.

 

Znamená to, že jsou v háji synchrony? Lze to opravit bez výměny převodovky? Za kolik zhruba?

 

Budu vděčný za každou radu.

 

EDIT: Stačí pořádný meziplyn a dvojka se zařadí skoro sama. Aspoň tedy něco pozitivního...

Edited by Twisted
Link to comment
Share on other sites

A kolko ma za sebou ta prevodovka km.? Teraz som menil synchron na trojke no je tam trochu prace. Treba vylisovať dve hrieadele z dvojložiska atd. Podla mňa sa to neoplati napr u nas malo jazdena prevodovka ide okolo 120-150€. Ja som to robil len preto že sa jednalo o vlastny autopark.

Link to comment
Share on other sites

No ani ne 70 tis...Ale zabrat dostala, pravda, dost - městský provoz, více řidičů a sám jsem se s ní učil řídit... :-)

 

Ještě bych dodal, že oprava svépomocí nepřichází v úvahu - pouze v servisu...Ale měnit celou převodovku po 70 tis. jen proto, že odešel snad synchron u jednoho stupně mi připadá dost neekonomické. :-(

Link to comment
Share on other sites

Podotknem že stupeň 1 a 2 ma dvojsynchron to bude dost peňazi. Pri oprave prevodovky ti ani jeden servis nedude tam davať nazad už raz odlisovane dvojložisko ktore stoji 50€ plus dva litre noveho oleja už si pri 70€ a ešte neviem cenu dvojsynchronu druheho stupňa ale minimum 20-30€.

Treba sa informovať v servise kolko by stala oprava a potom pouvažovať ktora varianta by sa viac oplatila. (nie vždy oprava je ta najlepšia volba)

Link to comment
Share on other sites

Dobře, děkuji...Když to tak odhadnu, v neautorizovaném servisu a s využitím mírně jeté převodovky půjde o záležitost cca 5000 Kč (185 €) či trochu více, v autorizovaném a s novou bych se dostal asi na dvakrát tolik. A pokud by byl servis schopný provést opravu, pak by se cena snížila možná o 1000 Kč...Počítám správně?

Edited by Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Link to comment
Share on other sites

Aha, to je asi 140 €/4000 Kč za materiál...což je sice dost, ale zase zůstane původní převodovka, o které vím, že nemá tolik najeto a jinak bude patrně v poměrně dobrém stavu. Když seženu mírně jetou, tak kdoví co už zažila. A nová bude asi pěkně drahá...Vyjádřil by ses prosím ještě k mému odhadu výše?

Edited by Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Link to comment
Share on other sites

No nechcem tu isť hlboko rozoberať pre a proti. Skusim takto ten synchron sa zodral tie častice kovu (aj povlak ako teflon) su v oleji a to plave po celej prevodovke čiže v ložiskach, medzi kolečkami atd. Malinko tomu rozumiem tak by som na tvojom mieste išiel cestou hladať na vrakači malo jazdenu prevodovku.

 

,,ale zase zůstane původní převodovka,, ale jazdenka bude v lepšej kondičke ako tvoja opravovana na ktorej jazdil kde kdo a ty si sa na nej učl jazdiť.

 

Dalej sa už ty musiš rozhodnuť ktoru cestu zvoliš.                

Link to comment
Share on other sites

Moc díky za rady. Musím o tom popřemýšlet a případně se poptat v konkrétních servisech (ten vrakáč asi bude nejrozumnější kompromis), a než to zrealizuji, budeme to muset nějak přežít...

 

Jinak kdyby ještě někdo alespoň orientačně věděl cenu nové převodovky pro HTP, také by mě to docela zajímalo...Ačkoli je mi jasné, že půjde o pěknou pálku...

Edited by Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Dvojku řadim a podřazuju jako v náklaďáku. Dvakrát šlapat a meziplyn. Zvyk ze starýho auta kde mam sichrony na dvojce nějaký divoký.

Teda u starýho auta řadim všechny stupně jako v náklaďáku.

 

U Fabule HTP 51 kW se občas zapomenu a kromě tý dvojky tam sekám s náklaďáckým způsobem všechny rychlosti.

 

Můj osobní pocit je, že tam pak skáčou trošku líp.

Edited by Mr.Pavka
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Romiiken
      Ahojte.  Chcem sa poradit ohladom neprijemneho krhotania, ktory moj sup produkuje. Vyzera to tak, ze hrkoce DSG. Robi to len v polohe Parking a Neutral. Po zaradeni R alebo D hrkot zanikne.
      Este by som dodal, ze telefon ten zvuk pomerne ostro pobral. V realite to je trosku tichsie asi tak o 35 %.
       
       
      Ma niekto podobnu skusenost s takymto hrkotom pri dq250 ? 
      Jedine co ma napada je set spojok alebo dvojhmotny zotrvak. 
       
      Auto ma 43 tisic km. Nedokazem povedat ci to robi od nova, lebo som ho nekupil ako novy. 
       
      Dakujem za kazdu reakciu :). 
    • By Altisek
      Ahoj, 
      Chci se zeptat jak to přesnějí funguje s výměnou řídící jednotky s budíkama. 
      Chci se zeptat přesnějí, které kódy budu potřebovat, když budu měnit obojí.. 
      Řešil jsem tlak oleje v autě a občasné blikání IMO + svítícího motoru 
      Tlak oleje Jedná se o soft poruchu, motor byl kompletně repasovaný a dělal to i předtím.. Jedná se o to, že dva měsíce zpátky to měl mechanik a kontroloval čidla, tlaky v motoru, mazání, olej a podle něj je vše v pohodě.  IMO + zamykání Občas se stane, že špatně přečte klíč a bliká IMO - řeším to zatím jen vytažením klíčku a po chvíli vložením zpět ať si ho znova přečte...  taky se stává, že se sám od sebe zamkne, ikdyž jsou klíče uvnitř nebo dokonce je nastartováno.. diagnostika motoru Jedná se o svítící kontrolku motoru - podle delphi diagnostiky se jedná o špatné čtení klíče (je možné, že to dělá systém centrálu který první majítelka měnila?)  
      V servise ty dva měsíce zpět kontroloval i všechny kabely v motoru, jestli tam není někde zkrat, nestřílí to do kostry nebo něco prostě od čeho by se dalo odvíjet dál. 
      Bohužel kabeláž je v pohodě. (i to slavné místo, kde kabely korodují a ničí se je údajně v pohodě. 
       
      tak mně napadá, že ŘJ může být chybná a tak mně napadlo jestli to jde nějak udělat, že by se to vyměnilo rovnou i s budíky jestli to není náhodou i v nich.
      Vím, že potřebují kódy. (Od IMO kód mám z klíče, ještě budu muset načít kód od budíků - to si vytáhnu), ale jestli když to vyměním budu potřebovat pouze NOVÉ kódy od řídící jednotky (IMA) a budíků nebo i ty staré? 
      Děkují (jo a dementní kecy typu "že to je čidlo tlaku" - opravdu to čidlem NENÍ - je tam třetí čidlo, které bylo 100% funkční) 
       
    • By elvisaak
      Zdravím, chtěl bych vyměnit panel climatronicu v octavii 2 rv. 2008 za panel z golfu 5 který je na obrázku. Jde mi o ty tlačítka na prostředním ovladači a i se mi líbí ty stříbrný kroužky. Budou s tím nějaké problémy, nebo bude panel stačit nakalibrovat a pojede? Fórum jsem prohledával, ale nenašel jsem nic podobného, tak pokud to tu je, tak se omlouvám. Díky ;-)

    • By wrosi
      Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat jestli by se zde našel někdo kdo měl nastavení rozvodů a zda by bylo možné zaslat obrázek s aretacemi a s postupem výměny rozvodů.
      Na Superb 3 2.0 cr, DFCA, 4x4, 03. 03. 2016 DSG.
      Přikládám VIN: TMBLJ7NP9G7059297.
      Za jakoukoliv informaci děkuji. 
    • By Hanux
      Zdravím,
      mám pochroumané těsnění u zadního okénka viz foto. Následkem je špatné zavírání příslušného okna. Motůrek strašně trpí, proto okno raději nepoužívám.
      Spíše než radu, hledám někoho šikovného na opravdu. Zřejmě je potřeba vyměnit celé těsnění a pokud je potřeba sundat tapec, tak od toho dávám ruce pryč. Moc si v tomhle ohledu nevěřím.
      Našel by se někdo na tuto práci? Nejlépe okolí 50km Brandýs nad Labem.
       
      Předem moc děkuji ?



×
×
  • Create New...