Přejít na obsah

Potíže s řazením 2. stupně


Twisted

Doporučené příspěvky

Ahoj vespolek, narazil jsem na hodně nepříjemný problém Fabie II HTP 51 kW. Při řazení 2. převodového stupně se ozve rachot a řadička sebou trochu zaškube, patrně jde o "počítání zubů". Děje se to ve vyšších rychlostech (tedy při podřazování), při řazení z jedničky jsem si problémů nevšiml. U jiných stupňů to nedělá. Dnes jsem to zkoušel s falešným meziplynem (ještě zkusím přes neutrál), velmi pomalu i velmi rychle, ale projevilo se to vždy, snad jen velmi rychlé zařazení proběhlo bez většího hluku.

 

Znamená to, že jsou v háji synchrony? Lze to opravit bez výměny převodovky? Za kolik zhruba?

 

Budu vděčný za každou radu.

 

EDIT: Stačí pořádný meziplyn a dvojka se zařadí skoro sama. Aspoň tedy něco pozitivního...

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolko ma za sebou ta prevodovka km.? Teraz som menil synchron na trojke no je tam trochu prace. Treba vylisovať dve hrieadele z dvojložiska atd. Podla mňa sa to neoplati napr u nas malo jazdena prevodovka ide okolo 120-150€. Ja som to robil len preto že sa jednalo o vlastny autopark.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ani ne 70 tis...Ale zabrat dostala, pravda, dost - městský provoz, více řidičů a sám jsem se s ní učil řídit... :-)

 

Ještě bych dodal, že oprava svépomocí nepřichází v úvahu - pouze v servisu...Ale měnit celou převodovku po 70 tis. jen proto, že odešel snad synchron u jednoho stupně mi připadá dost neekonomické. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podotknem že stupeň 1 a 2 ma dvojsynchron to bude dost peňazi. Pri oprave prevodovky ti ani jeden servis nedude tam davať nazad už raz odlisovane dvojložisko ktore stoji 50€ plus dva litre noveho oleja už si pri 70€ a ešte neviem cenu dvojsynchronu druheho stupňa ale minimum 20-30€.

Treba sa informovať v servise kolko by stala oprava a potom pouvažovať ktora varianta by sa viac oplatila. (nie vždy oprava je ta najlepšia volba)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, děkuji...Když to tak odhadnu, v neautorizovaném servisu a s využitím mírně jeté převodovky půjde o záležitost cca 5000 Kč (185 €) či trochu více, v autorizovaném a s novou bych se dostal asi na dvakrát tolik. A pokud by byl servis schopný provést opravu, pak by se cena snížila možná o 1000 Kč...Počítám správně?

Editováno: , autor: Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, to je asi 140 €/4000 Kč za materiál...což je sice dost, ale zase zůstane původní převodovka, o které vím, že nemá tolik najeto a jinak bude patrně v poměrně dobrém stavu. Když seženu mírně jetou, tak kdoví co už zažila. A nová bude asi pěkně drahá...Vyjádřil by ses prosím ještě k mému odhadu výše?

Editováno: , autor: Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechcem tu isť hlboko rozoberať pre a proti. Skusim takto ten synchron sa zodral tie častice kovu (aj povlak ako teflon) su v oleji a to plave po celej prevodovke čiže v ložiskach, medzi kolečkami atd. Malinko tomu rozumiem tak by som na tvojom mieste išiel cestou hladať na vrakači malo jazdenu prevodovku.

 

,,ale zase zůstane původní převodovka,, ale jazdenka bude v lepšej kondičke ako tvoja opravovana na ktorej jazdil kde kdo a ty si sa na nej učl jazdiť.

 

Dalej sa už ty musiš rozhodnuť ktoru cestu zvoliš.                

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za rady. Musím o tom popřemýšlet a případně se poptat v konkrétních servisech (ten vrakáč asi bude nejrozumnější kompromis), a než to zrealizuji, budeme to muset nějak přežít...

 

Jinak kdyby ještě někdo alespoň orientačně věděl cenu nové převodovky pro HTP, také by mě to docela zajímalo...Ačkoli je mi jasné, že půjde o pěknou pálku...

Editováno: , autor: Luďa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dvojku řadim a podřazuju jako v náklaďáku. Dvakrát šlapat a meziplyn. Zvyk ze starýho auta kde mam sichrony na dvojce nějaký divoký.

Teda u starýho auta řadim všechny stupně jako v náklaďáku.

 

U Fabule HTP 51 kW se občas zapomenu a kromě tý dvojky tam sekám s náklaďáckým způsobem všechny rychlosti.

 

Můj osobní pocit je, že tam pak skáčou trošku líp.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...