Přejít na obsah

Divné chování baterie - střídavě točí netočí


MarekOct2

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám před rokem koupenou tuším Varta 70mAh baterii, v O2 1.9TDi. Má 200 000 km, každý pracovní den jezdí 2x50 km. A následujcí problém.

 

V týdnu jsem po půl hodině od zastavení přišel k autu, chci nastartovat, palubka svítí jak má, a po otočení klíčkem jen cuknutí startéru a ticho. Jako by se jen horkotěžko pootočil startér, sotva čtvrtsekunda pohybu. Lekl jsem se na smrt vybité baterky, ale palubka mi nezhasla, počítač se nevynuloval. Vrátil jsem klíček, otočil znovu, a auto okamžitě nastartovalo jako za mlada. Jen motor při natočení více "zabral", jako by zbylo ve vstřících palivo nebo tak nějak. A pak vše v pořádku.

 

Za dva dny jede žena z práce (ten den ale auto různě pojíždělo po městě), po 40 kilometrech zastaví na benzínce, a auto už nenastartovalo - startér horko těžko motor utáhl na tři pomalé otočky a ticho. Přes kabely nastartování na první brnknutí. Dojeli jsme domů, čtyřikrát vyzkoušli start a všechno v pořádku. O den později první start motor skoro neroztočil, druhý pokus úplně normální nastartování...

 

Absolutně netuším, o co může jít. Žádná kontrolka nesvítí, už vůbec ne dobíjení, a baterie jednou start neutáhne (ale nevynuluje počítač), a o pět sekund později nastartuje bez zaváhání. Ale co jiného by to bylo než baterie? Je možné ji nějak zjistit, jestli je "špatná"? 

 

-----------------------

 

Nebo už se nám kuna konečně prokousala do kabelů, a při některém startuje dochází ke zkratu, že není proud pro startér, a při jiném je bez zkratu vše OK? Kuna nám do motoru leze, ale nevím, jestli by problém v kabeláži to chování auta vysvětlil.

 

-----------------------

 

EDIT: Výsledek - dosloužily uhlíky ve startéru.

Editováno: , autor: MarekOct2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To tento případ není. Na první otočení klíčku se motor neotočí, na druhé nastartuji. Pak auto dva dny funguje jak má, a pak se zase startér neroztočí na žádný pokus. Přes kabely nastartuji, a po pár kilometrech jízdy vypnu motor a 4x po sobě bez problémů nastartuji, i se zapnutou veškerou elektronikou, co v autě je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vzhledem k tomu, že to s kabelama jde nastartovat, tak je to baterkou. Baterka má velký vnitřní odpor, takže malý proud dodá (pro kontrolky, elektroniku, žárovky ...), ale velký proud pro stratér nezvládne. Já bych nechal prověřit baterku, obzvlášť když je v záruce.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...