Jump to content

Recommended Posts

Zdravím, marně pátrám v servisce po servisním intervalu výměny rozvodového řetězu na FII 1,6 16 V. Něco jsem zde našel - údajně by to mělo být bezúdržbový, ale co tak čtu na VW foru tak kluci s motorama 1,6FSI řeší problémy s řetězama při startu a hlučnost motoru.

 

Něco jsem našel v literatuře - 

 

Tento motor je jedním z nejnovějších a nejmodernějších hnacích agregátů použitých ve vozech Škoda. Svou konstrukcí je odvozen od motoru 1,6 FSI.

U motoru 1.6 i - 77kw je pro pohon vačkových hřídelů  použit ozubený rozvodový řetěz. Řetěz byl optimalizován z hlediska hlučnosti a je napínán hydraulickým napínákem.

Pro vývoj rozvodového řetězu byly stanoveny následující cíle :

 

- bezúdržbovost

- snížení hlučnosti ( ve srovnání s dosavadnímí rozvodovými řetězi)

- nízké náklady

 

Těchto cílů bylo dosaženo použitím ozubeného řetězu s články o rozteči 8mm . Tento řetěz je přijatelným kompromisem z hlediska:

 

- velikosti zástavbového prostoru

- možností zatížení řetězu

- systémové komplexnosti

- hlučnosti řetězového převodu

 

Pro pohon olejového čerpadla se používá válečkový řetěz , protože na něj nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky.

 

 

Mám najeto 160 000 km - pravidelný servis Fabia sport 1.6  16 V - a žádné hluky při startu ani během jízdy neslyším.  Je lepší toto vyměnit preventivně? Je tu někdo kdo to měnil na tomto motoru ? Kluci na VW tvrdí že komplet výměna rozvodového řetězu i s přestavovačem je kolem 20 000 Kč.

V servisní knize to řeší jenom kontrolou - žádný povinný interval na výměnu neuvádí.

 

 

 

 

 

 

post-89961-0-58416500-1409506648_thumb.j

post-89961-0-80728800-1409506660_thumb.j

post-89961-0-73085300-1409506670_thumb.j

post-89961-0-92505600-1409506683_thumb.j

post-89961-0-32596200-1409506694_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Jsou tam rozvody spíš podobné HTP, ale narozdíl od něj mi ještě nikdy po startu nezachrastili.

Ještě jsem neslyšel o problému s rozvody u 1.6, ale jak už bylo řečeno, moc těch motorů nejezdí.

Mě by zajímalo, jestli při jízdě s otevřeným oknem také rozvody trošku slyšíte? Ten zvuk se dost těžko popisuje, ale podobný je slyšet i u HTP první generace.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Dobrý deň, kúpil som roomstra 1,6 16 v  77 kw (BTS), najazdených  95 000 km, ako je to teda s výmenou rozvodov ? K žiadnemu fixnému intervalu som sa nedopátral. Alebo pokiaľ reťaz je pri štarte ticho, netreba rozvody riešiť ? Nemôže dôjsť k náhlemu poškodeniu motora, z toho dôvodu, že nebol menený rozvod ? Ďakujem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Zdravím. Před půl rokem jsem koupil Fabku s tímto motorem, samosebou už ojetou se 140 tisíci (dle VIN by stav měl odpovídat). Nyní se mi začalo projevovat při studeném startu ono chrčení/zachrastání. V servisu došlo na výměnu rozvodů, napínáku i řetězu (dokonce za silnější variantu). Chrčení ale neustalo. Má někdo tip, v čem by ještě mohl být problém?

Link to comment
Share on other sites

Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje.

Link to comment
Share on other sites

Připojím se s mojí zkušeností. Aktuálně najeto 148 tisíc km a párkrát se stalo, že rozvody zachrastily po startu. Většinou ale po delší cestě + plné auto. Jinak vím pouze o kladkách, které šustí. Starosti mi přidělává klepot, který se stále vyvíjí s kilometry. Na zdvihátka mi to přijde dost hluboký zvuk. Na začátku prosince jsem objednaný do servisu, tak pevně doufám, že Ježíšek nepřijde o několik dní dřív :D. Natočil jsem krátkou ukázku se zahřátým motorem. Celkově mi přijde, že jde motor tvrdě a celkem se třepe na volnoběh (otáčky drží). Na palivu i oleji nešetřím.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3vgXyqj6--o

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

V 10. 11. 2017 na 14:17, rkonf napsal:

Mám najeto 163 tkm, rozvody původní a jsou potichu. Jestli máš na mysli klepání, které je slyšet po nastartování studeného motoru, tak to jsou zdvihátka ventilů. Pokud klepou jen za studena, tak to nemá smysl řešit. Po výměně by klepaly za chvíli zase. V létě mi trochu pomohlo držet hladinu oleje na maximu. Teď v zimě, než se olej trochu zahřeje, tak to zkrátka klepe. Auto jsem kupoval s najetými 90 tkm a nijak výrazně se to klepání nezhoršuje.

 

Právěže nemyslím klepání, ale vysloveně zachrastání, jak když drhne kov o kov. Tak předpokládám, že to dělá řetěz. Klepání se po studenym startu taky lehce ozývá ale po zahřátí motoru mizí, což bych ani neřešil. Ale to chrastání při startu mě děsí víc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak mám po servisu. Rozvody se měnily kompletně, vodící lišty byly už na pokraji životnosti, takže jsem přijel akorát. Jen to klepání nepřestalo. První odhad mi volali rozvody + časování ventilů, to ale nakonec nebylo potřeba měnit. Po převzetí vozů a projížďce jsem se vrátil zpět do servisu, že to stále klepe hlavně za tepla. Byl si to poslechnout sám technik a prý to odpovídá nájezdu a že to bude na 99% zdvihátko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ahoj, 

Máme doma ojetého Roomstera 1.6 77kW a najeto 150 tisíc. To že je rozvod řetězem jsem věděl už před koupí, ale teď jsem zjistil že vodní pumpa je na drážkovém řemenu. Nikde jsem ale nezjistil kdy se má tento řemen a potažmo i pumpa měnit. V servisce jsem nenašel nic konkrétního a na netu zatím také ne. V servisce se do naší koupě ve 130t nic o vyměně nepíše,  tedy zatím nikdo nic neměnil. Je samozřejmostí že pokud se u 1.4 má měnit na 120t km rozvody, tak předpokládám že právě i s drážkovým řemenem a kladkymi a tedy by to mohlo být u 1.6 stejné. 

Může mi to jen někdo potvrdit. 

Edited by Gordy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...