Jump to content

Mr.Pavka
 Share

Recommended Posts

Ahoj. Jak to máte u svojich Fabií a Roomstrů se slícováním mezer?

 

U své F2 po FL mam přední kapotu tak nějak divně nad světlama a na každé straně je jiná mezera.

 

Auto mam koupené od nova/nebourané a zajímalo by mě, jestli to v MB prostě odflákli a nebo se jim při předchozí manipulaci s autem stala nějaká "nepříjemnost" o které mi nechcou říct.

(varianta o odfláknutej montáži dílů karoserie a světla by pro mě byla přijatelnější :kol-28: )

 

Slyšel jsem, že Škodovka to poslední dobou s dílenským zpracováním moc neprožívá, ale že by až takhle?

 

Už jsem viděl takhle hnusně sesazený světla a kapotu na dvouch autech, ale neměl jsem příležitost se zeptat majitelů jestli to takhle koupili a nebo je to  po nějakej bouračce.

 

Každý den na to musim koukat a vypadá to prostě divně.

 

Dík Pavel

post-85140-0-80402100-1409634053_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

mě přijde, že žádná dlouhá haubna pořádně nesedí. U kámoše jsem teď zjistil, že ji má na jedné straně o 5 mm výš než na druhé - prostě mezi blatníkem a kopotou je schod. Také nikdy nebourané, prostě to tak je... Dokud jsem ho na to neupozornil, tak si toho nevšiml....

Link to comment
Share on other sites

Je to odfláknutý při montáži. Kapota je v podstatě tenounkej 0,5mm a lisováním ještě vytaženej plíšek bodově navařenej na "pavouka" = spodní hvězdicovitou výztuhu vylisovanou ze silnějšího plechu, která je spojená s bočníma výztuhama, nesoucíma panty kapoty a vzpěru (zajištění v otevřeným stavu). Celek je doslova "předpjatej" - ten plech se boduje v přípravku našponovanej jak kůže na buben a to předpětí je součástí konstrukce, má za úkol pomáhat udržet tvar kapoty za jízdy, kdy na potah působí tlakový změny = aby se potah co nejmíň vlnil. Na auto na lince se montuje pomocí robotickýho ramena, ale lidskej faktor nejde vyloučit nikde.

 

Sám jsem tuhle komplikaci musel absolvovat - sice jsem měl kapotu z výroby krásně rovnou, ale "díky" českým silničářům a jejich posypový drti za ty léta posekanou od kamínků na asi 20 místech - takže autí šlo do lakovny a tam ač jako lakýrové jsou dobří, tak jako montéři nestojí za nic a po převzetí auta jsem musel zkonstatovat, že bez doladění se to neobejde - na jedný straně jsem taky měl nad reflektorem "fuku jak vrata" a na druhý straně plech skoro na světle...

 

Pro vyrovnání stačí opatrně povolit 4 šrouby (TORX), co drží kapotu k pantům a celou kapotu srovnat (jsou tam oválný díry) - někdy stačí povolit jen 1 bok a na otevřenou kapotu před opětovným utažením jen zatlačit potřebným směrem - proto je lepší tuhle operaci dělat ve 2 chlapech. Někdy je potřeba díl rovnat i úhlopříčně.

 

BACHA, celá kapota se přitom jeví značně vachrlatě, "vochtí se" jak sama chce a při nadměrným tlaku se může zbortit nežádoucím směrem, takže opatrně a po malejch kouskách...!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vyčerpávající. Díky.

 

Rovnat to raději nebudu aby mi to připomínalo, že až si budu kupovat nový auto, musim si na takovýhle věci dát pozor.

 

A taky nechci s těma šroubama točit aby se z nich neoloupala barva a případný kupující si nemyslel že je to po bouračce.

Link to comment
Share on other sites

Řekl bych, že vzhledem ke katování kostů ve všech fabrikách budou materiály i kvalita ochrany při srovnání fábule vs. sup srovnatelný - samozřejmě sup má v kastli víc vysokopevnostní oceli ve všech výztuhách, ale potahovka bude srovnatelná (0,5mm) a pozink se dělá u všech škodivek stejně - žárově ponořením...

Link to comment
Share on other sites

To je na dlouhý povídání, tady dokonale OT - ale například se mi pokoušeli nakecat, že forman ´91 exportní verze pro Německo má stejný přední kotouče jako felina ´95 (neměl - ale oni na to přišli až když ty felinový donesený ze skladu nepasovaly do třmenů - ty správný jsem si musel sehnat a dovézt sám), dál že si nemůžu dodat svoje vlastní "neznačkový" ND na výměnu při prohlídce (tzv. "druhovýroba" - přitom to jsou díly vyráběný často na stejný lince, z jaký jdou díly na montáž do Boleslavi, jen nenesou logo škodovky - a přitom platí nařízení €U který to servisům vysloveně nařizuje akceptovat), když jsem reklamoval v záruce objevenou závadu, tak mě objednali na další tejden, že ND musejí objednat - a když jsem tam přijel, tak díl nebyl a bylo mi tvrzeno že musím znova týden čekat na jeho objednání (to už jsem řval přímo ve vestibulu před lidma jak prokopnutá kráva i na majitele a vyhrožoval jsem mu okamžitou stížností v Boleslavi, protože už tak jsem čekal tejden a navíc jsem auto s funkčním dílem potřeboval druhej den a ne bůhvíkdy - takže radši díl promptně vymontovali na šaurůmu z předváděčky), o cenách za poskytovaný ND a náplně při garančce ani nemluvím, v jiným značkovým servisu mi odmítli nakódovat určitý funkce do komfortky s tím, že moje jednotka tyhle funkce nepodporuje - přitom o měsíc později mi je naprosto v pohodě na počkání před svou dílnou nakódoval neznačkovej mechanik, v dávnější historii se mi ve škoda-servisu pokoušeli tvrdit, že mám v šáde špatnou baterku když mi alternátor málo dobíjel a problikávala kontrolka (baterka byla rok stará, závada byla v regleru, kterej měl špatný ukostření - nalezeno i opraveno nakonec vlastníma silama doma před panelákem)... No bylo by toho na hodinový podrobný povídání.

Link to comment
Share on other sites

To se stává poměrně běžně, obvykle se menší poškození (rejpance do laku, promáčknutý potahový plechy, nakřápnutý plasty, křápnutý okna) řeší vrácením autí do fabriky a tam výměnou dílu + profi přelakováním ve stejný dílně, v jaký se opravujou auta s nalezenýma chybama na výstupu z hlavní montážní linky. Pokud opravu zvládne autorizák (v případě pouhý výměny kus za kus těch skel nebo plastů), dělá se to pokud možno na místě.

 

A míst, kde se může autí poškodit je kupa. Začíná to při nakládání aut na trajler, pokračuje to nějakýma bouchancema při přepravě (špatně ukurtovaný auto na trajleru = pohne se, náraz čehokoliv zvenčí = kámen, větev, jinej předmět nebo dokonce vozidlo) a končí to při skládání auta u prodejce - ve všech případech nastávají nehodový situace, kdy dochází k většímu nebo menšímu poškození jistýho % přepravovanejch aut. Úhradu za opravy většinou řeší pojišťovny, každej kdo takhle přichází do styku s novým autem má už ve vlastním zájmu sjednaný pojištění odpovědnosti. Větší škody se řeší totálkou = dodáním novýho kusu, málokterej výrobce si lajzne, aby jeho autorizovaný prodejci dostali jako funglovku k prodeji auto opravený po nějaký větší ráně...

Link to comment
Share on other sites

No slyšel jsem jeden jednabábapovídala příběh o autě, se kterým se při manipulaci na prodejně vjelo do nějaký velký díry kdy se pošramotila celá nápravnice a rameno.

 

Tak ho prej hodili na zvedák, hehce stříkli, vyměnili nápravnici, rameno a co bylo poškkozený zakamuflovali a prodali jako nový auto.

 

A podle toho co slyšívám i od jiných lidí o autorizacích a když sem měl možnost bejt 14 dní v autorizáku citroenu a viděl co se tam děje, tak člověk nikdy neví.

Link to comment
Share on other sites

No slyšel jsem jeden jednabábapovídala příběh o autě, se kterým se při manipulaci na prodejně vjelo do nějaký velký díry kdy se pošramotila celá nápravnice a rameno.

 

...

A podle toho co slyšívám i od jiných lidí o autorizacích a když sem měl možnost bejt 14 dní v autorizáku citroenu a viděl co se tam děje, tak člověk nikdy neví.

Ano, nikdy nevíš - ale ta díra by musela bejt jako past na mamuta, aby se u prodejce poškodila nápravnice, nebo by s autem museli lítat 60-80 někde po poli. Prodejci obecně mají mít zázemí jako je šaurům a na skládání aut z podvalu asfaltovej nebo betonovej dvůr atd. , jinak snad ani nedostanou licenci k prodeji!

 

Aby se tak jak popisuješ poškodil podvozek auta v místě takto "podmíněným prodejní licencí", tak to by s nima museli skákat z podvalu snad z vejšky metr a půl - tyhle "manipulační škody" opravdu pocházející z přepravy a přípravy jsou většinou jen na laku nebo plechu kastle, když se někde s autem "štrejchne" ...

 

Navíc já si nedokážu představit, že by se autorizovanej personál k ještě neprodanýmu autu choval tak, že by došlo k takový škodě - přes všecko, co se o chování prodejců a servisů k už zakoupeným autům a k jejich majitelům dovídáme, na to, co ještě není převzatý a za co de facto i de iure pořád ještě odpovídá ten autosaloon, si dávají bacha...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...