Jump to content

Nový výfuk - doporučení (co je výfuk ECO originál?)


Bjorn
 Share

Recommended Posts

Tak mi po 12 letech provozu dosloužil původní koncový díl výfuku na mé octě. Koupím tedy nový. Jakou doporučíte značku? Bosal, Walker, Starline, nebo ještě jiný? Když jsem měníval výfuk na jiných autech, tak ty neorigo vydržely tak maximálně 3 roky. Nevyplatí se tedy koupit originál? (stojí skoro 5500,- Kč)

 

A co to znamená ECO originál? Stojí okolo 2500,- Kč. Jsem z toho nějaký zmatený :-)

 

Díky za rady

Link to comment
Share on other sites

Economy diely sú originálne diely ktoré sú upravené vzhľadom na zostatkovú hodnotu vozidla . Eco výfuk nebude antikorový ako orignál ale pohliníkovaný , ale oproti takým Bosalu , Walkeru a aj iným to bude stále poriadne skonštruovaný kvalitný diel ktorý ti ešte vydrží ... 

 

 

Ak si chceš auto nechávať na veky, šiel by som do originálu , kto videl konštrukciu , spracovanie , úchyty , hlučnosť ,tesnosť a antikoroznu odolnosť mi dá za pravdu , a tie ceny dnes pri použití šekovej knižky nie sú až tak strašné 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

současný originální díl už nemusí mít s tehdejší kvalitou vůbec nic společného. Tykť to auto se už mnoho let nevyrábí, bůh ví, kdo to teď dělá. A ty Bosaly a spol. bych také neztracoval. Měl jsem ho na Felicii a po půl roce se začal deformovat (chyběla v něm nějaká výztuha), v rámci reklamace vyměnili za nový a je tam taky 12 let a stále se s tím dá jezdit.

Link to comment
Share on other sites

Tak vyřešeno... porovnal jsem Bosal, Starline, Walker a nějaký český od T (přesně si nepamatuji), ECO origo a origo a šel jsem do originálního dílu. V povrchové úpravě jsem si ničeho nevšiml, u těch levných vypadaly sváry tak nějak "humpolácky" a největší rozdíl byl ve váze... Originál byl o 2 kg těžší než další v pořadí. Dohodl jsem slevu a měl jsem to za šestku od katu dozadu vše nové.

 

Ale po čertech mám teď pocit, že pod kabinou řidiče, když otevřu dveře, to nějak více "prdí" :-)

Link to comment
Share on other sites

současný originální díl už nemusí mít s tehdejší kvalitou vůbec nic společného. Tykť to auto se už mnoho let nevyrábí, bůh ví, kdo to teď dělá. A ty Bosaly a spol. bych také neztracoval. Měl jsem ho na Felicii a po půl roce se začal deformovat (chyběla v něm nějaká výztuha), v rámci reklamace vyměnili za nový a je tam taky 12 let a stále se s tím dá jezdit.

Kolik let je mnoho? Poslední O1 sjela 12/2010? To už nejsou kvalitní ani origo díly? Zase tady někdo šíří .....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

KaJe: Hodně dobrý článek... škoda, že jsem ho neviděl dřív. A ta značka skutečně byla Tyll. Jen mě zaujalo, že tam píší, že origo je lehký. Dle váhy byl naopak nejtěžší.

 

Libero, Wittmann: V pondělí to tam hodím, ať se mrknou co si přesně nesedlo. Muselo se to ale hnout až cestou domů, neboť v servise to nedělalo. A to jsem tam ještě zkušebně výfuk ucpal rukou a nikde to "prdět" nezačalo.

Link to comment
Share on other sites

Kolik let je mnoho? Poslední O1 sjela 12/2010? To už nejsou kvalitní ani origo díly? Zase tady někdo šíří .....

 

 

Netvrdím, že jsou nekvalitní, jen se stávají průměrnými za nadprůměrnou cenu. Hlídání kvality náhradních dílů u auta, které už se nevyrábí, je na dost jiné úrovni než u dílů, z nichž se auta montují. To tak prostě bohužel nějak je a vpodstatě žádná automobilka ani nemá zájem, aby její vyběhlé modely jezdily do sta let. Sám jsem si to ověřil na Fabia I. Origo výfuk byl skvělý držák, protože auto zůstalo v rodině, při výměně jsem použil za nehorázný peníze origo díl (měnil jsem jen poslední díl). Samotný hrnec tlumiče byl úplně jinak tvarovaný, což mi bylo zdůvodněno, že už to vyrábí úplně jiná firma (znáček Škody tam byl). Po dvou letech prasklo vnější oplechování - ne že by to něčemu až tak moc vadilo, ale obdobná závada se na oriho dílu objevila až po sedmi letech. Prostě automobilka je povinná po určitou dobu zajišťovat dodávku náhradních dílů, ovšem jakmile sjede poslední vozidlo z linky začne to řešit, jak se dá. Prostě teď se vyrábí O III a O I už to má holt za sebou a vlastně ani nikoho nezajímá. Ostatně i ti dodavatelé "kvality" si musí uvolnit kapacity, aby mohli dělat pro nový model. Přece nejlepší linky nezapráskají výrobou pro dvě generace staré auto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...