Jivo Vloženo 18. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2010 Dobry den, ma dotaz. Mam spatnou bateru (mozna puvodni) a uvazuji o nove. Zatim je tam nahradni 44Ah z moji S120 a uvidime. Ale ma par dotazu. 1.) Jake max.rozmery se tam vejdou. Je tam 70A altik, asi asi sezenu 90A. Auto malo jezdi a cas od casu dalku. Takze mne jde o kapacitu a ne proud. 2.) Uvazoval jsem o lepsi s deskama s vapnikem. Ale Felda ma pri jizde palubni napeti 13,8-14,3V. Pokud zapnu pri jizde mlhovky, topeni na max, sterace klesne i na 13,5V. Predpokladam ze 90A altik to trosku vyrovna, ale neni to na ty s vapenatejma deskama malo? Lze nejal jednoduse zasahnout do regulatoru a pridanim treba resistoru nastavit soustavu na vyssi napeti? 3.) Pokud doporucite i znacku a typ, budu rad. Ale asi by tim vznikl pekny flame. Ale ceny tech z HobyMarketu nejsou o tolik nizsi, abych do nich sel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 18. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2010 Napětí regleru se zvyšuje jen těžko, bývá napevno nastavené odporovým děličem uvnitř regulátoru (teď myslím dnešní moderní polovodičové regulátory integrované přímo do držáku uhlíků alternátoru) - jediným řešením by bylo koupit přímo verzi regulátoru nebo celého alternátoru určenou pro vozidla přímo s Ca-Ca baterií montovanou u výrobce. Jeho napětí je cca 14,8-15V - oproti 14,4-14,5V u "normálního" akumulátoru bez vápníkové technologie. Kapacitu měly Feldy v sérii 44Ah i s motorem 1,6, stejnou kapacitu používají i "jednašestkové" fábule. Pokud chceš zvyšovat, musíš se řídit rozměry, které pojme "kastlík" - tedy místo vyhrazené pro akumulátor ve vozidle. Myslím, že se Ti tam větší než 66-68Ah (podle výrobce se liší kapacity) jednoduše mechanicky nevejde - ty baterie jsou stejně vysoké i hluboké, liší se ale délkou (rozměr 1 desky článku je shodný, liší se jejich počet). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šobáň Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Liší se i výška, záleží na výrobci, prostě poměřit jak je to velké a podle toho koupit, já jsem tam narval 63Ah. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Omishe Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 jakou mám koupit autobaterii do feldy nafty?někdo říka ,že 66 Ah stačí bohatě ,ale mě se to nějak nezdá.A taky jakou značku?Předem díky moc za jakoukoliv radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Varta, Banner, Exide, klidně i něco podobného, hlavně ale musí mít minimálně těch 66Ah - lepší bude 72Ah nebo i ještě větší - doslova co největší se pod kapotu vejde. Nekoukej na údaj o výkonu alternátoru, prostě kup co největší se vleze - v tuhé zimě si poděkuješ. Pokud budeš volit z několika možností se stejnou nebo podobnou kapacitou, řiď se údajem o startovacím proudu, který je jaká baterka ochotná dodat - je to údaj třeba 560A a podobně - čím vyšší při stejné kapacitě, tím je baterka kvalitnější. Zbytek jsou jen kecy a reklama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PTPStudio Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 (editace) Mam felicii s alternatorem 55A bude se mi dostatecne dobijet když dam baterii 63Ah? Kolik je zhruba rezerva v 55A alternatoru pro nabijeni baterie při zapnutych svetlech? Klimu nemam a je to 1.3 monotronic Editováno: 15. Září 2014, autor: PTPStudio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 (editace) Nebál bych se toho (slabého altrenátoru). Na kapacitě baterie až tak nezáleží, dobíjí se o to, co se spotřebuje (startováním atd) a to bude stejné. A ta rezerva, 2 potkávací světla 10 A, koncová, obrysová, ventilátor ..... i kdyby dalších 10 A, tak na dobíjení zbývá 35 A. Editováno: 15. Září 2014, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PTPStudio Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 (editace) Jen si ověř, jestli se tam vejde, já mám klasickou 45Ah a mám vždycky velký problém ji protáhnout za tou spojovací tyčí podběhů. V samotné přihrádce je jinak místa dost. A proč jí tam dáváš, jestli se mohu zeptat? Zaprvé ted na zimu at není problém se startem protože mam lpg a ikdyz to nastartuju na benzin a po zahrati prepnu na plyn tak když to zdechne je třeba dele startovat...A za druhé tu puvodni, je tam několik let banner tez dobra chci pouzit do záložního zdroje cerpadla kotle. Do auta hodim novou tam se vice vyuzije a pro zalozni zdroj staci ta starsi co je v aute. Takze asi tak. Jo a uz ji tam mam vesla. Ta banner co tam byla je asi 55A, ale nepise na ni kapacita ta nova varta je stejna akorát 1.5cm vyssi. Editováno: 15. Září 2014, autor: PTPStudio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 To snad není možný - 55Ah, 63 Ah... sakra lidi, jak to tam dáváte? Jak jsem psal, mám pětačtyřicítku a vždy ji musím silou protlačovat za tím spojníkem, kdyby byla o půl centimetru hlubší, tak ji tam nedostanu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kedarek1 Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 To bude tím, že ten spojník tam nemají. Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PTPStudio Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 To bude tím, že ten spojník tam nemají. Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj. Spojnik mam pod nim lpg filtr a sla tam celkem dobře.Bezudrzbovka a toci se startérem radne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Září 2014 Sdílet Vloženo 15. Září 2014 To bude tím, že ten spojník tam nemají. Když tam není ten spojník, tak je tam místa habaděj. ten má každá filcka, ne? nebo nemá? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kedarek1 Vloženo 16. Září 2014 Sdílet Vloženo 16. Září 2014 Měl jsem dvě filcky (MR1996 a MR2001) ani jedna ho neměla. Vzpěra byla jako doplněk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Září 2014 Sdílet Vloženo 16. Září 2014 1.3 vzpěru nikdy neměla, ta snad byla z fabriky jen u motoru 1.6. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 16. Září 2014 Sdílet Vloženo 16. Září 2014 U fáčka to byl jen doplněk. Je ale možná, že v základu byla jen u verze s airbagy (zesílená karoserie). Já jí tam mám z výroby (rok 97) a jediný nadstandard jsou dva pytliky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 16. Září 2014 Sdílet Vloženo 16. Září 2014 Hm, zajímavé. Já měl taky 1.3 z roku 97 (ovšem bez airbagů) a vzpěra tam nebyla. A ani u různých dalších ročníků, co jsem měl možnost vidět, také nebyla. Ovšem všechny byly bez airbagů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 16. Září 2014 Sdílet Vloženo 16. Září 2014 (editace) Zrovna v neděli jsem viděl bratra jak 62 A baterii vytahoval z feldy a vzpěru tam má. Šlo mu to trošku blbě,ale vytáhl ji. Felda 1.3 laurin a klement. 2 x airbag. Vzpěra tam údajně byla od nova. Editováno: 16. Září 2014, autor: Mirek 835 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 17. Září 2014 Sdílet Vloženo 17. Září 2014 (editace) 1.3 vzpěru nikdy neměla, ta snad byla z fabriky jen u motoru 1.6.Ale měla, mám 97, 1.3 mpi combi, 2xpytel, abs, klima - ta je ale dodělávaná,známej měl vyřazenou ojetinu od P&Ch ta měla výztuhu i bez pytlů, vzadu klec no prostě speciál Editováno: 17. Září 2014, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 17. Září 2014 Sdílet Vloženo 17. Září 2014 To tedy vypadá, že její přítomnost, či nepřítomnost, má souvislost s airbagy? Ale to už jsme tady dost off topic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 17. Září 2014 Sdílet Vloženo 17. Září 2014 no jsme, ale původní dotaz byl vyřešen, takže můžem :-). Je fakt, kvůli autům s airbagy se začali dělat tzv. zesílené karoserie a tohle je asi jedna ze součástí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 17. Září 2014 Sdílet Vloženo 17. Září 2014 Vytažení aku přes výztuhu není lehké, ale nedělá se to zase každý den Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.