Přejít na obsah

Rozvody 1.4 TSI CAXA / řetěz, napínák, přestavovač / přeskočené, výměna


canzou

Doporučené příspěvky

Mám 1.4 TSI 92 KW v Seatu, takže konstrukčně stejný motor. Jezdím převážně kratší trasy, což je asi dost zásadní. Olej měním každých 8.000 km. Chrastění řetezu (hlasitý kovový zvuk) se mi objevovalo sporadicky tak každých 20.000 km. V cca 80.000 km se chrastění začalo objevovat snad obden. Šoupnul jsem auto do servisu vyměnili rozvody (řetěz , napínák, nějaký kolečka atd, cena cca 10.000,- Kč) a je klid. Na kulanci mi řekli tůdle nůdle, že prej jsem u nich po záruce (auto má 4,5roku) neservisoval. Je tam jasná konstrukční chyba, sevis to ale nepřizná.  Nikdo mi zatím logicky nevysvětlil zvýšené otáčky motoru při staru při teplotách cca17-32 C. Chápu, že se ohřívá katalyzátor na provozní teplotu, ale to se ohřívá i v zimě, a bez zvýšených otáček. Tohle musel vymyslet magor. Jinak slovem bezúdržbový se prý myslí 100.000 km nebo 5 let-to je bombice :-( Platí to i u např,. převodového oleje, který jsem raději taky vyměnil, protože mi při horkém motoru šla 2ka přez zuby. Po výměně je klid. Auta jsou prostě dělaný na spotřebu náhradních dílů-žádná výdrž.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dlouhém dopisování se Škodou na kulanci nic, protože jsem neměl druhou servisní prohlídku (nějak nebyl čas), ale možná by to na kulanci dali. Dle vyjádření Škody je to na individuálním posouzení a záleží na každěm servisu, zda ti kulanci uzná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O kulanci servis žádá, ale nerozhoduje. Mě rovnou řekli, že to nejspíš neklapne, ale že to alespoň zkusí. Před opravou mi jiný technik řekl, že snad alespoň materiál zaplatí. Údajně se se mnou nebude nikdo bavit. Jezdil jsem s tím i po záruce do škodovky, dodržoval jsem intervaly, dával jsem tam výhradně jejich předraženej olej. Opravdu by mě  zajímalo, jak se součástka, která by tam měla vydržet "navěky" nebo alespoň "dlouho" může pohnojit po 100 000 a způsobit další škody za desítky tisíc. Tohle přece není běžné opotřebení. Podle mého názoru to je konstrukční chyba a měla proběhnout "svolávací akce". Nebo by si obhájili, že těch poruch není zas až takové množství ? Kolik jich vlastně je ? Pokud servis s kulancí neuspěje, budu to řešit sám. Podle článku v auto.cz z r. 2012 VW kulance rozšířil na 200 000 tisíc a  6 let - nevíte o tom něco ? Neví někdo jaký je přístup k zákazníkům v Německu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vyjádření AŠ: kmenové servisy svým klientům, kteří u těchto opraven provádějí pravidelné servisní prohlídky v předepsaných intervalech, mohou ve své kompetenci poskytnout slevy na servisní práce a použitý materiál. V určitých případech můžeme, jako výrobní závod, to nadstandardní vstřícné jednání autorizované opravně doporučit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to s tou kulancí moc nehrotil. Buď se chce nebo ne. Zákonej nárok na to není tak co s tím. Každopádně tento jejich postup zohledním při koupi dalšího auta. At to je jak to je prostě vyrobyli zmetek a já jim na to skočil, podruhý ze sebe vola už neudělám. Pravdou je že jsem z toho motoru měl srach už při koupi, ale říkal jsem si vyrábí se od roku 2005 a při hledání na netu v roce 2009, kdy jsem auto kupoval jsem žádný negativní reakce nenašel ba právě naopak. Největší srandou je, že mi v servise zarytě tvrdili, že je ten kovovej zvuk po startu, když trvá max 10s úplně normální, na můj dotaz, jak je tedy možné že u nového auta to "nerachtalo" na sebe technici koukli a neřekli nic. Asi při školení výmluv nedávali pozor :kol-28: Mužu bejt jenom rád, že jsem nešel o něco později do 1.2 tsi-tam to je větší maso.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tento motor mimo jiné vybral i z důvodu počínající "katastrofy" u 1.2 TSI (původně jsem uvažoval o FII 1.2 TSI) v roce 2011 - a to se na českých forech prakticky o tomto motoru nedalo nic zjistit. Prostě proto, že ho zde skoro nikdo neměl. Dtto v servisech - "Pane, toto jsme tady ještě neměli", "Pane, to je první 1.4 TSI co vidím", "Co v tom máte za motor, že to tak málo žere?" atd. (ono se ani není co divit, při cenách, co za to třeba ŠA chtěla).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Na to bych nespoléhal, to už musí být hodně špatný, když už je rozhozený časování a svítí kontrolka. Co si tak pamatuji z různých článků, tak těm co to skočilo, ani nic nesvítilo. Ono když hapruje napínák, nic svítit nebude.

 

pava má pravdu, ted to mam v servise, první známka byla, že motor chrastil při popojíždění při spodních otáčkách, pak se rozsvítila kontrolka motoru, přes víkend sem to nechal stát a v pondělí jel do servisu, ráno už to byl neskutečnej rachot při startu, závada je napínák řetězu, a to i signalizovala ta kontrolka motoru, víc zatím nevím, jen mi volal co s tím je, a že to bude trvat dýl :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znám případ z jedné velkoflotilové firmy kde mají 5 roomsterů 1,2 TSI (mimo to mraky octaviíí, supů) a 4 z nich mají druhý motor. Ten, kterému zůstal origoš jezdí se šoférem, který mu dává čongo, na dálnici pořád kolem 140ti a má 100 000 bez zásadních projevů rozvodů nebo něčeho jiného. A ty vyměněné motory jsou v autech co se pohybují "kolem komínu". Tak si vyberte,co je lepší. Asi dvat tomu do držky a když se to podělá, tak se nedivit že je to v pytli. Naopak to mrzí, když se to opečovává a sere se to. Je to stejně jen hromada plechu na kolech, které je putna co se s ní děje. Nebrečí, nepochválí, není to živá bytost....I když to opečováváme, nakonec to pichne většina z nás na výkup a +-5 tis je rozdíl mezi hezkým a normálně užívaným vozem. Bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím.

Když tady tak čtu příspěvky o špatných rozvodech motoru, nemám ze své koupě moc dobrý pocit. Mám najeto 44000km a nejsem tedy vůbec překvapen zarachtáním při startu. Co se diskusí týče, je právě zde asi největší, ale i tak mě nic neříkající. Jak již někdo zmiňoval, ve škodovce jsou samé tajnosti, takže na otázku měnit, či neměnit řetěz, jsem dostal odpověď, že je ještě brzy. Při startu to prý zarachotit musí, než se napne řetěz. To asi dává smysl, ale nic to nemění na tom, že si někomu rachtá a někomu ne. Podotýkám, že mám po záruce, takže by servis nebyl škodný :). Ohřátý motor šeptá tak, že mám kolikrát i pocit, že mi chcípnul :lol::'> , nicméně ty studené starty nejsou nic hezkého. Má někdo z vás zkušenost s tím, že by mu řetěz přeskočil? Nerad bych čekal na to, až budu muset řešit potkaný motor, ale zároveň nechci plašit hady a měnit řetěz zbytečně. Dokáže mi tady někdo odpovědět na otázku, kdy je ten správný čas? :mellow:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, ani jsem ji nečekal tak rychle : lol:. Nevím co myslíš tím dodržením servisu, ale pokud myslíš pravidelné servisní prohlídky, tak mám bohužel poslední zanedbanou...auto bylo v Citroenu :kol-44: ...není to mou vinou,auto jsem s tím před dvěma měsíci koupil...snažil jsem se to napravit aspon tím, že jsem zajel před týdnem na prohlídku do škodovky, ale ta byla zdarma, takže předpokládám, že byla taky náležitě důkladná....o řetězu se nezmínili, že by chrčel-auto bylo ohřáté a na otázku KDY mám měnit, mi řekli AŽ TO BUDE RACHTAT TŘEBA I NA VOLNOBĚH. Rachtání se ozývá snad už u každého startu-myslím tím studený-když nastartuju ráno. Jinak je to šepot květin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je u TSI ten brutální rozdíl co to dělá při staru a pak jako "micinka", jen přede. Co já si užil s TSI...... Někde to v "mých příspěvcích" najdeš. Ale pokud nechceš chytat nervy, tak asi raději ne :kol-28:  :kol-28:  :kol-28: . 

Já to měl před výměnou motoru po druhé výměně rozvodů takovéto https://www.youtube.com/watch?v=u3DHHAhsFMI

A pak druhý motor. Naštěstí prodloužená záruka byl jsem důsledný, až zlý....

Tento pán mi kontroloval motor a rozhodl ještě s dalšími  pány o výměně celého motoru. Dnes dělají "jen" pastorek místo celého motoru.

https://www.youtube.com/watch?v=uht2ROfERuw

 

A dle technika u nás je už po výměnách rozvodů a počáteční hysterii klid. :kol-27:  :kol-27: :kol-27:  :kol-27:  

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi měl evidentně to štěstí, že jsi byl ještě v záruce. Dokážu být také zlý a důsledný, ale mě prošla pětiletá záruka před 2.měsíci a ke všemu ten problém se zanedbanou serviskou...nejhorší je,že jsem na benzín a dnešní volba v benzínových motorech je dost těžká. kdyby to nebyl takový mazel, tak by snad šla z baráku. Mám největší strach z toho, že to nechám udělat a po dalších 30-40tisících si to dám znova...jak už jsem se taky dočetl. A to jsem byl takový zapřísáhlý škodovkář....jestli mi zakuká, tak mě všichni v okolí sežerou :D

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněna citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš citovat "předchozí příspěvek". Štěstí a prozíravost při koupi. K tomu nebytí hovňousem co jezdí do servisu s vlastním olejem a dostal jsem vždy náhradní vůz v době opravy. A kdyby lidi chtěli, tak se na záložním řešení situace vždy na servisu domluví. Sleva na materiálu, práci atd. atd. A k výměně rozvodů  znovu říkám. Neboj se to risknou co na to řeknou. S autem jezdi znovu do Š-A servisu, rádi Ti dají šekovku na starší vozidla, nabídnou levnější variantu na olejovou náplň. Jen jest-li jezdíš do správného podniku...

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám-li být upřímný, vystřídal jsem všechny vozy od škodovky, počínaje 120tkou a konče touhle krasavicí. Měnil jsem je vzestupně a většinu jsem si dělal doma, protože jsem neměl potřebu navštěvovat autorizovaný servis. Nikdy jsem taky neměl zrovna takový "zmetek"...u tohohle jsem chtěl udělat vyjímku a začít navštěvovat servis i pravidelně. Po kontrole, o které jsem se zmínil jsem svůj názor zase rychle změnil. Nejsem z těch, co si vozí svůj olej :lol::'>, ale platit mechanika za to, že mi nahlásí chybu tempomatu(dle diagnostiky),navrhne výměnu a já po návratu domů zjistím za 3minuty,po rozloupnutí páčky, že mám přelomený drát(oprava cca10minut)....promiň, ale jako řemeslníka, ač  v jiném oboru, mě to dost pobuřuje a nemám pocit,že jsem potkal odborníka, kterému bych chtěl svěřit své auto...není to o tom, že bych chtěl ušetřit za tu výměnu, ale o principu a snaze,něco vyřešit taky jinak než výměnou dílu a snadným ziskem. Takhle to ale dnes bohužel funguje všude <_<...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Rozvody 1.4 TSI CAXA / řetěz, napínák, přestavovač / přeskočené, výměna

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...