Jump to content

Naklápění světel a aut. zapínaní světel


Alma
 Share

Recommended Posts

Dotaz:

Pokakalo se mi naklápění světel-to jsem opravil (ovladač).

Všiml jsem si však při opravě jedné zajímavé věci a potřeboval bych vědět jestli je to vlastnost nebo co to znamená.

Pokud mám zapnuté zapínaní světel po nastartování (vedle pojistek-denní svícení) tak jsem zjistil, že po zapnutí hlavním vypínačem světel (kulatým kdy se zapne i podsvícení) se světla motorky přestaví jinak.

Pokud mám automat. zapínaní vypnuté, tak můžu světla zapínat vypínat dle libosti, ale sklon se nezmění.

Všimnil si toho někdo někdy?  Připadá mi , že ve dne světla mají svítit pod jiným úhlem, než v noci. Akorát nějak smysl toho všeho mi uniká.

Link to comment
Share on other sites

Zajímalo by mě jaký máš rok výroby a jaké máš světla. Ale nejspíš je to podobné, co jsem zpozoroval já a píšu o tom už tady:

http://forum.skodahome.cz/topic/16885-projektorová-světla/?p=1858886

a další souvislosti jsou popsané tady: http://forum.skodahome.cz/topic/16885-projektorová-světla/?p=1834088.

 

Je to prasácky zapojené, kdy jsou servomotorky ve světlech a regulační potenciometr napájené každý z jiného uzlu a pohyb motorků ovlivňují úbytky napětí v různých uzlech.

Já jsem si už udělal přepojení v poj. skříňce, servomotorky jsem napojil do společného uzlu s potenciometrem na zapalování. Původně byl poťák na zapalování a motorky ke světlům.

Motorky se mě teď pohnou jen když zahejbu kolečkem.

 

A nemusím mít obavy, že se mě opotřebí servomotorky zbytečnýma pohybama. Ty na to nejsou stavěné.

 

Aby ve dne svítily jinak než v nosi opravdu nedává smysl.

Link to comment
Share on other sites

Tak jestli máš skutečně rok 2008, tak bys měl mít potenciometr připojený k pojistce 3. Měl by tam vést černo/žlutý drát s průřez 0,5mm2. A 2. pozice bez pojistky.

U 2006 - 07 by měl být poťák připojený k pojistce 2. černo/modrý drát průřez 0,5mm2.

 

K jednomu, nebo druhému (podle ročníku) je potřeba připojit servomotorky.

 

Ty jsou připojeny k žárovkám, to znamená pojistkám 57 a 58. dráty žluté a žluto/černé, průřez 1mm2. Problém je, že ke každé pojistce je dvojice žlutých (ke druhé oba žluto/černé), jeden k žárovce a druhý k motorku. A nejde rozeznat kam který. Tak to už záleží na tobě jak je rozdělit. Vypíchnout od poj. 57, rozcviknout od sebe a na jeden připojit 12V ze zásuvky, a na který drát se rozsvítí žárovka, tak zvovu nacvaknou (připájet) pin a vrátit do soklu. To samé poj. 58 s druhým pinem a žárovkou.

 

No a dráty co zbydou jsou od motorků tak je připojit k drátu od pojistky 2, nebo 3. Podle toho jak to máš. A určitě už se motorky nebudou zbytečně mrskat.

 

Edit: Teď jsem se podíval do svých poznámek a zjistil jsem že jsem motorky nezapojoval k pojistce 3, ale dal jsem na dráty nový pin a dal jsem ho na volnou pozici 5. U mě byla volná. Může se dát třeba na 2. nebo 1. Všechny ty začáteční jsou jedním koncem pojistky připojeny k zapalování. No a dal jsem tam pojistku 7,5A.

 

Ještě je jeden způsob jak rozeznat ty dráty od pojistek 57/58. Jestli máš možnost stejnosměrný klešťový Ametr, tak ho nasadit na jeden drát a zapnou světla. Mělo by tam téct kolem 5A, tak bys poznal který je k žávovce. A ten druhý drát potom od pinu ucviknout.

Edited by jipol57
Link to comment
Share on other sites

OK, díky za návod. Ale asi to vše pořeším jinak. Koupil jsem teď origo denní Led a jelikož nemám mlhovky tak to udělám jak borec zde: http://club999.7bk.ru/viewtopic.php?id=1208

 

tímto vyřeším :

-problém mizerného svícení koupí lepších H7 žárovek a zruším svícení přes den hlavními světly kvůli životnosti "lepších" járovek

-teoreticky by se měla snížit o chlup spotřeba

-tou deaktivací aut. rožínání se přestanou vrtět ty motorky

- přidaná hodnota :vytuním budku :-)

Link to comment
Share on other sites

Před FL, když máš jen jednu žárovku H7 ve světle, tak to ještě jde. Motorky sebou škubnou jen při rozsvícení světel. Ale u mě po FL. když mám žárovky pro dálková světla navíc, tak to sebou škubalo při každém přepínání dálkové/tlumené.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak jsem nainstaloval ty světla z RS, je to sice pakárna ale jde to. Mám tedy originální Škoda-Hella DLR 2x7W, se všemi homologacemi. Tudíž nepředpokládám žádné problémy  na STKa uvažuji tímto i o koupi pořádných H7. Vyřešil jsem tím "cvrkání" motorku, a myslím, že by mohla jít něco malinko i spotřeba dolů.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...