Jump to content

Stále sa točia ventilátory


fispol
 Share

Recommended Posts

Zdravím všechny.

Poradí někdo s problémem stále běžících ventilátorů na O2 2005 Elegance 2.0 PD? Neděje se to pravidelně, ale ráno přijdu k autu a od chladiče se ozývá slabý pískavý zvuk měniče ventilátorů. Po chvíli se rozběhnou do plných otáček, někdy se po cca minutě zastaví a proces se zase asi po minutě rozběhne, někdy prostě běží do vybití akumulátoru. Zkontrolovány čidla teplot, podle servisu žádná chybová hlášení, kromě těch, které vzniknou odpojením baterie a podpětím při vybití akku. Děkuji za radu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ahoj, mam octaviu 2 1.9tdi, mam problem ked sa mi motor zohreje na cca 90°C spusti sa mi velky ventilator na chladici na 1vu rychlost a s nim sa spusti aj ventilator na klimu(ten mensi) aj ked mam zapnute econ, ked vypnem zapalovanie ventilatory sa prestanu tocit, aj ked mam studeny motor tak stoja az pokym nedosiahnem prevadzkovu teplotu,vsak klimovy ventilator sa ma pustit iba pri zapnutej klime, a ventilator na chladic by sa mala pustit 1rychlost az pri 102-103°C ale ja mam teplotu podla vag maximalne 93°C,poradte mi ci to môze robit nejaky skrat alebo nejake cidlo co to ma na svedomi, ďakujem :kol-32:

Link to comment
Share on other sites

Kde jsi prisel na to, ze mensi ventilator ma spojitost s klimatizaci a vetsi ventilator s motorem? Oba ventilatory maji spolecnou ridici jednotku, ktera je umistena ve vetsim ventilatoru. Oba ventilatory se vzdy spousti i reguluji soucasne. Oba ventilatory zajistuji chlazeni jak motoru, tak klimatizace. Tady teda chybu nehledej. Vic ale neporadim. :kol-32:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ahoj kluci,

předem se omlouvám, jestli píšu něco, co se tu už několikrát objevilo, ale i když jsem dva dlouhé večery hledal obdobný problém, co mám já, nepodařilo se mi nic najít. Buď jsem špatný "hledač" nebo jsem opravdu jediný, kdo podobný problém má.

Budu se snažit problém popsat podrobně, ale hlavně celistvě. Mám Octavii II 2.0 TDI PD 103kW, rok výroby 2009.Jde o to, že se mi spíná ventilátor laicky řečeno "kdy chce". Jednoznačně můžu říct, že je mu úplně jedno, jakou teplotu má v daný okamžik motor. Ventilátor se spíná někdy po pěti minutách jízdy, někdy po patnácti, ale spíná se VŽDY bez dle mého názoru sebemenšího podnětu.

Zásadní aspekty, kterých jsem si všiml jsou dva. Za A se ventilátor spíná při zastavení auta například na semaforech. "Vyhodí se rychlost", auto zastaví, ventilátor po pár vteřinách sepne, logicky se lehce navýší volnoběžné otáčky. A za B jistě stojí za zmínku, že ventilátor po vypnutí motoru VYPÍNÁ TAKÉ.

Opravdu nerad bych se dočetl, že se jedná o mnohokrát omílané téma. Četl jsem podobné věci, které se vám na oktávkách stávají. Četl jsem, že problém může být v regeneračním cyklu filtru pevných částic. Ovšem v tomto případě mi moc nesedí, že by regenerace probíhala každý den bez výjimky. Také jsem četl názory vadných čidel teploty. Ale v tomto případě by dle mého názoru ventilátor běžel i po vypnutí motoru, pokud se nepletu. Pokud uvažuji špatně, klidně mi opravte.

Ale ať už je to tak nebo onak, je to nepříjemné ani ne tak pro mě, jak pro auto. Nebudem si nic nalhávat, že při běžícím ventilátoru se auto mnohem hůře ohřívá a v neposlední řadě můžeme mezi negativní vlivy přičíst i drobný (ovšem zbytečný) nárůst spotřeby.

Budu rád za jakýkoliv poznatek. Díky moc. Luboš

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ahoj,

mám úplně stejný problém, stejné chování s úplně stejným motorem, kromě roku výroby ten je 2007. Také má DPF, najeto 250t Km.

Taky stojím, najednou auto začne hučet otáčky se plynule zvýší. Regeneraci filtru na volnoběh tento motor neumí, 

a pasivně taky nesmysl, když se mi u úplně studeného motoru po 1 km jízdy zvednou otáčky na 1100 a spustí se oba ventilátory - pro tu regeneraci je třeba vyšší teploty.

Už to mám na jednom fóru, ale s tím se asi ještě nikdo nesetkal. Byl jsem s tím na diagnostice na STK, mám tam známého, diagnostika motoru, vše v pořádku, i čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo rozumné teploty.

Nenašli žádnou chybu, kromě jedné, byla jakási svorka 4 - 063E prilis slaby signal, ale to se snad ani netýkalo motoru, měli tam těch položek v té diagnostice opravdu hodně.

Dále koukli na zaplnění DPF, ukazovalo to na 70g, ale  to je hodnota počítaná, kdo ví jaký je stav. Auto se jezdí minimálně co 14 dní projet na dálnici 120Km tam a zpátky, tam mu dám zabrat, takže pasivně se filtr musí vypálit, jinak auto ujede za těch 14 dní tak max 5 krátkých tras 8 až 30 Km.

Divné na tom všem je, že motor jede zcela normálně, startuje na poprvé, necuká, pěkně táhne, turbo nepíská, výfuk nekouří, volnoběžné otáčky nekolísají, až na to zvýšení v případě spuštění ventilátorů. Kdyby byl ucpaný DPF, na motoru by se to nějak muselo projevit ne, nejel by, nebo by se třeba rozsvítila kontrola DPF, ale kde nic tu nic, kontrolku vidím rozsvícenou jen při startování, jako ostatní kontrolky, které pak pozhasínají.

 

Vyřešil jsi již tento problém? Setkal se už s tímto někdo nebo jsme jediní dva v ČR. Díky Marek

Link to comment
Share on other sites

Našel jsemm zajimavou odpooved na jinem foru:

 

 

Čau, já měl taky ten problém a konečně vyřešeno. Lapálie jak cip, po několika diagnostikách, kdy mi bylo měněno snad každé čidlo teploty atd, dále zkoušky klimatizace a okruhu topení a přeměřování, byla závada identifikována, konečně a to, kdy po startu jsem měl otáčky cca 850 a do minuty cca 1150 otáček + se sepl ventilátor. Elektrikář zjistil, že mám zbytečně dobrou baterii na Tourana a to Vartu Silver 74 Ah-750A, vyměnil ji za standartní a to za Starline 74 Ah-680A, kdy u Varty alternátor dobijel 13,8 A a u Starline 14,2 A. Po obyčejné výměně baterie se otáčky neustále drží kolem 850 a bez sepnutého ventilátoru, hluku atd. Podotýkám, že obě baterie jsou nové a v pořádku, elektrikář to vysvětlil citlivosti elektroniky vozu. Takže pokut to někomu pomůže, bude to fajn, závěrem zkuste vyměnit baterii a uvidíte, u kámoše to bylo také baterii, tak dejte vědět jak jste pochodili.
Link to comment
Share on other sites

No tak ted uz mi to dela kazdou jizdu skoro hned po nastartovani a ujeti par metru. Vse pri vyple klime. Po vypnuti motoru se vse zastavi. Po opetovnem startu a par metrech se zase vetrak zapnou, otacky zvysi. Zkousel jsem si pak chvili hrat a pockat az se oba vetraky zastavi. Pak jsem pustil klimu na minimalni teplotu a v aute sputil ventilator na 4. stupen. Roztocil se pouze maly ventilator. Pak jsem klimu vypl. Maly se zase zastavil. Pak jsem zase vyjel a po par metrech opet oba hucely a otacky zvysene. Fakt spetne je ze to chladi uplne studeny motor. Mam uz dva typy a v sobotu nejspise jedu vymenit teplotni cidlo a tlakove cidlo klimatizace. Jestli to nebude ani jednim z nich, tak nevim, jak s tim prijedu na disgnostiku, tak samozrejme otacky na volnobeh v normalu a oba ventilatory stoji a zadna chyba, proste zakon schvalnosti jak svina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Čaute,

Mám problém s vrtulami na chladiči.. Hoci kedy mi cvakne nejaký spínač a začnú sa mi točiť vrtule na chladiči na plne obrátky aj ked auto je studené motor vypnutý a auto zamknuté. Dnes v noci sa mi stalo že mi to zoplo, a auto som ráno nenaštartoval. Chcem sa opýtať či ste sa s tým niekto už stretli a neviete v čom je chyba, poprípade odporučiť niečo ako odhaliť príčinu. Keď je motor zohriaty a vrtule by sa mali točiť tak sa netočia. Ako náhle vypnem motor vyberiem kluč zo zapalovania vrtule sa rozbehnu. Ked zapnem klímu a motor je studený alebo horúci vrtule sa tiež rozbehnú. nieje nejaký prblém v nejakom mechanickom spínači? Pri zopnutí (spustení vrtul) je počuť mechanické cvaknutie. Je to záhadné..

ďakujem vopred za akukolvek pomoc!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
V 30. 4. 2017 na 19:20, dewijant napsal:

No tak ted uz mi to dela kazdou jizdu skoro hned po nastartovani a ujeti par metru. Vse pri vyple klime. Po vypnuti motoru se vse zastavi. Po opetovnem startu a par metrech se zase vetrak zapnou, otacky zvysi. Zkousel jsem si pak chvili hrat a pockat az se oba vetraky zastavi. Pak jsem pustil klimu na minimalni teplotu a v aute sputil ventilator na 4. stupen. Roztocil se pouze maly ventilator. Pak jsem klimu vypl. Maly se zase zastavil. Pak jsem zase vyjel a po par metrech opet oba hucely a otacky zvysene. Fakt spetne je ze to chladi uplne studeny motor. Mam uz dva typy a v sobotu nejspise jedu vymenit teplotni cidlo a tlakove cidlo klimatizace. Jestli to nebude ani jednim z nich, tak nevim, jak s tim prijedu na disgnostiku, tak samozrejme otacky na volnobeh v normalu a oba ventilatory stoji a zadna chyba, proste zakon schvalnosti jak svina.

 Ahoj dewijant, mán stejný problém, dokonce vyměněn i alternátor za origo škoda + nový termostat a stále stejný výsledek. Nikdo neví co s tím. Zjistil jsi co to způsobuje?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...